[1G 90-94] Fatalny płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 28-12-2009, 08:38 [1G 90-94] Fatalny płyn chłodniczy
|
|
|
Dzisiaj rano gdy chciałem jechać do pracy miśkiem, który stał przed garażem od dłuższego czasu nieruszny odkryłem poważny problem bo gdy prubowałem go odpalić to rozrusznik strasznie szybko kręcił, więc szybko zaglądam pod maske i całkiem z przypadku aby zajżeć troszke niżej chwyciłem przewud płynu chłodniczego. Okazało się, że jest twardy jak skała. Po odkręceniu korka ujrzałem zamarźnięty płyn. Teraz auto stoi w garażu aby odtajało ale zaczynam mieć złe przeczucia. Więc pytanie. Czy silnik mógł przezto oberwać? Dodam, że niema śladów płynu w oleju. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-12-2009, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 28-12-2009, 08:49
|
|
|
Myślę, że 6 do 4 na tak, tzn. silnik mógł oberwać. Ale zależy też, co miałeś za płyn zalany, jeśli była to np. woda, to ona się znacznie rozszerza po zamarźnięciu. Ja bym poczekał ze dwa dni aż płyn odtaje, wtedy trzeba misia i podłogę pod nim obejżeć, potem auto odpalić i obserwować. Współczuję.
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 29-12-2009, 08:21
|
|
|
Dzięki. Wczoraj siedziałem dość długo przy ecli i jednak blok silnika nadaje się na złom. Mam już silnik po ktury dzisiaj jade więc będzie trzeba przełożyć wszystko z mojego na nowy blok. A czy warto regenerować rozwalony blok silnika? Pytam sie bo wtedy miałbym dwa silniki. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 29-12-2009, 11:56
|
|
|
yyy.... ale jak to? przecież w bloku są specjalne korki zrobione właśnie z myślą o tym, że gdyby zamarzł płyn to wywala właśnie je, a nie rozrywa głowicę... to mnie zdziwiłeś teraz. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 29-12-2009, 17:10
|
|
|
Gdzie znajdują się te korki? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 29-12-2009, 23:21
|
|
|
trochę długi link i nie ten silnik, ale....
http://images.google.pl/i...t%3D21%26um%3D1
górne zdjęcie - te 4 jasne okrągłe elementy to właśnie te korki |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 30-12-2009, 08:52
|
|
|
A to o te korki chodzi. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30-12-2009, 19:52
|
|
|
Nikoś, weź kolego jakiegoś mechaniora, niech rzuci okiem na silnik, bo to, co pisze kolega wuerce, ma sens. Nawet nie wiedziałem, będę szczery .
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 31-12-2009, 08:01
|
|
|
I tu jest problem bo kolega mechanik jest za granicą a tylko jemu wierze bo też ma eclipsa. Mam już drugi silnik, a w sobote sciągne głowice żeby wszystko lepiej widzieć bo te korki są od strony kolektora ssącego o ile dobrze kojarze. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 31-12-2009, 09:11
|
|
|
dobrze kojarzysz |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 31-12-2009, 13:57
|
|
|
To nie korki tylko zaślepione otwory technologiczne i nie mają związku z ochroną przed zamarzaniem
Twój opis sugeruje ,że niestety zamarznięta ciecz unieruchomiła pompę wodną co w następstwie Twojej próby odpalenia samochodu spowodowało urwanie paska rozrządu. Dalsze kręcenie silnikiem może spowodować jedynie pogłębienie uszkodzeń.
Co zrobić ? Zdjąć pokrywę paska rozrządu, poczekać aż silnik odmarznie i zacząć oględziny uszkodzeń. Natomiast w żadnym wypadku nie kręcić znowu rozrusznikiem ! |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 31-12-2009, 14:05
|
|
|
Tak mi powiedział mechanik, że to otwory technologiczne i zaślepione są w ten sposób właśnie na wypadek zamarznięcia. Na tym moja wiedza w tym temacie się kończy. Tak czy inaczej posłuchaj HouseM'a |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2009, 18:32
|
|
|
HouseM napisał/a: | To nie korki tylko zaślepione otwory technologiczne i nie mają związku z ochroną przed zamarzaniem |
HouseM napisał/a: | Twój opis sugeruje ,że niestety zamarznięta ciecz unieruchomiła pompę wodną co w następstwie Twojej próby odpalenia samochodu spowodowało urwanie paska rozrządu. |
1.Zaślepki są po to żeby do pewnego stopnia zapobiegać uszkodzeniom bloku w razie zamarznięcia cieczy chłodzącej.Dla tego nazywają się "freeze plugs" po angielsku.
2.Pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu,przynajmniej nie w wypadku 4G63 tak że zerwanie paska rozrządu jest tu mało prawdopodobne. |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 01-01-2010, 09:28
|
|
|
Pasek rozrządu jest cały a ten płyn miał taki różowy kolor. Pompa wody terz była zamarźnięta. Dodatkowo niema płynu w oleju ani oleju w płynie. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-01-2010, 11:20
|
|
|
ale pewnie miales plyn zmieszany z woda , zlej do butelki i bedziesz mial na lato , zalej jakies tam petrygo i bedzie dobrze , przy slabych mrozach to jedynie moze sie rozszczelnic chlodnica , bron boze nie rozmrazaj cieplą wodą bo ci blok peknie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|