 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jednostka 4G63T |
Autor |
Wiadomość |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-01-2010, 02:07 Jednostka 4G63T
|
|
|
Mam takie pytanie co do tej jednostki bo z tego co wiem posiadacie ją w swoich VR4 mam plan z ciągnięcia takiej jednostki zza granicy bo w Polsce jej dostanie graniczy z cudem pytanie o to w jakiej cenie powinna się zaczynać cena takiej jednostki samej, z osprzętem bez skrzyni, lub bez osprzętu ze skrzynią bo takie konfiguracje najczęściej się widzi na ebay następna sprawa to na co zwrócić uwagę na jakie elementy którę są najdroższe bo np. będzie jakaś atrakcyjna cena bo coś tam ma uszkodzone i sobie pomyśle a kij kupie wymienie tylko ten element i ok a okaże się że potem będe tego elementu 2 lata szukał lub będzie tyle kosztował że się opłacać nie będzie... bez odpowiedzi tylko w stylu lepiej całego Galanta E39A i się nim ciesz bo to nie opłacalne robić swapa do E5 to już dawno wiem że opłacalność w tym żadna powiedzmy że jestem walnięty i tak chce po prostu Ogólnie na co powinnem uważać przy zakupie tej jednostki napędowej
Z góry dziękuje za każdą pomoc |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2010, 13:23
|
|
|
Powiększ swe poszukiwania o silniki z Lancera Evo 1- 5. W wersji Evo 6 zdaje się obrócili silnik o 180 stopni (mogę się mylić i jest odwrotnie, w każdym razie zmieniono orientację silnika).
Najłatwiej znaleźć na eBayu.co.uk (angielska wersja, w wyszukiwarce wpisać "evo breaking" - wyjdą wyniki z ewciami do kasacji) jednak transport do PL jest kosztowny. Ostatnio gdy pytałem o transport skrzyni do PL to była kwota 260 GBP. Taniej jest kupić i pojechać po graty. Tym bardziej, że będziesz potrzebował i silnik i skrzynię.
Generalnie uważam, ze za całość (silnik i skrzynka) nie zapłacisz więcej niż 800 - 1100 GBP. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-01-2010, 14:30
|
|
|
silnik obrócili bodajże już w EVO IV, więc max do EVO III silnik będzie pasował |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:36
|
|
|
zgadza się mitsu ten silnik jest w Galancie E39A, Lancerach Evo od I do III w eclipse 1g i 2g i wszystkich jego amerykańskich odpowiednikach ja już przeleciałem wszystkie jednostki napędowe jakie można wsadzić do mojego Galanta |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 14:03
|
|
|
Ja wbijałem do e39a dynamic4 4wd 4ws silnik z plymouth laser turbo. wiązka silnikowa nie pasuje w ogóle i jeszcze ma inną długość (przebiega inaczej po samochodzie). Modyfikowałem wiązkę z e39a. W e50 nie było 2.0 turbo z silnikiem czterocylindrowym tylko z V6 Wiec może być ciężko. Chodzi tez o to że w wiązce są różne wtyczki i konektorki do podłączeń do zegarów i innych części elektryki z auta. Zastanawiam się czy nie będzie to jakimś problemem podczas swapu?
