 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Owczar 24-01-2010, 16:21 |
[EA5A/W 2.5] Kupujemy Galanta ;) |
Autor |
Wiadomość |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 16:13 [EA5A/W 2.5] Kupujemy Galanta ;)
|
|
|
Witam posiadaczy Galantów.
To mój pierwszy post w tym dziale.
Jeszcze "za kawalera" kupiłem Mitsubishi Carismę po FL sedan. Prawie rok później zmieniałem stan cywilny. Nasza rodzina to 2+2 (my z żoną + dwa psy). Podróżowanie w komplecie nigdy nam nie sprawiało kłopotu. Duży bagażnik 480l pomieścił bagaże, a psy jeździły na tylnej kanapie. Tak jest do teraz i zapewne jeszcze przez pewien czas będzie.
Jednak wiecie jak to bywa. Prędzej czy później model rodziny zmieni się na 2+1+2 (my, dziecko i dwa psy). Wtedy trzeba będzie pomyśleć nad kupnem kombi. Jakiego? Oczywiście Galant.
Chciałbym zadać tutaj Wam kilka pytań żeby być przygotowanym na taką ewentualność w przyszłości. Bardzo prosiłbym o nie wysyłanie mnie do innych tematów czy opcji szukaj, bo w temacie Galanta jestem dość zielony i mylą mi się wersje wyposażeniowe...
Zawsze byłem miłośnikiem diesli, ale Carisma to zmieniła, więc będziemy rozglądać się za benzyniakiem. Jako, że Galant nie należy do najoszczędniejszych samochodów głównie za sprawą dużych silników, wymiarów i wagi założenie LPG wchodzi w grę.
Co nam do szczęścia potrzebne?
- silnik 2.5 V6
- klimatyzacja (najlepiej manual)
- elektryczne szyby i lusterka
- skrzynia manualna, ew. automat z tiptronikiem
- ABS
- nieskórzane (!) fotele
Im mniej elektroniki tym lepiej...
Jakie najmniejsze koła można założyć na Gala? ''15? Mimo, iż lubię oglądać samochody z dużymi felgami i oponami o bardzo niskim profilu to na własny samochód zawsze patrzyłem bardziej racjonalnie i wybierałem mniejsze felgi, by później kupić najlepsze opony w tym rozmiarze za stosunkowo niewielkie pieniądze. W Carismie np. jeżdżę na ''14, bo różnica w cenie między moimi oponami a identycznymi w rozmiarze ''15 to przeskok o ok. 100 zł za sztukę.
Tutaj pytanie do właścicieli V6 z LPG -> kupić Galanta z LPG czy samemu zakładać?
Roczniki? Na pewno nie starsze niż 2000...
Reasumując: czy znajdziemy idealnie dopasowanego do naszych wymagań Galanta? |
Ostatnio zmieniony przez kuzi 11-05-2010, 02:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:07
|
|
|
enanthate, po 2000roku znależc Galanta z manualną klimatyzacja troszkę trudno, climatronic wkoncu nie jest złym rozwiązaniem i tez nie jest jakiś awaryjny, Owczar juz Cie odesłał do odpowiedniego wątku
Odnośnie LPG sytuacja jest podzielona, jedni powiedzą, że lepiej kupić z instalacja inni powiedzą, że lepiej samemu sobie założyć, koszt instalacji LPG w regionie śląskim musisz liczyc w granicach 2800zl minimum. Do Gala po 2000r koła najmniejsze to 15cali, ale na przyzwoitych "balonach", koszt kompletu opon juz od 650zł w zwyż w zalezności od kraju produkcji i marki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | enanthate, po 2000roku znależc Galanta z manualną klimatyzacja troszkę trudno, climatronic wkoncu nie jest złym rozwiązaniem i tez nie jest jakiś awaryjny, Owczar juz Cie odesłał do odpowiedniego wątku
Odnośnie LPG sytuacja jest podzielona, jedni powiedzą, że lepiej kupić z instalacja inni powiedzą, że lepiej samemu sobie założyć, koszt instalacji LPG w regionie śląskim musisz liczyc w granicach 2800zl minimum. Do Gala po 2000r koła najmniejsze to 15cali, ale na przyzwoitych "balonach", koszt kompletu opon juz od 650zł w zwyż w zalezności od kraju produkcji i marki |
Nigdy nie byłem przekonany do climatronicu. To nie to samo co tryby 0, 1, 2, 3, 4 i klima on lub off. Ja głównie jeżdżę bez klimy, stąd to przywiązanie do standardowego nawiewu.
Co do założonego LPG pewnie warto celować w LPI Vialle, nieprawdaż?
