Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
(1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
Autor Wiadomość
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 12:27   (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu

Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu.
Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.

A teraz problem:

W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2009, 12:53   

JD, silnik SOHC czy DOHC
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 12:54   

Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się.

[ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić?
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-12-2009, 12:58   

wymrugaj błędy opis w faq
może padł ci czujnik np położenia wału

co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej
 
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 13:00   

Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium?

Wstyd, ale nie znam się poprostu...
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-12-2009, 13:04   

tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru albo inne tam zależne od fantazji diagnosty
opis jest w dziale w faq
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2009, 13:07   

JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 13:50   

Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem.
Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
_________________

 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-12-2009, 13:57   

robertdg napisał/a:
JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki


Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI ;)
Ostatnio zmieniony przez Saqu 13-12-2009, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2009, 13:58   

JD napisał/a:
Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 14:16   

jaką kopułkę?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2009, 14:25   

Punkt 1(kopułka) i 3(palec)

moze zgromadzila sie wilgoc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 14:34   

Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję.

[ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.

[ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.