[Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami |
Autor |
Wiadomość |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 13-02-2012, 19:09 [Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami
|
|
|
Proszę doświadczonych o odpowiedź otóż, dzisiaj wymieniłem sworzeń przedni. Podczas wymiany okazało się, że zurzyty jest prawdopodobnie od nowości, ale nie o tym. Proszę mi powiedzieć czy po założeniu nowego sworznia trzeba sie trochę przejechać i dokręcić go ponownie po ewentualnym ułożeniu? Pytam ponieważ po wyjechaniu z warsztatu podwozie było ciuchutkie, po przejechaniu około 5km dalej zaczeło delikatnie stukać, wątpie by sworzeń się uszkodził ponieważ wziałem lepszej firmy LEMFORDER. Dodam, że podczas usuwaniu prasą starego gniazdo delikatnie się rozszerzyło i nowy sworzeń miał luz, mechanik powiedział, że u niektórych japończyków tak jest i mają spraktykowane punktowe przyspawanie sworznia do wachacza co zapobiega ewentualnemu wypadnięciu sworznia. Proszę o odpowiedź
Przy okazji chcę Was zapytać o jedną rzecz, czy w Waszych Cari ociera bak przy większych koleinach? Dzisiaj zauważyłem, że zbiornik ociera o koleiny. Na początku myślałem, że to osłony silnika. |
Ostatnio zmieniony przez sebkin 22-02-2012, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-02-2012, 19:29
|
|
|
Ja myślę, że nieudolnie to zrobili. Ja bym tego nie spawał, nawet punktowo ponieważ wewnątrz sworznia jest smar i być może elementy z tworzywa. Ja w poprzednim aucie (Carisma 2000r.) sam wymieniałem wyciskając sworznie imadłem i nic takiego jak u ciebie nie miało miejsca. Przy montażu nowy wchodził ciasno i nie było mowy o żadnym luzie.
Możliwe, że spawy puściły i pojawiło się stukanie. |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 16-02-2012, 16:56
|
|
|
Byłem dzisiaj na szarpakach, wynik badania jest taki ze sworzen jest bez luzow i dobrze zamontowany. OkazaĹo siÄ, Ĺźe ten stukot dobiega ze Ĺrodka amortyzatora, badanie pokazaĹo 68% sprawnoĹci.
Tutaj moje pytanie, czy ktoĹ z Was miaĹ taka usterkÄ? Czy jest to do naprawy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-02-2012, 14:04
|
|
|
Jeśli stuka amortyzator (tj. jego tłoczysko o korpus) to tylko i wyłącznie wymiana całego amortyzatora pomoże. |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 17-02-2012, 22:06
|
|
|
Sęk w tym, że nie wiadomo co stuka. Diagnostyk delikatnie ruszał autem z kanału do góry i dołu, stuki w amortyzatorze były słyszalne dokładnie od komory silnika. Czy możliwe jest, że są zużyte mocowania? Jeśli tak czy są one do zregenerowania? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-02-2012, 22:15
|
|
|
Łożyska skrętne są wymienne, trzeba sprawdzić czy to one stukają, czy poprostu sam amor i przez to spada jego sprawność |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 18-02-2012, 00:50
|
|
|
A gdzie ewentualnie moge dostać takie łożysko? Ile ich jest w jednym amortyzatorze? czy wymiana wystarczy na dluzszy czas czy juz po rozebrania szybciej sie posypie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-02-2012, 07:46
|
|
|
W McPherson-ie jest jednbo łożysko skrętne, dostaniesz je w każdym dovrym sklepie motoryzacyjnym, zamówić możesz również tutaj http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
To jak długo wytrzyma łożysko zależy od tego co kupisz - najpierw się upewnij, że to jest jegpo wina |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:51
|
|
|
To są osłony amortyzatora. Osłaniają one trzon amortyzatora od brudu. Przyuważ czy nie ma wycieków z amortyzatora. Stuki w samym amortyzatorze wiem to z doświadczenia to zazwyczaj ubytek oleju i amortyzator to wymiany. Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze. |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:23
|
|
|
game1 napisał/a: | Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze. | ale oczywiście nie jest do wymiany ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:39
|
|
|
Kurcze, teraz sam już nie wiem. Mechanik ruszał dość mocno kołem i jednocześnie obserwował mocowanie, nie było żadnych luzów. W jednej z aukcji jest taki wpis :Najczęstszym objawem uszkodzenia tego łożyska jest trzeszczenie podczas skręcania kołami. Często też ulega ono zniszczeniu w związku z uszkodzeniem poduszki amortyzatora.
Ja nie mam żadnego trzeszczenia. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:45
|
|
|
Najlepszym sposobem jest podjechanie na diagnostykę i zrobić pomiar amortyzatorów na pewno wykaże. Uszkodzone łożysko może tłuc. Mam przy swojej cari to samo z prawej strony kupiłem łożysko i górne mocowanie, ale nie mam na razie czasu wymienić. |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:50
|
|
|
A czy to będzie pasowało, niby jest napisane, że tylko do cari po lifcie ale nie wiem czy jest to jakaś róznica.
http://allegro.pl/lozysko...2077737694.html
Czy to wogóle możliwe, żeby w środku amortyzatora coś stukało a jednocześnie jego sprawność wynosiła 68%? |
|
|
|
 |
|