Ciężko chodzi kierownica |
Autor |
Wiadomość |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 05-02-2010, 13:25 Ciężko chodzi kierownica
|
|
|
Mam pytanie czy w Carismie ciężko chodzi kierownica? Wcześniej miałem Fiata Brava i kierownica nie miała takich oporów. Mam porównanie też z innymi autami i widzę, że jest problem. Sprawdziłem poziom płynu i jest ok. Może pompa mi padła. Cieżko się kręci w miejscu i sprawia problem.
Help |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 13:44
|
|
|
Umnie powyzej 2-3 st. celcjusza jest ok. Jak zalozylem zimowki i przy nizszych temperaturach chodzi ciezej. Moze to wina plynu, planuje w najblizszym czasie go zmienic. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2010, 14:54
|
|
|
Krzesio napisał/a: | chodzi ciezej. |
Tak czy owak, może chodzić troszke ciężej, ale bez przesady. Jedną ręką powinno dać się kręcić kierownicą bez większych oporów, a jak zbyt ciężko to jednak jest sygnał, że coś jest nie tak.
A nie wiesz kiedy był wymieniany płyn? |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 15:02
|
|
|
Sprawdz tez cisnienie w oponach. Moze jest zaniskie, opony stawiaja wtedy wiekszy opor. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 05-02-2010, 15:30
|
|
|
Jedną ręką kręcić w miejscu się da ale ciężko dosyć idzie i szybko się człowiek zmęczy, no chyba że ja jestem taki cienki
Zastanawiam się bo jeżdżę nią od niecałego tygodnia czy może być gdzieś bita z przodu. Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. Hmm musi być jakaś przyczyna a nie mam porównania do innej Carismy.
Sprawdzę ciśnienie w oponach i poczekam też na cieplejsze dni, co robić:) |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2010, 15:35
|
|
|
Jeżeli samochód ma wspomaganie, to kierownica nawet na postoju powinna chodzić leciutko, bez żadnego wysiłku. W przeciwnym razie trzeba by sprawdzić poziom płynu, oraz czy układ nie jest zapowietrzony, a w ostateczności to już samą pompę wspomagania. |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 15:41
|
|
|
A jak sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony? Generalnie to w jaki sposob wymienia sie plyn? Mam pomysl aby stary strzykawka wybrac i nalac nowy... Ale nie wiem czy to nie shizofremia.
[ Dodano: 05-02-2010, 15:46 ]
Drapichrust napisał/a: | kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lew |
Moj kumpel ma taki problem, moze byc przyczyna ze od wypadku, jemu zrobila sie tak bo samochod nie mial zbierznosci. 330 tys. przebiegu |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2010, 16:48
|
|
|
Witam
Samą strzykawką niewiele zdziałasz, jak widzisz zbiornik jest w najwyższym punkcie. Wyciągając strzykawką usuniesz tylko to co w zbiorniku, pozostawiając resztę w układzie.
Tu masz opis jak zrobił to kolega 1grzecho.
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=15.
Ja do wymiany zabieram się jutro. A o tym jaki będzie tego efekt postaram się poinformować.
Co do oporów to kierownica powinna obracać się lekko i płynnie. Manual chyba nawet opisuje jak mierzyć i jakie siły powinny być na kierownicy?
Pozdrawiam
(dopisane 07-02-2010) Wczoraj 06-02-2010 wymieniłem płyn, zrobiłem to jak opisał kolega 1grzecho z pewną modyfikacją. Otóż dodatkowo odpaliłem jeszcze auto by pompa wypompowała to co zalega w układzie. Olej (Hipol AFT IID) zalewałem na sucho jak i na pracującym silniku.
Wspomaganie działa jak należy.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez kosek 07-02-2010, 21:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:49
|
|
|
Dobiłem powietrze w kołach i raczej nie widzę poprawy. A czy wymiana płynu może coś zdziałać? Spróbuję zrobić tak jak pisze KRZESIO i spróbuję zrobić zbierzność. Może pomoże. |
|
|
|
 |
Jarucha
Forumowicz
Auto: Saab 9-3 2.0t
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:54
|
|
|
Drapichrust napisał/a: | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. |
kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek |
_________________ I walked ten thousand miles, ten thousand miles to see you
 |
|
|
|
 |
MITSU2840
Nowy Forumowicz
Auto: .......
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: SNZ
|
Wysłany: 05-02-2010, 18:42
|
|
|
Jarucha napisał/a: | Drapichrust napisał/a: | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. |
kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek |
sadze ze nie jest to wina,w audi a4 mojego znajomego niedawno omijano immobilizer bo mial problem z odpalaniem i rowniez przestawiono kierownice i jak kola stoja prosto,to kierownica jest strasznie w bok ,ale podczas jazdy idzie prosto tak jak i dotychczas.
A czy podczas skrecania nie buczy pompa? zobacz czym jest ona zalana,moze ktos namieszal plynow lub zalal nieodpowiednim,wymien plyn |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:06
|
|
|
Jarucha napisał/a: | kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek |
Tylko pytanie: dlaczego? Chyba w fabryce tak nie montuja. Sprawdzalem u siebie, poziom plynu jest ok, wyglada juz na wymeczony. Sam go nie zmienie, nie mam gdzie. Wymienie u mechanika i napisze spostrzezenia. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:34
|
|
|
Drapichrust napisał/a: | A czy wymiana płynu może coś zdziałać? |
Może
płyn mógł stracić swoje właściwości do "smarowania" i działać po prostu na zasadzie wody itp. Olej w silniku też należy wymieniać bo traci swoje właściwości.
Więc warto by było wymienić takowy płyn, podobnie jak i hamulcowy etc
Krzesio napisał/a: | Tylko pytanie: dlaczego? |
A to już szukaj wiatru w polu może potrzeba była wymiany, może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:46
|
|
|
Saqu napisał/a: | może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie |
Kiery bez wyciagania, w wozie obszywaja. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:56
|
|
|
Ale możesz dać kiere do obszycia, wcześniej ktoś założył temat z pytaniem jak odkręcić ją żeby obszyć. Noi jak masz ją zdemontowaną to raczej łatwiej jest ją obszyć No ale mówie, ten przypadek to takie gdybanie. |
|
|
|
 |
|