Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
18-12-2009, 12:31
[CA4A 1.6] Szarpie, przerywa, nie odpala.
Autor Wiadomość
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 18-12-2009, 10:06   [CA4A 1.6] Szarpie, przerywa, nie odpala.

Witam,
Jestem właścicielką Mitsubishi Colt GLXi 1.6 1995r, no mechanik ze mnie żaden i mam duuuuży problem
Samochód od kilku dni strasznie szarpał, tak jakby kable były po prostu do wymiany. Ale z kablami, świecami jest wszytsko okej. Wczoraj auto stanęło mi na środku drogi i odmówiło dalszej współpracy. Nie wiem czy potrafię to ubrać w słowa, ale sprobuję.
Jest problem z niskimi obrotami, silnik zaraz po odpaleniu po prostu gaśnie. I nie dzieję się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, bo nawet jak jest rozgrzany to przy redukcji, no po prostu nie trzyma niskich obrotów. Obiło mi się o uszy coś o silniczku krokowym, no ale nie wiem, nie znam sie.
Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam ;)

edit: zrobiłem porządek z tytułem i działem ;)
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
Ostatnio zmieniony przez londolut 18-12-2009, 12:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2009, 11:07   

Silniczek wolnych obrotów raczej nie będzie powodował takich problemów. Oczywiście można go wyczyścić, tutaj znajdziesz instrukcję. Skoro przewody i świece są w porządku, sugeruję sprawdzić następujące elementry: przepustnica (czyszczenie), palec rozdzielacza, kopułka aparatu zapłonowego i sam aparat, komputer.

Proszę admina/moda o przeniesienie postu do właściwego działu.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2009, 13:56   

Ja bym stawiał na sadę lambda. Miałem kiedyś takie objawy i taka była przyczyna, tylko ze w innym samochodzie.
Ale to co kolega napisał powyżej też jest bardzo prawdopodobne.

A takie małe pytanie, masz może instalację gazową w samochodzie?? Możliwe też że odpieła ci się "tuba" która prowadzi do kolektora (tam gdzie filtr powietrze), gruba czarna gumowa lub plastikowa rura mniej więcej po srodku silnika idaca na lewo do czarnego kwadratowego pudełka. Jeżeli masz gaz, to może Ci strzelił i się odpieła (ja tak mialem) jeżeli nie masz gazu to może się poluzowala i spadła, nawet nie zupełnia, ale częściwo i samochód będzie gasł.

Szarpanie i przerywanie bardzo mi pasuje do elekryki, ale jeśli masz pewność że z nią jest ok.

Czy silnik jak kręcisz rozrusznikiem z wcisniętym pedałem gazu chce podjąć jakąś pracę?? Czy zupełnie zdechł??



Jeżeli możesz to daj mu pedał do oporu i pokręć rozrusznikiem i powiedz co się dzieje. Jeżeli już zapali, to oceń czy gasnie tylko na wolnych obrotach czy możesz go wkręcić na luzie na obroty, czy wkręca sie na luzie równo, czy jest różnica między praca na luzie czy na biegu, czy po ciemku w nocy gdy pracuje silnik nie masz dysko błysko pod maską.
 
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 18-12-2009, 20:53   

Dzięki za poprawienie wątku.
Samochód nie ma instalacji gazowej, jutro sprawdze czy jeszcze żyje i spróbuje go odpalić.
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
kamil892411 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Torun
Wysłany: 19-12-2009, 00:18   

mi colcik szarpal przerywal...i ostatnio wogole nie chcial odpalic i stal prawie miesiac, okazalo sie ze cewka miala przebicie i padl modul
 
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 19-12-2009, 18:03   

Samochód raz odpala i po dodaniu gazu wskakuje na obroty i działa jak gdyby nigdy nic. Za kilkoma następnymi podejściami odpala, ale gaśnie zaraz po dodaniu gazu. Generalnie podejmuje pracę raz na 8/10 prób.
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 20-12-2009, 22:58   

W tych temperaturach bardzo ważny jest odpowiedni poziom płynu w chłodnicy oraz jego stężenie tzn. temperetura zamarzania. niby błacha sprawa ale w toyocie carina e miałem podobny problem z szarpaniem i przerywanie gaśnięciem itp - przyczyna brak 1 litra płynu w układzie niby mało a jednak. kolejną rzeczą jaka bym sprawdził to palec i kopułka. pozdrawiam
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 04-01-2010, 23:59   

Cóż się okazało.
Problem leżał w nieprawidłowym działaniu kompuera. Komputer ustalał błędną dawkę paliwa i moment jego wtrysku do cylindra, w którym miał nastąpić zapłon. Stąd te wszytskie problemy. Generalnie wystarczyło tylko go poregulować. Dzięki serdeczne za pomoc ;) Pozdrawiam cieplutko :)
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2010, 08:06   

paranoJA napisał/a:
Cóż się okazało.
Problem leżał w nieprawidłowym działaniu kompuera. Komputer ustalał błędną dawkę paliwa i moment jego wtrysku do cylindra, w którym miał nastąpić zapłon. Stąd te wszytskie problemy. Generalnie wystarczyło tylko go poregulować. Dzięki serdeczne za pomoc ;) Pozdrawiam cieplutko :)
Podregulować komputer? :? Ktoś Cię chyba mocno w bambuko robi. Komputer jest nieprogramowalny.
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 05-01-2010, 10:43   

No nie wiem, gość mi powiedział, że do wtrysku była wysyłana zbyt mała ilość paliwa. To jak nie komputer za to odpowiada, to co takiego?
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-01-2010, 11:42   

Może po prostu koleś zrobił reset ECU i tyle.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-01-2010, 17:23   

paranoJA ile zapłaciłaś za naprawę?
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 05-01-2010, 17:32   

18o pln
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2010, 18:32   

paranoJA napisał/a:
Hugo napisał/a:

paranoJA ile zapłaciłaś za naprawę?
18o pln
To, moi zdaniem, jeszcze bardziej świadczy o tym, że
gregorbu napisał/a:
Ktoś Cię chyba mocno w bambuko robi.
Reset komputera="na piwo", wymiana kondensatorków=maks. 50 PLN.
 
 
paranoJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Sulechów
Wysłany: 05-01-2010, 18:57   

Ja się na tym nie znam. Z mojego punktu widzenia każdy mechanik trochę naciąga, to jasne jak słońce. Dochodzić nie będę czy to to, czy co innego. Trudno sie mówi. Dobrze, że wszystko jest już w porządku.
_________________
i don't exist. i'm a fiction.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.