[3.2 DID] AWARIA |
Autor |
Wiadomość |
daniel1274
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: WROCLAW
|
Wysłany: 13-11-2009, 22:38 [3.2 DID] AWARIA
|
|
|
WITAM Koledzy
dzis spotkalo mnie cos takiego w pajero 3.2 did 02 rok jechalem auto stracilo moc i bialy dymmm i czuc olej co padlo auto ma praebieg 116 tys km oryginalny bylem wczesneij na wykasownaiu bledow w aso opole i powiedzilei ze jakis blad przepustnicy jest lub turbo lub czujnki tych podzespolow sa padniete lub wiazka nie komunikkuje sie z z komp centalnym ale wrocielm od nich norlamnie czasmi zapalala sie kontrolka od silnka i lekko tracilo moc ale zatrzymalem sie zgasielm i kontr. gasla i zaplailem bylo ok a dzis jechalem i nagle stracil moc i silnyyy bialy dym z tylu i czuc olejz tlumika i co to sie stalo??? prosze o pomoc od czego zaczac pozdrawiam DANIEL GG 2325231 |
_________________ DANIEL |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-11-2009, 23:19
|
|
|
Za dużo powietrza za mało paliwa.
Prawdopodobnie pompa, lub czujnik w pompie PTS.
[ Dodano: 13-11-2009, 23:22 ]
Jaki był kod błędu, bo może rzeczywiście turbina, mieliśmy taki przypadek, że dawała za dużo powietrza i auto muliło. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
daniel1274
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: WROCLAW
|
Wysłany: 15-11-2009, 00:20
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Za dużo powietrza za mało paliwa.
Prawdopodobnie pompa, lub czujnik w pompie PTS.
[ Dodano: 13-11-2009, 23:22 ]
Jaki był kod błędu, bo może rzeczywiście turbina, mieliśmy taki przypadek, że dawała za dużo powietrza i auto muliło. | \
WITAM PANIE ZBYSZKU
Juz wiem co sie stalo bialy dym wiec sciagnalem firlt pow i byla tam mala srubka chyba 8 wiec dalej ide przewody i az do turbo i ta srubka byla z oski od turba widac ze lopatki sa trche podnisczone i oska ma luzy wymontowac turbo ? i dac do regeracji? wczesniej jak jezdzilem bylo slychac taki gwizd lekii ale w aso powiedzli ze turbo jest ok i to objaw ze jest dobraa, a te bledy silnika kontrolka sie pali to niby przepustnica albo turbo to jest sadze powiazane? prwda? co pan mi jako fachowiec teraz radzi |
_________________ DANIEL |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-11-2009, 08:00
|
|
|
Mieliśmy taki przypadek, ze wymiana turba pomogła.
prosze zadzwonić jutro rano 602-673-905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-11-2009, 08:58
|
|
|
daniel1274 napisał/a: | wczesniej jak jezdzilem bylo slychac taki gwizd lekii ale w aso powiedzli ze turbo jest ok i to objaw ze jest dobraa, a te bledy silnika kontrolka sie pali to niby przepustnica |
Byłeś w ASV Lider ? Jeśli tak, to kolejny przykład ich kompetencji...
Jeśli chcesz opisz swoje problemy i ich diagnozę tutaj http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=589960 - będzie dla potomnych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 00:17
|
|
|
Biały dym i zapach niespalonej ropy w 3.2DID to w 95% przypadków uszkodzenie TPS - czujnika położenia tłoka przestawiacza kąta wtrysku lub też zatarcie się tegoż tłoka w korpusie pompy. We wczesnych egzemplarzach może pęknąć ruchomy rdzeń(trzpień) czujnika TPS.
Oczywiście trzeba wykluczyć takie banalne tematy jak filtr paliwa(czasem nieoryginalne filtry lub zbyt tanie zamienniki robią takie psikusy) i układ zasilania od zbiornika do pompy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 01-01-2010, 16:50
|
|
|
W sylwestra miałem podobny problem. Najpierw zaczął dziwnie piszczeć silnik, jakby ślizgał się pasek klinowy, potem dźwięk ten sie potęgował. Silnik stracił moc, z rury jasny dym, po przygazowaniu czarny. Pojechałem do znajomego mechanika, za samochodem chmura jesnego dymu. Tylko dlatego, że dobry znajomy zgodził się tym zająć w sylwestra. Diagnoza - uszkodzona turbosprężarka. Proszę o radę, czy regenerować uszkodzoną, czy kupić używaną na Allegro, (Pajero Long 3,2 DID 2002 rok.), nowa z ASO za droga.
Panie "zbyszekm2" czy to trafna diagnoza ?
Henryk |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-01-2010, 19:23
|
|
|
Hm. proszę jutro zadzwonić po 13 tej. 602-673-905.
Może uda się zdiagnozować na telefon.
Pozdrawiam |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2010, 17:20
|
|
|
Witam ! Chyba jakieś fatum ! Mojego Miśka też dopadło . Stracił moc . Dodaję gazu a auto ledwie jedzie ale żadnego niepokojącego kopcenia nie widzę . Jak próbuję przegazować zapala się kontrolka z silniczkiem i świeci . Czy mogę z tym jechać do serwisu ASO ( 30 km) czy lawetka ?czy raczej szukać na miejscu przyczyny ? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-01-2010, 17:33
|
|
|
butyński napisał/a: | Czy mogę z tym jechać do serwisu ASO ( 30 km) czy lawetka ?czy raczej szukać na miejscu przyczyny ? Pozdrawiam |
Dojedzie, ja się zapala chek to nie jest źle, gorzej jakby przy tych objawach sie nie zapalał.
Znaczy uszkodzenie elektryczne, jak by się nie zapalał chek to mechaniczne i z reguły nie do naprawy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2010, 18:07
|
|
|
Dzięki za"speedową " odpowiedź . Trochę mi ulżyło bo już mam czarne myśli ,że to coś z pompą ! Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-01-2010, 18:24
|
|
|
butyński napisał/a: | Dzięki za"speedową " odpowiedź . Trochę mi ulżyło bo już mam czarne myśli ,że to coś z pompą ! Pozdrawiam |
To jest coś z pompą jednak możliwe, ze da się naprawić.
Znasz się trochę na mechanice? Jak tak, to możesz sam to zdiagnozować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2010, 18:28
|
|
|
Ze znajomością mechaniki to u mnie kiepsko ! Ale jeśli zdiagnozowanie nie jest zbyt skomplikowane spróbuję ! Tylko jak ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-01-2010, 18:52
|
|
|
acha, już rozmawialiśmy przez telefon |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2010, 19:09
|
|
|
Nie nie ja z Panem nie rozmawiałem p telefon . |
|
|
|
 |
|