Króciec na turbinie po stronie wyjścia trzeba odciąć i przespawać w drugą stronę (chyba aluminium nie pamiętam) rury wykorzystałem z lasera w e39 podobnie się je montuje jak w eclipsach. Część rur okalających kolektor i wychodzących na intercooler mozna zaadaptować z serii E30 turbo diesel. Guma od filtra powietrza pasuje z Lasera tylko trzeba poprowadzić ja pot wężem wodnym do chłodnicy jak w wersji e39a vr4 RS i trochę przekręcić mocowanie filtra powietrza. Intercooler z eclipsa jest mały i schowany w nadkolu nie mając oryginalnego można zastosować z e30 TD jest dłuższy ale niższy od oryginału z vr4. Trzeba przespawać flanszę kiedy montuje się go przed wzmocnieniem czołowym
Koło zamachowe musi współgrać ze skrzynią i sprzęgłem. ja zostawiałem od e39a bo mam pierwszy "wypust" z 89' z tarczą 215mm i mniejsza obudowa sprzegła. W przypadku modelu e50 nie wiem czy koło od motoru 4g63T 6bolt pasuje do skrzyni z e50 (ważne jakiego modelu tej serii) albo czy samo kolo z e50 można zamontować do silnika. Może trzeba brać silnik 7 bolt np z eclipse 2g i wtedy może wszystko podejdzie, są z tego samego okresu produkcji i wiele rzeczy jest w mitsu zbieżne? Ciekawe? Aha jeszcze jedno skrzynia w e39a ma takie same bebechy jak vr4 z tego okresu i wytrzyma takie przeciążenia, skrzynia w Laserze też od wersji turbo ale z napędem na przód też jest wzmocniona w stosunku do eclipsa gs. Jeśli chcesz dostosować silnik do przedniego napędu trzeba sprawdzić jakie obciążenia zniesie skrzynia (np. do jakiego najmocniejszego motoru ją zakładali fabrycznie), jeśli natomiast do E88 z napędem na cztery łapy to skrzynka wytrzyma. Silnik szedł ze skrzynią FWD i z 4WD w eclipse 1g i 2g oraz w Galancie E39a 4wd i evo 123. Galant gti fwd mial skrzynię KM oraz jakąś drugą. W ogóle oznaczenia skrzyń mogę ci znaleźć.
Przy przednim napędzie z taka mocą (200 koni i 275nm) w Laserze przy gumach 215/ 55 16' trochę dziwnie się jedzie, lekki tył i moc na osi skrętnej powoduje gwałtowną reakcję na ruch kierownicy (małe precyzyjne ruchy inaczej gwałtownie skręca) ogólnie w mieście jest fajnie można poświrować itp. ale na trasę wolę 4wd z e39a auto płynniej się prowadzi nie musisz tak dohamowywać w zakrętach, jedziesz trochę jak po torze a w FWD wolniej wchodzisz w zakręt i musisz mocniej go przycisnąć na wyjściu. Przynajmniej ja tak to odczuwam (nie ścigam się wiec żaden ze mnie ekspert)
Silnik 6 bolt jest żywotniejszy bo ma solidniejsze np. podpory wału. Nie trzeba się bać zatartych wałków balansowych bo można jeden bezpiecznie wyciąć a drugi zostawić bez paska. Kupowanie do nich panewek jest ryzykowne bo to stop metalu o szczególnych właściwościach rozszerzalnych i podróby za bardzo puchną po rozgrzaniu. Pompa oleju to towar deficytowy. Często w starych modelach nie domaga i trochę trzeba uważać. Jeśli jakiś "artysta" zalał silnik mineralem to przy powrocie na półsyntetyk trzeba wymienić wszystkie uszczelniacze (kwestia czasu i zaczną puszczać). Silnik pobiera też trochę olej przy spokojnej jeździe do litra na 1000km (przynajmniej mój) ale jak przydusisz potrafi więcej. jest więcej potencjalnych punktów przecieków turbina powrót oleju z turbiny.
Kolektor dolotowy i wtryski oczywiście też inne ale wcale nie jest powiedziane że trzeba zmieniać pompę paliwa z e39adynamic4 wystarcza bo jest inny (dłuższy czas otwarcia wtrysku a nie ciśnienie i wszystko gra w manualu są inne oznaczenia pomp ale wydajność taka sama. Kolektor wydechowy najlepiej z silnikiem kupić i to aż do "koszyka" i tam go spawać.
