Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Zapytanie Ogólne - Wymiany
Autor Wiadomość
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-05-2012, 21:20   [E34A 1.8TD] Zapytanie Ogólne - Wymiany

Na wstępie - Witam Drodzy Mitsumaniacy :wink:

Przepraszam, że już w 1 poście - zamiast się elegancko przywitać w wyznaczonym do tego Topicu - to pytam z grubej rury - technicznie, ale to z powodu, iż jeszcze trochę trudności sprawia mi poruszanie się po forum.

Mam możliwość przygarnięcia Mitsubishi Galant 1.8TD 75KM 1992r. Właściciel - dziadek (ale nie mój). Wymiany robił na czas. Oryginalny przebieg 145.000km (niecałe) - potwierdzony.

Szukałem - gdzie się dało, ale niewiele znalazłem informacji. (może to moja niezdarność)

Chciałbym się dowiedzieć:
1. Pasek czy łancuch ? (jeśli pasek - to co ile wymiana ?)
2. Wymiana rozrządu pełnego ? Pasek + rolki + pompa wody (czy sie wymienia ja przy wymianie rozrzadu?)
3. Olej standardowo wymiana co 10kkm ?

Jakie są wasze opinie na temat tego silnika ? :rolleyes:

Będę bardzo wdzieczny za każdą informację.

pozdrawiam :)
 
 
Drzemacz 
Forumowicz


Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 183
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2012, 23:29   Re: Zapytanie Ogólne - Wymiany

1.Pasek MITSUBOSHI wymiana co 60tyś. km +/-
2.Rolki i pasek tak ale pompy wody nie trzeba za często ruszać jeśli nie hałasuje
(Moja rada obstawiam ze tam pewnie jeszcze oryginalna pompa jest wiec jeszcze troche pochodzi nie ma czego sie obawiac)
3.Olej co 10-15tyś km (polecam MOBIL 1 najlepiej jeśli to bedzie syntetyk albo pół syntetyk
bo mineralnego do TD nigdy bym nie wlał)

A co do samochodu to polecam bedziesz zadowolony z jego eksploatacji "nie do zdarcia jeśli egzemplaż był prawidłowo użytkowany, z cześciami nie ma problemu wszystko da rade do niego dostać za nie duże pieniadze.

Nie jedna osoba na tym forum to potwierdzi :mrgreen:
_________________
GALANT E3*
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-05-2012, 07:10   

Drzemacz napisał/a:
1.Pasek MITSUBOSHI wymiana co 60tyś. km +/-

50 tys
Drzemacz napisał/a:
2.Rolki i pasek tak ale pompy wody nie trzeba za często ruszać jeśli nie hałasuje
(Moja rada obstawiam ze tam pewnie jeszcze oryginalna pompa jest wiec jeszcze troche pochodzi nie ma czego sie obawiac)


:gib:
Cały komplet. Pompa wody co drugą wymianę teoretycznie.
I wymienia się sią przy okazji rozrządu, bo jak zacznie ciec to trzeba rozrząd zdejmować...

Ja polecam oleje Valvoline :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2012, 07:52   

Bardzo dziękuję za odpowiedzi :biggrin:

Dzisiaj podjade sobie do dziadka po pelen rozrys napraw/wymian (notował chłopina).
Jedyne co zauważyłem iz halasuje (ale tylko na zimnym silniku podczas zapalania i dopoki sie troche nie zagrzeje) to pasek klinowy (piszczy, ale jak jest juz troche cieplejszy to cichutenko jest).

A jak to jest z czesciami ? Pytam, gdyz naczytalem sie opinii (na innych portalach) ze czesci trudno dostepne a do tego drogie (zamienniki, bo oryginaly to juz ponoc calkiem).

Ps. Odnosnie spalania - jak wyliczylem u mnie robi 100km za 50z (miasto), czyli srednio 8.75-9l / 100km. A ze duzo jezdze po miescie to tez troche istotne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2012, 08:07   

Old JDM napisał/a:
A jak to jest z czesciami ?
wszystko normalnie dostępne
zamienniki są wręcz dość tanie - ostatnio do podobnego silnika kupiłem kompletny rozrząd (z wyprzedaży, części oryginalne) za 70 zł
oryginały w ASO drogie, ale mamy Japaneze - namiary na niego są na forum

silnik nie porywa - niestety pali sporo, czasem są problemy ze sprężarką (jak to w dieslu, którego gasi się się zaraz po skończeniu jazdy)
sprawdź czy nie masz oleju w dolocie
wymiany tego ostatniego bym jednak robił co 7500 km

paski kupisz tanio
głównie zaopatrujemy się w IC, ale jak wspomniałem Japaneze jest w stanie sprowadzić niemal wszystko
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2012, 08:19   

Rozumiem. :D Czyli to dość dobra wiadomosc. Z tym gaszeniem po odstaniu minuty - sam sie musze przyznac - mam problem czesto, chociaz sie staram.

