[C51A 1.3] odpalanie silnika ... |
Autor |
Wiadomość |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:43 [C51A 1.3] odpalanie silnika ...
|
|
|
Witam.
I kolejny problem mam ...
potrzebuje kolejnosc zaplonu, w jakiej kolejnosci podłączyc kable zaplonowe , bo chce wykluczyc zle podlaczenie ...
a do tego co moze byc nie tak jezeli juz dałem nowe świece, kable i dalej nie chce ruszyc ...
chłopaki pomocy ! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:59
|
|
|
1-3-4-2 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 18:47
|
|
|
A jak nie wiesz który na aparacie jest pierwszy, to ustaw silnik na znak od zaplonu i sprawdź pod kopułką na który skierowany jest palec. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-12-2009, 19:24
|
|
|
A chopy co moze byc nie tak jak jest wszystko podpiete dobrze itp.
a dalej nie chce odpalac ?... dla mnie to bezsens heh ... i juz nie wiem co zrobic ;/ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2009, 19:38
|
|
|
iskra jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:08
|
|
|
jest iskra i dalej nic ...
a co najdziwniejsze nie chce nawet odpalic na linke ciagniety ;/ ... pomocy !
Wczesniej z nim bylo wszystko oK! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:23
|
|
|
YYari, a paliwo jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:54
|
|
|
YYari, przyczyn może być sporo.
Jeśli jest iskra, to pozostaje problem albo z układem paliwowym albo z ECU, ewentualnie z rozrządem. Świeci Ci się check engine? |
|
|
|
 |
hellmans33
Nowy Forumowicz Radio Controlled

Auto: Mitsubishi Lancer GLX/Wagon2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 25 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 31-12-2009, 16:30
|
|
|
Ale trafiłem z tematem, mam ten sam problem, tylko że u mnie był przed problemem taki jeden co chciał silnik wyregulować Jak był ciepły to palił do strzału i pracował równo. Jak wystygnął i postał przez święta to nie idzie go zapalić. Iskra jest, paliwo jest. Wczoraj sprawdzałem wtryski pod kątem przepływu prądu i pokazuje 12V na każdym ale dopiero po przytknięciu minusa z miernika do masy. Jak wsadzę obydwie sondy do wtyczki to nie pokazuje nic. Tak ma być? Szukać gdzie indziej?
Zapomniałem dodać, że u mnie również chodzi o Colta tylko, że u mnie jest 1410cm3 multipoint, ale to penie to samo.
I jeszcze jedno, po zagłębieniu się w stronę Krzyżaka, wychodzi na to że mam walniętego kompa. Jest jakaś metoda żeby to stwierdzić na 100% ? Czy samo pokazanie się 12V na wtyczce diagnostycznej wystarczy żeby to stwierdzić?
No i wyszła jeszcze jedna ciekawostka. Iskra znika kiedy rozrusznik przestaje kręcić. Silnik zapala ale gaśnie od razu kiedy puszczam kluczyk. Jak kręcę dłużej rozrusznikiem i dodaje gazu to wchodzi na obroty, ale gaśnie zaraz po puszczeniu kluczyka. Wiem, że ryzykowałem uszkodzenie rozrusznika, ale chciałem mieć pewność, że to to. I teraz pytanie co może być przyczyna takiej sytuacji? Jakiś przekaźnik? |
|
|
|
 |
mcdrive
Forumowicz ColtManiak

Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 82 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-01-2010, 05:26
|
|
|
hellmans33 napisał/a: | Wczoraj sprawdzałem wtryski pod kątem przepływu prądu i pokazuje 12V na każdym ale dopiero po przytknięciu minusa z miernika do masy. Jak wsadzę obydwie sondy do wtyczki to nie pokazuje nic. Tak ma być? Szukać gdzie indziej?
no powinna byc masa czyli - , wiec prawdopodobnie komputer szwankuje, nie wiem jak to jest, ale w takim razie spróbój kazdy minusowy przewód od wtrysków zmasować, podkreślam ze ja bym tak zrobił, robisz tona własne ryzyko, ale według mnie nic oprócz poprawnej pracy wtrysków nie powinno sie stać.
No i wyszła jeszcze jedna ciekawostka. Iskra znika kiedy rozrusznik przestaje kręcić. Silnik zapala ale gaśnie od razu kiedy puszczam kluczyk. Jak kręcę dłużej rozrusznikiem i dodaje gazu to wchodzi na obroty, ale gaśnie zaraz po puszczeniu kluczyka. Wiem, że ryzykowałem uszkodzenie rozrusznika, ale chciałem mieć pewność, że to to. I teraz pytanie co może być przyczyna takiej sytuacji? Jakiś przekaźnik? |
Mozliwe że któraś z sekscji stacyjki jest uszkodzona, ma wypalone styki, czy cos podobnego, tak sądze, głowy sobie uciać nie dam. |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-01-2010, 00:40
|
|
|
robertdg napisał/a: | YYari, a paliwo jest |
a paliwo, gaz tez nawet jest wiec to napewno nie ...
dziwne jest to ze palil normalnie a postał na zimnym i nie chce ani ruszyc ;/ a ni nic ....
a tak jeszcze to jest wersja w gazniku nie na wtrysku ... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-01-2010, 10:32
|
|
|
YYari, Patrzyłeś do gaźnika może pływak się zawiesił i nie możesz odpalić auta. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 10:49
|
|
|
YYari napisał/a: | jest wersja w gazniku |
Z moim byłym już Colte-m, miałem podobny problem z odpaleniem
Winnym okazał się przewód paliwowy przed pompką paliwową, był "posieknięty" i pompka zaciągała powietrze zamiast paliwa
Sprawdź czy czasami to nie będzie przyczyną |
_________________  |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 03-01-2010, 21:12
|
|
|
hellmans33, mcdrive, dobrze gada. Jak masz pojęcie jak włączyć zapłon przed stacyjką (tak po złodziejsku, trzeba zewrzeć pin z plusem z którymś z pozostałych, tylko nie z masą ;]) to sprawdź. Naprawiałem kiedyś taki przypadek tylko w drugą stronę- przy przekręconym kluczyku na rozrusznik znikała iskra. Problemem okazała się stacyjka. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:10
|
|
|
hellmans33, sprawdź czy jak włączysz zapłon to jest + na cewce, sprawdzisz to nawet żarówką jeden kabel do masy 2 do cewki. cewka ma 2 wejścia jedno to +, jak nie ma + po zapłonie a jest jak kręcisz to pewnie stacyjka.
[ Dodano: 04-01-2010, 22:12 ]
a co do tematu sprawdź rozrząd 1 zabek to powoduje mój kolega miał tak w swoim. |
|
|
|
 |
|