Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami
Autor Wiadomość
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 13-02-2012, 19:09   [Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami

Proszę doświadczonych o odpowiedź :) otóż, dzisiaj wymieniłem sworzeń przedni. Podczas wymiany okazało się, że zurzyty jest prawdopodobnie od nowości, ale nie o tym. Proszę mi powiedzieć czy po założeniu nowego sworznia trzeba sie trochę przejechać i dokręcić go ponownie po ewentualnym ułożeniu? Pytam ponieważ po wyjechaniu z warsztatu podwozie było ciuchutkie, po przejechaniu około 5km dalej zaczeło delikatnie stukać, wątpie by sworzeń się uszkodził ponieważ wziałem lepszej firmy LEMFORDER. Dodam, że podczas usuwaniu prasą starego gniazdo delikatnie się rozszerzyło i nowy sworzeń miał luz, mechanik powiedział, że u niektórych japończyków tak jest i mają spraktykowane punktowe przyspawanie sworznia do wachacza co zapobiega ewentualnemu wypadnięciu sworznia. Proszę o odpowiedź

Przy okazji chcę Was zapytać o jedną rzecz, czy w Waszych Cari ociera bak przy większych koleinach? Dzisiaj zauważyłem, że zbiornik ociera o koleiny. Na początku myślałem, że to osłony silnika.
Ostatnio zmieniony przez sebkin 22-02-2012, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-02-2012, 19:29   

Ja myślę, że nieudolnie to zrobili. Ja bym tego nie spawał, nawet punktowo ponieważ wewnątrz sworznia jest smar i być może elementy z tworzywa. Ja w poprzednim aucie (Carisma 2000r.) sam wymieniałem wyciskając sworznie imadłem i nic takiego jak u ciebie nie miało miejsca. Przy montażu nowy wchodził ciasno i nie było mowy o żadnym luzie.
Możliwe, że spawy puściły i pojawiło się stukanie.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 16-02-2012, 16:56   

Był‚em dzisiaj na szarpakach, wynik badania jest taki ze sworzen jest bez luzow i dobrze zamontowany. Okazało się, Ĺźe ten stukot dobiega ze środka amortyzatora, badanie pokazało 68% sprawności.
Tutaj moje pytanie, czy ktoś z Was miał taka usterkę? Czy jest to do naprawy?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2012, 14:04   

Jeśli stuka amortyzator (tj. jego tłoczysko o korpus) to tylko i wyłącznie wymiana całego amortyzatora pomoże.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 17-02-2012, 22:06   

Sęk w tym, że nie wiadomo co stuka. Diagnostyk delikatnie ruszał autem z kanału do góry i dołu, stuki w amortyzatorze były słyszalne dokładnie od komory silnika. Czy możliwe jest, że są zużyte mocowania? Jeśli tak czy są one do zregenerowania?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-02-2012, 22:15   

Łożyska skrętne są wymienne, trzeba sprawdzić czy to one stukają, czy poprostu sam amor i przez to spada jego sprawność
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 18-02-2012, 00:50   

A gdzie ewentualnie moge dostać takie łożysko? Ile ich jest w jednym amortyzatorze? czy wymiana wystarczy na dluzszy czas czy juz po rozebrania szybciej sie posypie?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-02-2012, 07:46   

W McPherson-ie jest jednbo łożysko skrętne, dostaniesz je w każdym dovrym sklepie motoryzacyjnym, zamówić możesz również tutaj http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
To jak długo wytrzyma łożysko zależy od tego co kupisz - najpierw się upewnij, że to jest jegpo wina
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 22-02-2012, 19:36   

Po wizycie u mechaników diagnoza - stuki wewnątrz amortyzatora.
Czy jest u nas w Cari coś takiego?
-----> http://allegro.pl/oslona-...2161637508.html
Czy to może być przyczyną?
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2012, 19:51   

To są osłony amortyzatora. Osłaniają one trzon amortyzatora od brudu. Przyuważ czy nie ma wycieków z amortyzatora. Stuki w samym amortyzatorze wiem to z doświadczenia to zazwyczaj ubytek oleju i amortyzator to wymiany. Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 22-02-2012, 20:23   

game1 napisał/a:
Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze.
ale oczywiście nie jest do wymiany ?
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2012, 20:30   

Jest do wymiany:
http://allegro.pl/listing...yzatora+carisma
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 22-02-2012, 20:39   

plecho1 napisał/a:
Jest do wymiany:
http://allegro.pl/listing...yzatora+carisma

Kurcze, teraz sam już nie wiem. Mechanik ruszał dość mocno kołem i jednocześnie obserwował mocowanie, nie było żadnych luzów. W jednej z aukcji jest taki wpis :Najczęstszym objawem uszkodzenia tego łożyska jest trzeszczenie podczas skręcania kołami. Często też ulega ono zniszczeniu w związku z uszkodzeniem poduszki amortyzatora.
Ja nie mam żadnego trzeszczenia.
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2012, 20:45   

Najlepszym sposobem jest podjechanie na diagnostykę i zrobić pomiar amortyzatorów na pewno wykaże. Uszkodzone łożysko może tłuc. Mam przy swojej cari to samo z prawej strony kupiłem łożysko i górne mocowanie, ale nie mam na razie czasu wymienić.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 22-02-2012, 20:50   

A czy to będzie pasowało, niby jest napisane, że tylko do cari po lifcie ale nie wiem czy jest to jakaś róznica.
http://allegro.pl/lozysko...2077737694.html
Czy to wogóle możliwe, żeby w środku amortyzatora coś stukało a jednocześnie jego sprawność wynosiła 68%?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.