Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Mrygająca kontolka oleju
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-03-2012, 12:35   [E54A 2.0 V6] Mrygająca kontolka oleju

Witam

Szukałem na forum, trochę poczytałem ale konkretnych wiadomości się nie doczytałem więc zapodaję temat.
Ostatnio zauważyłem, że jak stoję na luzie , silnik odpalony, rozgrzany, obroty są takie jak powinny i pomryguje sobie czerwona kontrolka oleju - ilość oleju jest właściwa bo sprawdzałem, fakt że w zasadzie można by już się pokusić o wymianę oleju, ale czy w ten sposób kontrolka pomrygując daje sygnał do wymiany oleju ? Jak ruszam z miejsca, lub dodaję gazu, obroty wchodzą powyżej 1000 i kontrolka gaśnie, jadę jadę, napotykam np czerwone światło, staje, obroty spadają i kontrolka znowu miga, co może być nie tak ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-03-2012, 15:45   

Gadaj do słupa a słup ja dupa po jaką cholerę ja robiłem specjalnie zdjęcia i opisy kontrolek.... temat w liście najczęściej zadawanych pytań w tym dziale :P

CZ E R W O N A lampka z konewką to C I Ś N I E N I E Oleju
P O M A R A Ń C Z O W A lampka z konewką to N I S K I P O Z I O M oleju

Teraz sobie sam odpowiedz czemu obroty jak wzrosną to przestaje migać ;) jak dojdziesz do odpowiednich wniosków to mów :D :D :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-03-2012, 17:19   

Hehe wypowiedział się Krzychu z ADHD :P :P

Przecie wiem że czerwona to od ciśnienia oleju :P Dobra to inaczej - czy kwalifikuje się to do wymiany oleju czy mam się bać o coś poważniejszego ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-03-2012, 17:29   

marycjusz napisał/a:
się bać


i słusznie

Przyczyny w kolejności od najmniej bolesnych do najbardziej:
- czujnik ciśnienia oleju
- pompa oleju
- panewki

Pomiar ciśnienia w warsztacie Cię czeka - inne sposoby to wróżenie z fusów
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 27-03-2012, 20:47   

Bartek napisał/a:
Przyczyny w kolejności od najmniej bolesnych do najbardziej:
- czujnik ciśnienia oleju
- pompa oleju
- panewki

dodałbym jeszcze na samą górę zasyfiały filtr oleju :wink: miałem taką akcje w peugeocie...tu był podobny problem ale nic o przyczynie autor nie pisze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66588
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-03-2012, 20:56   

Wiesz jeżeli to by była wina stanu oleju i filtra to osobiście bym przyjechał i byś dostał gołą dupą po twarzy że jeździsz od ponad 100tyś km na jednym oleju który jest jak mazut już :P
ale po pierwsze wątpię w taki przebieg oleju u Ciebie
a po drugie w benzyniaku nie wiem czy da radę w ogóle do takiego stanu doprowadzić olej w dieslu z przedmuchami jak najbardziej tak

I tak jak napisał Bartek raczej te 3 rzeczy najfajniej żeby to był walnięty czujnik co prawda ani pompa oleju nie jest droga ani panewki ale ich wymiana to... no cóż :roll: samemu nawet nie myśl o takich naprawach tylko leć do Grajewa wiesz o co chodzi ;)

EDIT:

Karol jak to filtr czy stan oleju to jak mówiłem przyjadę i mu skopie dupę osobiście
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-03-2012, 08:55   

k@rol napisał/a:
.tu był podobny problem

Hehehe, to mój gal właśnie :)


Wszyc napisał/a:
jak to filtr czy stan oleju to jak mówiłem przyjadę i mu skopie dupę osobiście

Musiałbyś wziąć ze sobą drabinę :P Co ty Wszyc , co jak co ale na takie rzeczy to się uważa, poza tym mój Gal kilka razy w miesiącu u brata na warsztacie w Fordzie a brat ma skrzywienie i zawsze wszystkie mi płyny sprawdza przy okazji także nie będziesz musiał mnie bić hehehe

Jakiś miesiąc temu orientowałem się w ostatniej wymianie oleju i na tamtą chwilę było przejechane od ostatniej wymiany ok 7 tyś km także uznałem że jeszcze te 3 tyś spokojnie sobie przelatam. W ciągu tego miesiąca zrobiłem ok 1000 km więc tak czy siak na pewno jeszcze wymiana oleju nie powinna być konieczna, ale chyba jednak zrobię to wcześniej i jakoś na dniach wymienię olej - przy okazji się dowiemy czy to właśnie może wina filtra oleju jak w temacie który zapodał K@rol http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66588
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
sekiwc 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Polska
Wysłany: 28-03-2012, 12:54   

hmm mi tez mrugala, ale przyczyna byla w alternatorze... tzn po wymianie alternatora cos sie spieprzylo, potem elektryk mi mowil ze to jakies diody tlumaczyl ale ja nie wnikalem bo sam to naprawil.
_________________

 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 28-03-2012, 14:58   

Wszyc napisał/a:
jeździsz od ponad 100tyś km na jednym oleju który jest jak mazut już

we wspomnianym francuziku 206 z 2004 1,4 benzyna wystarczyło ok 25-30 tyś km bez zmiany oleju i takie rzeczy się działy (mobil 0w40) :lol:
i wiem wiem peugeot to nie mitsu... :wink:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-03-2012, 16:35   

a u mnie w ropniaku był taki olej już że musiałem go łyżką wydłubywać z miski bo nie chciał spłynąć a problemu z ciśnieniem nie miałem :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2012, 21:09   

Nie chciałbym nic przesądzać ale u mnie mrugająca czy świecąca sie kontrolka oleju a konkretnie jego ciśnienia to był znak końca silnika i jego wymiany...
Też wymieniałem filtr nic nie pomagało. A olej żarło około litra na miesiąc. Poza tym co ważne u mnie kontrolka świeciłą się właśnie na światłach czy w czasie postoju. No i jak zrobiło się ciepło własnie o tej porze.
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-05-2012, 19:26   

Po wymianie oleju, problem zniknął :) także na szczęście wystarczyło wymienić olej
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2012, 12:28   

marycjusz napisał/a:
Po wymianie oleju, problem zniknął :) także na szczęście wystarczyło wymienić olej


To nie jest dobry objaw - coś się kończy albo pompa oleju, albo panewki albo (czego Ci życzę :) ) czujnik ciśnienia. Pomiar ciśnienia oleju nie jest skomplikowany i większość warsztatów poradzi sobie z nim za symboliczną garść miedziaków
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-05-2012, 14:56   

Bartek napisał/a:
To nie jest dobry objaw - coś się kończy albo pompa oleju, albo panewki albo (czego Ci życzę ) czujnik ciśnienia. Pomiar ciśnienia oleju nie jest skomplikowany i większość warsztatów poradzi sobie z nim za symboliczną garść miedziaków


Ja też nie uważam by było po problemie szczerze mówiąc
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-05-2012, 23:10   

dobra przekonaliście mnie, zmierzę to ciśnienie oleju i zobaczymy o co caman
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.