Co do ceny to po prostu kupiłem całego Plymoutha Lasera za 3000zł potem zamieniłem silniki. Najpierw z warsztatu wyjechał Laser z silnikiem 2.0 16v gti z galanta i sprzedałbym go w całości gdyby nie rów który kończył się podjazdem do posesji i wygięciem kielicha amortyzatora. Silnik bez turbo sprzedałem za 1400zł mam jeszcze skrzynię od gst i kupę gadżetów także oczywiście w długim czasie odzyskam większą część gotówki. Nie przerabiałem tego wszystkiego sam wiec za robociznę zapłaciłem sporo. I to po znajomości. A jeszcze ktoś musi się na tym wszystkim znać.
Jest sprawa komputera musi być od tego właśnie motoru więc eclipse 1g i 2g, galant e39a vr4, evo 123 najlepiej kupić z silnikiem i wiązką (mimo że wiązka nie podpasuje to można ogarnąć kable kolory podłączenia itp.) do tego jakieś dodatkowe zegary ja chce zamontować czujnik ciśnienia oleju bo w galancie seryjnie niema oraz wskaźnik doładowania ale przy seryjnych częściach od turbo bez modyfikacji sprężarka jest bezpieczna i nie ma wcale musu.
Mam tarcze 276mm na jedno tłoczkowych dużych zaciskach z tłoczkiem chyba 35mm seryjne od e39a dynamic. Pomimo większej mocy nadal hamują elegancko (tarcze mikoda klocki kashiama (nie wiem czy tak się to pisze)).
Na graty można brać np http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10699054 wtedy masz wszystko i trzeba kupić nowy rozrząd rolki pompę wody i pewnie hydro napinacz paska (mało kto wymienia bojąc się kosztów a pasuje z hyundaya coupe ( były dwa typy jeden nie podchodzi)) trzeba by posprawdzać kompresję żeby nie robić dołu silnika, wybrać lepszy.
Wiadomo nowe oleje i płyny silnik, skrzynia, wspoma, hamulce, chłodzenie to też trochę kasy.
Turbina z vr4 88-92 i z eclipse 90-94 jest taka sama (i chyba evo1???) w razie regeneracji kwota od 700-1200zł trzeba wybrać zakład który wyważa dwa razy, raz samą ośkę a potem cały zestaw.
Na pewno jest wiele innych drobiazgów które trzeba kupić, zrobić, przerobić a wyjdą podczas budowy auta (np jak z układem mocowania silnika? trzeba przerabiać e50?
W e50 był motor 2.0 V6 i dwie turbiny więc w budę wszystko wejdzie może jakieś przeróbki w części "dziobowej" np zbiorniczek płynu spryskiwacza przesunąć itp.
Kupując poszczególne części plus części eksploatacyjne wyjdzie sporo ale ja stawiałbym że najlepiej kupić całe auto wyjąć co trzeba a resztę spieniężyć.
Chyba że silnik 7bolt podejdzie ci do skrzyni wtedy sam motor komputer wiązka osprzęt elektryczny ( są dwa rodzaje silniczków krokowych, aparatów zapłonowych z modułem i bez, przepływomierzy)
Jeśli w czymś się mylę proszę o poprawienie mnie bo nie chcę nikogo w błąd wprowadzić.
Pozdrawiam
dolar2dolar2 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:12
|
|
|
dzięki wielkie za całe to info co do wiązek ja i tak wszystko przekładam bo mam diesla jeszcze raz wielkie dzięki |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:32
|
|
|
Ten link, który podałeś szczególnie odradzam. Byłem tam koleś ma istne złomowisko, ten czarny na 100% jest zajeżdżony, tego fioletowego wtedy jeszcze tam nie widziałem. Koleś bierze ceny z kosmosu, za silnik 2.0 4G63T (ten zajeżdżony), chce ok. 6 tys. z osprzętem, druga sprawa, że silnik był w częściach jak ja byłem - teraz może już poskładany, bo koleś nosił się z takim zamiarem. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|
|