Opon ''15 za 650 zł bym nie kupił. W Carismie '14 cena za sztukę to było ~200 zł. Zależy kto co lubi, ja na jakości opon nigdy nie będę oszczędzał, ale na rozmiarze już tak. A więc super - jednego już się dowiedziałem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:38
|
|
|
enanthate napisał/a: | LPI Vialle |
Bardzo kosztowny serwis i mało warsztatów. Zwykła instalacja LPG. Jest o tym napisane w dziale. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:42
|
|
|
enanthate napisał/a: | Nigdy nie byłem przekonany do climatronicu. To nie to samo co tryby 0, 1, 2, 3, 4 i klima on lub off. Ja głównie jeżdżę bez klimy, stąd to przywiązanie do standardowego nawiewu | Wbrew pozorom, climatronic w mitsu obsługuje sie bardzo intuicyjnie, nawet brzdac 5 letni by załapał po 1 minucie zabawy o co biega, ponadto istneije opcja climatronica jako samej dmuchawy z wyłaczona klima, mozna jeszcze właczyć tryb ECO, oraz full clime, clima w galu jest niezbedna, zwlaszcza wtedy gdy w pochmurne lub zimowe dni zaczynaja szyby parować, a uwidacznia to sie przy dużej liczbie pasażerów.
enanthate napisał/a: |
Co do założonego LPG pewnie warto celować w LPI Vialle, nieprawdaż? |
Nie uważam gdyz mało jest u nas fachowców znajacych i umiejacych zdjagnozować ta instalke od podszewki, kolega kupił 2 lata temu autko z Holandii z ta instalacja, no i zaczely sie niedługo jakies problemy z zaworem czy cos w ten desen, okazalo sie ze jest ten element na tyle wyeksploatowany ze nadaje sie do wymiany, a bylo to LPI z wtryskiem ciekłym, koszt części z wymiana miał byc rzedu niecałe 2000zł, wieć stwierdził ze załozy nowa instalacje i nie bedzie sie uganiał po serwisach oddalonych o około 100km od domu.
enanthate napisał/a: | W Carismie '14 cena za sztukę to było ~200 zł. | tu Cie trochę zaskoczę, bo róznica w cenie nie jest kolosalna
GoodYear
Yokohama
Kleber
Fulda
takie o to przykłady , rozmiary są bardzo typowe i popularne pzrez co opony nie sa az takie drogie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | enanthate napisał/a: | W Carismie '14 cena za sztukę to było ~200 zł. | tu Cie trochę zaskoczę, bo róznica w cenie nie jest kolosalna
GoodYear
Yokohama
Kleber
Fulda
takie o to przykłady , rozmiary są bardzo typowe i popularne pzrez co opony nie sa az takie drogie. |
A powiedz mi jeszcze, minimalny rozmiar to ''15 185/65 ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:11
|
|
|
enanthate, z rozmiarami jest różnie, niektóre wersje maja napisane na tabliczce 195/60R15 bądż 195/65R15, węzszy rozmiar dałoby się załozyc i wedle kalkulatora wychodzi odpowiednik 186/65R15, ale szczerze nie widze sensu takich kombinacji, instrukcja do Gala ściśle określa jakie oponki zakładac do tego auta, jednak jakiś tam związek z trakcją musi mieć, tymbardziej ze przy 2.5V6 dysponujesz sporym zapasem mocy, wieć uważam zakładanie mniejszych opon do takiego motoru za bezsens |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:35
|
|
|
Chodziło mi raczej właśnie o tabliczkę, czyli ten "optymalny" rozmiar, zwykle będący najmniejszym racjonalnym.
OK, ale może zejdźmy z kół i wróćmy do tematu. Domyślam się, że moim wymaganiom wyposażeniowym sprosta nawet najuboższy Galant... Jeżeli tak, to jak ta wersja się nazywa? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:41
|
|
|
oznaczenie GLX, ale Elegance w rocznikach po 2000 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 25-01-2010, 08:18
|
|
|
Widzę, że masz zgoła odmienne podejście do wyboru wersji auta od najczęściej spotykanego. Dobrze jest sobie zaplanować czego się poszukuje, jednak życie i dostępność aut na rynku często to brutalnie weryfikuje.
Wolisz manualną klimę - taką możesz spotkać tylko w wersjach produkowanych na holandię i belgię o ile po drugim FL w ogóle były takie dostępne.
Elektrykę jaką oczekujesz będziesz miał w każdej wersji.
