Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] odpalanie silnika ...
Autor Wiadomość
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-12-2009, 16:43   [C51A 1.3] odpalanie silnika ...

Witam.

I kolejny problem mam ...

potrzebuje kolejnosc zaplonu, w jakiej kolejnosci podłączyc kable zaplonowe , bo chce wykluczyc zle podlaczenie ...

a do tego co moze byc nie tak jezeli juz dałem nowe świece, kable i dalej nie chce ruszyc ...
chłopaki pomocy !
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-12-2009, 16:59   

1-3-4-2
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 30-12-2009, 18:47   

A jak nie wiesz który na aparacie jest pierwszy, to ustaw silnik na znak od zaplonu i sprawdź pod kopułką na który skierowany jest palec.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-12-2009, 19:24   

A chopy co moze byc nie tak jak jest wszystko podpiete dobrze itp.
a dalej nie chce odpalac ?... dla mnie to bezsens heh ... :( i juz nie wiem co zrobic ;/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-12-2009, 19:38   

iskra jest :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-12-2009, 10:08   

jest iskra i dalej nic ...

a co najdziwniejsze nie chce nawet odpalic na linke ciagniety ;/ ... pomocy ! :(
Wczesniej z nim bylo wszystko oK! :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-12-2009, 11:23   

YYari, a paliwo jest :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2009, 11:54   

YYari, przyczyn może być sporo.
Jeśli jest iskra, to pozostaje problem albo z układem paliwowym albo z ECU, ewentualnie z rozrządem. Świeci Ci się check engine?
 
 
hellmans33 
Nowy Forumowicz
Radio Controlled


Auto: Mitsubishi Lancer GLX/Wagon2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 25
Skąd: Kęty
Wysłany: 31-12-2009, 16:30   

Ale trafiłem z tematem, mam ten sam problem, tylko że u mnie był przed problemem taki jeden co chciał silnik wyregulować :evil: Jak był ciepły to palił do strzału i pracował równo. Jak wystygnął i postał przez święta to nie idzie go zapalić. Iskra jest, paliwo jest. Wczoraj sprawdzałem wtryski pod kątem przepływu prądu i pokazuje 12V na każdym ale dopiero po przytknięciu minusa z miernika do masy. Jak wsadzę obydwie sondy do wtyczki to nie pokazuje nic. Tak ma być? Szukać gdzie indziej?

Zapomniałem dodać, że u mnie również chodzi o Colta tylko, że u mnie jest 1410cm3 multipoint, ale to penie to samo.

I jeszcze jedno, po zagłębieniu się w stronę Krzyżaka, wychodzi na to że mam walniętego kompa. Jest jakaś metoda żeby to stwierdzić na 100% ? Czy samo pokazanie się 12V na wtyczce diagnostycznej wystarczy żeby to stwierdzić?

No i wyszła jeszcze jedna ciekawostka. Iskra znika kiedy rozrusznik przestaje kręcić. Silnik zapala ale gaśnie od razu kiedy puszczam kluczyk. Jak kręcę dłużej rozrusznikiem i dodaje gazu to wchodzi na obroty, ale gaśnie zaraz po puszczeniu kluczyka. Wiem, że ryzykowałem uszkodzenie rozrusznika, ale chciałem mieć pewność, że to to. I teraz pytanie co może być przyczyna takiej sytuacji? Jakiś przekaźnik?
 
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-01-2010, 05:26   

hellmans33 napisał/a:
Wczoraj sprawdzałem wtryski pod kątem przepływu prądu i pokazuje 12V na każdym ale dopiero po przytknięciu minusa z miernika do masy. Jak wsadzę obydwie sondy do wtyczki to nie pokazuje nic. Tak ma być? Szukać gdzie indziej?
no powinna byc masa czyli - , wiec prawdopodobnie komputer szwankuje, nie wiem jak to jest, ale w takim razie spróbój kazdy minusowy przewód od wtrysków zmasować, podkreślam ze ja bym tak zrobił, robisz tona własne ryzyko, ale według mnie nic oprócz poprawnej pracy wtrysków nie powinno sie stać.


No i wyszła jeszcze jedna ciekawostka. Iskra znika kiedy rozrusznik przestaje kręcić. Silnik zapala ale gaśnie od razu kiedy puszczam kluczyk. Jak kręcę dłużej rozrusznikiem i dodaje gazu to wchodzi na obroty, ale gaśnie zaraz po puszczeniu kluczyka. Wiem, że ryzykowałem uszkodzenie rozrusznika, ale chciałem mieć pewność, że to to. I teraz pytanie co może być przyczyna takiej sytuacji? Jakiś przekaźnik?

Mozliwe że któraś z sekscji stacyjki jest uszkodzona, ma wypalone styki, czy cos podobnego, tak sądze, głowy sobie uciać nie dam.
 
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-01-2010, 00:40   

robertdg napisał/a:
YYari, a paliwo jest :?:



a paliwo, gaz tez nawet jest ;) wiec to napewno nie ...
dziwne jest to ze palil normalnie a postał na zimnym i nie chce ani ruszyc ;/ a ni nic ....
a tak jeszcze to jest wersja w gazniku nie na wtrysku ...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-01-2010, 10:32   

YYari, Patrzyłeś do gaźnika :?: może pływak się zawiesił i nie możesz odpalić auta.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2010, 10:49   

YYari napisał/a:
jest wersja w gazniku


Z moim byłym już Colte-m, miałem podobny problem z odpaleniem :evil:
Winnym okazał się przewód paliwowy przed pompką paliwową, był "posieknięty" i pompka zaciągała powietrze zamiast paliwa :P

Sprawdź czy czasami to nie będzie przyczyną :?
_________________
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 03-01-2010, 21:12   

hellmans33, mcdrive, dobrze gada. Jak masz pojęcie jak włączyć zapłon przed stacyjką (tak po złodziejsku, trzeba zewrzeć pin z plusem z którymś z pozostałych, tylko nie z masą ;]) to sprawdź. Naprawiałem kiedyś taki przypadek tylko w drugą stronę- przy przekręconym kluczyku na rozrusznik znikała iskra. Problemem okazała się stacyjka.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2010, 22:10   

hellmans33, sprawdź czy jak włączysz zapłon to jest + na cewce, sprawdzisz to nawet żarówką jeden kabel do masy 2 do cewki. cewka ma 2 wejścia jedno to +, jak nie ma + po zapłonie a jest jak kręcisz to pewnie stacyjka.

[ Dodano: 04-01-2010, 22:12 ]
a co do tematu sprawdź rozrząd 1 zabek to powoduje mój kolega miał tak w swoim.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.