A mam takie pytanie - nie zauwazylem kontrolki od "grzania swiec zarowych", a do tej pory wszystkie diesle z jakimi sie spotykalem - takowa posiadaly. Jak to jest w tym przypadku ?

Ps. Zapamietam te wymiany co 7500km - ogolnie samochod nie bedzie robil duzego kilometrazu - wiec spokojnie to powinno wystarczyc :)

Bardzo dziękuje - za podpowiedz :p
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2012, 13:21   

Pogadaj z Owczarem - miał diesla (ciut nowszego, ale zawsze to diesel Mitsu był) - powinien wiedzieć, co jest a czego nie ma.
Mogę spojrzeć dziś do instrukcji, bo mam do tego auta - chociaż na 99% jest kontrolka świec.
Na pewno masz też kontrolkę wody w filtrze paliwa.
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2012, 20:18   

Drodzy Klubowicze,

Sprawdziłem dziś - jaki jest poziom zanotowanych wymian w Mitsu. Paski rozrządu były wymieniane przy 90tys km. Obecne ma 145tys km a wiec rychła wymiana.
Skoro wymieniane były paski - wnioskuje, że rolki już niekoniecznie.

Zagościłem dziś w Inter Cars i wyliczyli komplet rozrządu za 470zł bez pompy wody i 570zł z pompą wody.

Czy macie pomysł - gdzie ewentualnie, mógłbym się zaopatrzyć "troszkę taniej" ?
Czy wymiana pompy wody - jest konieczna przy wymianie rozrządu ? (z tego co się dotychczas dowiedziałem - nie jest ona na rozrządzie).

Ps. Aby wykluczyć posądzenia o "skąpstwo" :biggrin: , chciałem nadmienić że czekaja mnie jeszcze opłaty ubezpieczeniowe i rejestracyjne (a co za tym idzie + robocizna wymiany rozrządu+wymiana oleju i filtrów - więc trochę tego jest - dlatego szukam tańszej alternatywy).

Będę MEGA wdzięczny za pomoc :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-05-2012, 21:30   

Old JDM napisał/a:
Czy macie pomysł - gdzie ewentualnie, mógłbym się zaopatrzyć "troszkę taniej" ?
Czy wymiana pompy wody - jest konieczna przy wymianie rozrządu ? (z tego co się dotychczas dowiedziałem - nie jest ona na rozrządzie).

Ps. Aby wykluczyć posądzenia o "skąpstwo" :biggrin: , chciałem nadmienić że czekaja mnie jeszcze opłaty ubezpieczeniowe i rejestracyjne (a co za tym idzie + robocizna wymiany rozrządu+wymiana oleju i filtrów - więc trochę tego jest - dlatego szukam tańszej alternatywy).

Będę MEGA wdzięczny za pomoc :)
Allegro albo POLCAR w sosnowcu na stawowej, jednakże wątpliwe abys na czyms urwał jeżeli chcesz zamienniki godne zaufania, ponadto ze zniżkami byłoby łatwiej negocjować, ewentualnie zadzwoń jeszcze do Kapitan Katowice

Pompe wody najlep[iej wymienić, nie zapominaj także o płynach i uszczelniaczach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2012, 22:28   

raczej powinieneś zmienić i rozrząd i rolki i pompę - tylko faktycznie cena wysoka
jak pisałem - ostatnio kupiłem w IC zestaw typu JC Premium a w środku oryginały Mitsuboshi Made in Japan wraz z rolkami NTN (Japan) za 70 zł, pompę osobno zakupiłem GMB (Made in Japan) za niecałe 100 zł
do kompletu wziąłem od Japaneze 4 uszczelniacze NOK w pudełkach Corteco za niecałe 50 zł
zmieniając pompę warto też zmienić płyn chłodniczy
do Japaneze dzwoniłeś? dziś faktycznie był zajęty i nie odbierał po 12:00 - próbowałem 3x i mimo wolnej linii nie podnosił...

edit: sprawdziłem w instrukcji - nie ma kontrolki świec żarowych
o ile pamiętam, to tam są 2 przekaźniki i 2 stopnie grzania - zależne od temp. zewnętrznej - chodzi o czas podgrzewania (przy zimniejszych dniach grzeje jeszcze ileśtam sekund po odpaleniu)
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2012, 23:02   

O cholerka - to rzeczywiscie MEGA Tanio jesli chodzi o ten rozrzad.
Bylem w IC - ale ceny podali znaczaco wyzsze. Wlasnie przegladam ich strone - aby sprawdzic - czy ta promocja jeszcze jest, ale jakos nie moge znalezc.

Ps. Do Japaneze jeszcze nie dzwonilem, poki co przegladalem sklepy :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-05-2012, 00:13   

Pompa wody jest pod rozrządem, i właśnie dlatego warto ją wymienić.
Co prawda nie jest pędzona paskiem rozrządu, tylko paskiem wielorowkowym, ale żeby ją wymienić trzeba rozrząd zrzucać.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.