Skrzynia biegów to tak naprawdę wybór nie preferencji tylko świadoma decyzja co do przyszłych ewentualnych napraw. Automat musi być zadbany i regularnie serwisowany w przeciwnym razie należy spodziewać się problemów z konwerterem. Manual to tak naprawdę skrzynia z Colta, czyli z auta o połowę mniejszej mocy w porównaniu z V6, a co za tym idzie awaryjny - padają synchronizatory i łożyska. Wg opinii starych klubowych wyjadaczy problem dotyczy 100% egzemplarzy.
Koła 15" i opony 195 to kategoryczne minimum.
LPG imho warto zakładać samemu. Masz wtedy przynajmniej teoretyczny wplyw na to co, jak i gdzie zostało zrobione. Podobno nie ma złych instalacji, są tylko źli mechanicy ale to temat na zupełnie inny wątek. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
marek g
Nowy Forumowicz
Auto: galant avance2.4gdi 99r.
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 25-01-2010, 18:45
|
|
|
Witam.Rzadko coś napisze lecz czytam Forum regularnie..Dziś coś wtrące od siebie..Całkowicie się zgadzam z przedmówcą.Galantów na ąllegro są 4 strony(innych modeli sam z 30)dobrych może z 5,6 sztuk...Dostępność aut na rynku weryfikuje niestety nasze oczekiwania co do samochodu..Ja osobiście szukałem też 2,5v6 jak wszyscy zresztą,marzyła mi się skóra no i avance oczywiście..A co się spełniło?Co prawda avance srebrny a nie czarny i to z niepolecanym silnikiem 2,4gdi i bez skóry..Parę egzemplarzy zobaczyłem i wolałem wybrać samochód z99 r 92tyś(może ktoś nie wierzyć) przebiegu niż wychwalane 2.5 V6 z przeważnie 180tyś przebiegu i to młodsze rocznik i jestem baaaaardzo zadowolony.Moja rada-- szukaj po prostu bardzo zadbanego egzemplarza i z małym przebiegiem...i tyle.Moim zdaniem sensowny jest tylko wybór pomiędzy sedanem a kombi..pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:15 Re: [EA5A/W 2.5] Dobieramy idealnego Galanta wg naszych wyma
|
|
|
enanthate napisał/a: | Reasumując: czy znajdziemy idealnie dopasowanego do naszych wymagań Galanta? |
Raczej nie. Własne "widzimisię" koryguje niestety rynek tych aut. Nie są to auta popularne, jak Golf Na swoim przykładzie powiem, że trafiłem w taki jaki chciałem, kolor, wyposażenie, wersja, itd., a potem okazało się, że auto przeżyło 3 razy tyle więcej co pokazywał licznik
Zgadzam się z przedmówcami ale co do przebiegu to nie sugerowałbym się zbytnio. Lepiej niech jest większy niż statystyczny polski ale prawdziwy. Mój Galant 2,5V6 pokazywał 140tys. km, a w rzeczywistości miał ok. 400 tys. i co? Silniczek nie pożerał oleju, owszem troszkę znikało ale jakby w ilościach normalnych (ok. 1l na 20.000 km), ani razu nie zawiódł nawet przy dużych mrozach... Niektóre elementy przestawały działać (klima - zapchany osuszacz, ABS - ruchomy wianuszek) ale miały prawo przy faktycznym przebiegu i nie wkurzałyby, gdybym go znał.
Warto by przyjąć 2 góra 3 kryteria wyboru i takiego auta szukać... a przede wszystkim z pewnego źródła, o to niestety trudno. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2010, 20:10
|
|
|
marek g, Moominek - tak jak napisałem przejście z Carismy na Galanta (lub po prostu dokupienie Galanta i zostawienie Carismy w rodzinie) będzie miało miejsce dopiero w momencie gdy okaże się, że żona jest w ciąży. Od tego czasu mamy jeszcze kilka miesięcy na szukanie "idealnego" modelu. Jednak po Waszych postach wywnioskowałem, że z wielu wymagań trzeba zrezygnować, a pozostają podstawowe: kombi, 2.5V6 i manual/aut. tiptronic. |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 26-01-2010, 08:10
|
|
|
enanthate napisał/a: | z wielu wymagań trzeba zrezygnować, a pozostają podstawowe |
Tak się niestety dziś kupuje w Polsce samochody. Przerabiałem to ostatnio po nagłym zgonie mojego miska. Kilka sztuk obejrzałem i powiem jedno - dziś chyba jeszcze bardziej niż kiedyś ściąga się do kraju szrot. Tylko metody i techniki tuszowania są bardziej wyrafinowane. Wybierz silnik, nadwozie a potem szukaj auta pewnego i wiarygodnego. Reszta to naprawdę już tylko szczegóły z którymi można się pogodzić w imię jazdy pewnym autem. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
|
|