[2.8 TD] Kontrola napędów |
Autor |
Wiadomość |
Meloman
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8TD '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2010, 15:53 [2.8 TD] Kontrola napędów
|
|
|
Witam szanownych MM,
Problem z którym ię zetknąłem dla wielu będzie pewnie trywialny i wzbudzi litościwy uśmieszek, niemniej jednak chciałbym z tego forum użytek zrobic:
- jakś czas temu póżnym wieczorem zdecydowałem sie pojechać do lasu na spotkanie z dzikami. Pogoda lekki śnieg i ok. -12 stopni. Chciałem sobie zrobić skrót i wjechalem nie do końca zamarznięte bajoro. Samochód (ksywka - betoniara ) usiadł głęboko i oparł sie na podwoziu. Próby wyjechania nic nie dały (opony nówki BFG MT). Zauważyłem jednak coś dziwnego: otóż kręciły sie tylko dwa koła - prawe przednie i tylne lewe. Dostałem kociej mordki i zadzwoniłęm po traktor, który mnie wyciągnął (nie bez problemów zresztą).
Następnego dnia nie mogłęm ruszyć - błoto uczepione do podwozia zamarzło i dopiero solidna dawka ciepłęj wody umożliwiłą jazdę.
Ale ab ovo: czym mogło być spowodowane ciągniecie tylko przez dwa koła?? zamarznieciem podwozia i napędów czy problem jest poważniejszy.
No i jak praktycznie sprawdzić (może jakiś link?), czy napędy są sprawne??
Każdą radę przyjmę z wdzięcznością. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
Meloman
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8TD '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2010, 16:14
|
|
|
dzięki stegano,
poki co mój admin blokuje akces to youtube'a ale sprawdzę w domu.
niemniej jednak kamień z serca... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:08
|
|
|
Meloman napisał/a: | poki co mój admin blokuje akces to youtube'a ale sprawdzę w domu.
niemniej jednak kamień z serca... |
Zanim zobaczysz film: jest OK Zadziałał mechanizm różnicowy czyli przenosił napęd tam gdzie koła miał łatwiej.Gdy Byś miał blokadę mechanizmu różnicowego to po zblokowaniu tejże,mowa o tyle, tylne koła kręciły by się oba.Z przednią fabryczną blokadą jeszcze sie nie spotkałem ale można zamontować. Poczytaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37773
oraz
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
rozjaśni Ci trochę sprawę Meloman napisał/a: | - jakś czas temu póżnym wieczorem zdecydowałem sie pojechać do lasu na spotkanie z dzikami. Pogoda lekki śnieg i ok. -12 stopni. Chciałem sobie zrobić skrót i wjechałem nie do końca zamarznięte bajoro. |
rada na przyszłość->> jeśli nie masz wyciągarki nie jedź sam w teren->> temat ten osobiście przerabiałem sam i nauczyło mnie to pewnej pokory do terenu aczkolwiek ciągnie w nieznane bezdroża |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:44
|
|
|
rada na przyszłość->> jeśli nie masz wyciągarki nie jedź sam w teren->> temat ten osobiście przerabiałem sam i nauczyło mnie to pewnej pokory do terenu aczkolwiek ciągnie w nieznane bezdroża [/quote]
Ja bym uszczegółowił ; jeżeli nie będziesz z pajera próbował robić amfibii i jednocześnie lodołamacza to wal śmiało sam w teren W końcu zostaje Ci jeszcze komórka i przyjaciele A dzika od czasu do czasu trzeba strzelić
Jak się wkleisz w błotko siadając na brzuchu, to żadne blokady nie pomogą
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-01-2010, 21:31
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Jak się wkleisz w błotko siadając na brzuchu |
i będzie to tzw "dębowa" wklejka to masz rację PiotrC napisał/a: | to żadne blokady nie pomogą | ale mogą znacznie ułatwić->> nie każde błoto jest klejem |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Meloman
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8TD '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-01-2010, 09:36
|
|
|
Witam,
Dziękuję wszystkim za rady i porady. Film na youtube b.pożyteczny. Człowiek jednak uczy się przez całe życie...
O takich "drobnostkach" jak niesprawny wskażnik paliwa czy też paląca się kontrolka ABS-u nie będę nawet wspominał..
Reszta hula aż miło (tak przynajmniej mi się wydaje ). Tak dla informacji: sprawdziłem zimowe zużycie paliwa (teren/szosa - 50/50). Wyszło mi 12.8l/100km. Nie jest chyba żle...
Dałbym sobie rade z niektórymi sprawami natury technicznej, ale instrukcję samochodu mam napisaną gotykiem a nie jest to język którym władam..
Pozdrawiam wszystkich MM. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:07
|
|
|
12,8 to mi w trasie pali |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 27-01-2010, 19:36
|
|
|
ooo sporo gałąb no ale masz 2,8 a ja 2,5 myślę że w pajero starczy i te 2,5 mi na oponach MT 31 cali 265 pali 10-11, a co do terenu to można i samemu jeszcze jak się ma Pajero ;p czasami pokonuje takie przeszkody że czuje się jak we wspomnianej anfibii ;p no a zakopać się ludzka rzecz. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|