[E54A 2.0 V6] Mrygająca kontolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-03-2012, 12:35 [E54A 2.0 V6] Mrygająca kontolka oleju
|
|
|
Witam
Szukałem na forum, trochę poczytałem ale konkretnych wiadomości się nie doczytałem więc zapodaję temat.
Ostatnio zauważyłem, że jak stoję na luzie , silnik odpalony, rozgrzany, obroty są takie jak powinny i pomryguje sobie czerwona kontrolka oleju - ilość oleju jest właściwa bo sprawdzałem, fakt że w zasadzie można by już się pokusić o wymianę oleju, ale czy w ten sposób kontrolka pomrygując daje sygnał do wymiany oleju ? Jak ruszam z miejsca, lub dodaję gazu, obroty wchodzą powyżej 1000 i kontrolka gaśnie, jadę jadę, napotykam np czerwone światło, staje, obroty spadają i kontrolka znowu miga, co może być nie tak ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-03-2012, 15:45
|
|
|
Gadaj do słupa a słup ja dupa po jaką cholerę ja robiłem specjalnie zdjęcia i opisy kontrolek.... temat w liście najczęściej zadawanych pytań w tym dziale
CZ E R W O N A lampka z konewką to C I Ś N I E N I E Oleju
P O M A R A Ń C Z O W A lampka z konewką to N I S K I P O Z I O M oleju
Teraz sobie sam odpowiedz czemu obroty jak wzrosną to przestaje migać jak dojdziesz do odpowiednich wniosków to mów |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-03-2012, 17:29
|
|
|
marycjusz napisał/a: | się bać |
i słusznie
Przyczyny w kolejności od najmniej bolesnych do najbardziej:
- czujnik ciśnienia oleju
- pompa oleju
- panewki
Pomiar ciśnienia w warsztacie Cię czeka - inne sposoby to wróżenie z fusów |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-03-2012, 20:56
|
|
|
Wiesz jeżeli to by była wina stanu oleju i filtra to osobiście bym przyjechał i byś dostał gołą dupą po twarzy że jeździsz od ponad 100tyś km na jednym oleju który jest jak mazut już
ale po pierwsze wątpię w taki przebieg oleju u Ciebie
a po drugie w benzyniaku nie wiem czy da radę w ogóle do takiego stanu doprowadzić olej w dieslu z przedmuchami jak najbardziej tak
I tak jak napisał Bartek raczej te 3 rzeczy najfajniej żeby to był walnięty czujnik co prawda ani pompa oleju nie jest droga ani panewki ale ich wymiana to... no cóż samemu nawet nie myśl o takich naprawach tylko leć do Grajewa wiesz o co chodzi
EDIT:
Karol jak to filtr czy stan oleju to jak mówiłem przyjadę i mu skopie dupę osobiście |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-03-2012, 08:55
|
|
|
k@rol napisał/a: | .tu był podobny problem |
Hehehe, to mój gal właśnie
Wszyc napisał/a: | jak to filtr czy stan oleju to jak mówiłem przyjadę i mu skopie dupę osobiście |
Musiałbyś wziąć ze sobą drabinę Co ty Wszyc , co jak co ale na takie rzeczy to się uważa, poza tym mój Gal kilka razy w miesiącu u brata na warsztacie w Fordzie a brat ma skrzywienie i zawsze wszystkie mi płyny sprawdza przy okazji także nie będziesz musiał mnie bić hehehe
Jakiś miesiąc temu orientowałem się w ostatniej wymianie oleju i na tamtą chwilę było przejechane od ostatniej wymiany ok 7 tyś km także uznałem że jeszcze te 3 tyś spokojnie sobie przelatam. W ciągu tego miesiąca zrobiłem ok 1000 km więc tak czy siak na pewno jeszcze wymiana oleju nie powinna być konieczna, ale chyba jednak zrobię to wcześniej i jakoś na dniach wymienię olej - przy okazji się dowiemy czy to właśnie może wina filtra oleju jak w temacie który zapodał K@rol http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66588 |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-03-2012, 12:54
|
|
|
hmm mi tez mrugala, ale przyczyna byla w alternatorze... tzn po wymianie alternatora cos sie spieprzylo, potem elektryk mi mowil ze to jakies diody tlumaczyl ale ja nie wnikalem bo sam to naprawil. |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 28-03-2012, 14:58
|
|
|
Wszyc napisał/a: | jeździsz od ponad 100tyś km na jednym oleju który jest jak mazut już |
we wspomnianym francuziku 206 z 2004 1,4 benzyna wystarczyło ok 25-30 tyś km bez zmiany oleju i takie rzeczy się działy (mobil 0w40)
i wiem wiem peugeot to nie mitsu... |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-03-2012, 16:35
|
|
|
a u mnie w ropniaku był taki olej już że musiałem go łyżką wydłubywać z miski bo nie chciał spłynąć a problemu z ciśnieniem nie miałem |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
PiterK
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 24 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-04-2012, 21:09
|
|
|
Nie chciałbym nic przesądzać ale u mnie mrugająca czy świecąca sie kontrolka oleju a konkretnie jego ciśnienia to był znak końca silnika i jego wymiany...
Też wymieniałem filtr nic nie pomagało. A olej żarło około litra na miesiąc. Poza tym co ważne u mnie kontrolka świeciłą się właśnie na światłach czy w czasie postoju. No i jak zrobiło się ciepło własnie o tej porze. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-05-2012, 19:26
|
|
|
Po wymianie oleju, problem zniknął także na szczęście wystarczyło wymienić olej |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-05-2012, 12:28
|
|
|
marycjusz napisał/a: | Po wymianie oleju, problem zniknął także na szczęście wystarczyło wymienić olej |
To nie jest dobry objaw - coś się kończy albo pompa oleju, albo panewki albo (czego Ci życzę ) czujnik ciśnienia. Pomiar ciśnienia oleju nie jest skomplikowany i większość warsztatów poradzi sobie z nim za symboliczną garść miedziaków |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2012, 14:56
|
|
|
Bartek napisał/a: | To nie jest dobry objaw - coś się kończy albo pompa oleju, albo panewki albo (czego Ci życzę ) czujnik ciśnienia. Pomiar ciśnienia oleju nie jest skomplikowany i większość warsztatów poradzi sobie z nim za symboliczną garść miedziaków |
Ja też nie uważam by było po problemie szczerze mówiąc |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-05-2012, 23:10
|
|
|
dobra przekonaliście mnie, zmierzę to ciśnienie oleju i zobaczymy o co caman |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|