 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CAxA] Zrobiło się zimno i colt przerywa |
Autor |
Wiadomość |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2006, 23:45 [CAxA] Zrobiło się zimno i colt przerywa
|
|
|
Wygląda sprawa tak...
Niezbyt chętnie odpala ale jak już odpali to obroty nie wariują.
Na zimnym silniku lekko lubi przyszarpać także wtedy gdy ma już odpowiednią temp. cieczy chłodzącej.Dopiero jak przejedzie jakieś 15 km objaw szarpania ustaje albo pojawia się bardzo sporadycznie(1/5mocniejszych wcisnięć gazu). Przy płynnym i lekkim wciskaniu gazu przy w pełni rozgrzanym silniku objaw nie występuje. Podpiąłem diodę z kabelkami do gniazdka(do dwóch bolców) i dioda wymrugła długo 4 sygnały i po małej przerwie jeszcze jeden krótko poczym znowu wymiguje 4x długie i na końcu raz krótko i tak w kółko. Odczytuje to jako 41 czyli wtryskiwacz(zastanwiałem się czy przypadkiem nie jest to jeden długi sygnał i cztery krótkie albo 2 długie i trzy krótkie ale nie, ponieważ 4 sygnały są takie same i są długie a ostatni jest wyraźnie krótszy)
I teraz pytania:
1) czy aby napewno podpiąłem kable właściwie i dioda wymrugała błędy komputera(druciki podpiąłem do dwóch położonych w przeciwnych narożnikach bolców)
2) CZy podpięcie kabelków na odwrót ( "+" do GND a "-" do górnego łacza) wymrugłao by błędy.
3) Jeśli mój odczyt jest prawidłowy to czy mam:
a) nalać środka do czyszczenia strysków do baku
b)przeczyścić złączke od wtryskiwacza
c) rozglądać się za nowymi także używanymi wtryskiwaczami(wtryskiwaczem o ile da się kupić jeden)a jeśli tak to czy pasują od innych modeli mitsubishi??
d) zrobić coś innego
A jeszcze jedno. W lecie przez pewiem czas śmierdziało paliwem. Okazło się że uszczelka od wtryskiwacza zakończyła żywot i troche się benzyny wylewało się na na zewnątrz. Czy przez to nie mógł paść wtryskiwacz?
Paliwo tankuje Orlen verva BP 98
Pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 28-02-2010, 03:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-11-2006, 23:57
|
|
|
Cytat: | b)przeczyścić złączke od wtryskiwacza |
Na dobry początek napewno nie zaszkodzi
Zdejmij wszystkie wtyczki i pomierz rezystancję każdego wtryskiwacza. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 00:06
|
|
|
Padł od tej vervy , zalej moze nowrmalne paliwo i zmien świece bo pewnie sa juz kompletnie zjarane przez verve98, pozdr. |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-11-2006, 00:27
|
|
|
Świece i kable są nówki(500km) i po zmianie, jakkolwiek stare były, żadnych pozytywnych rezultatów nie zauważyłem . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2006, 08:51
|
|
|
Bastek napisał/a: | Padł od tej vervy , zalej moze nowrmalne paliwo i zmien świece bo pewnie sa juz kompletnie zjarane przez verve98, pozdr. |
Teoria ciekawa - też gdzieś słyszałem, że Verva nie jest do końca dobrym paliwem - ale rozwiń trochę temat. Dlaczego tak sądzisz? Skąd masz informacje - konkretne dane a nie tylko wniosek.
Co do błędu - jeśli CE się nie świeci, to może być jakiś stary błąd (zapamiętany), więc nie wiem, czy koniecznie się nim przejmować. |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 22-11-2006, 10:17
|
|
|
Rozkręć kopułkę rozdzielacza.
Tam też może byc jakaś wilgoć.
Dokładnie osusz i sprawdź.
Przy okazji przeczyść elektrody i sam rozdzielacz. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 10:39
|
|
|
Maryjon napisał/a: | Rozkręć kopułkę rozdzielacza.
Tam też może byc jakaś wilgoć.
Dokładnie osusz i sprawdź.
Przy okazji przeczyść elektrody i sam rozdzielacz. | jak jest wilgoć w kopułce to jest inny efekt szarpie cały czas bez rużnicy czy jest ciepły czy zimny. Trzeba sprawdzić wtryski a środek do czyszczenia napewno nie zaszkodzi. u nie też jak jest zimny to szrpie na paliwie na gazie jest ok, ale u nie to raczej wina paliwa chyba jest troszkę wody w zbiorniku ale nie mam czasu się tym zająć. |
|
|
|
 |
WEDGES [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 17:58
|
|
|
mam podobny problem w colcie 1.5 12v ale niepali na wszystkie baniaki i ciezko go odpalic colcik przed zakupem stal 3 lata |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 18:49
|
|
|
Aby jeździć na paliwie typu verva, v power, itd, trzeba miec odpowiednio przystosowany silnik-układ wtryskowy, komputer sterujący, dla normalnego silnika optymalnym paliwem jest pb 95 i tak jest zestrojony cały układ, do siników FSI u VW trzeba lać 98 bo tak jest ustawiona cala elektronika sterująca silnikiem, wlanie 95 powoduje znaczny spadek mocy i kultury pracy, a na dłuższą metę powoduje uszkodzenia układu wtryskowego!!!
Wracając do paliw typu V itd, to sprawa wyglada nieciekawie, dłuższe stosowanie moze np. doprowadzic do stopienia świecy zapłonowej! uszkodzenia wtruskiwaczy i kompa sterujacego.
Sprawa jest prosta paliwa o wyzszej liczbie oktanow z dodatkami stosowanymi w sportach motorowych moga byc stosowane w odpowiednich autach, które z kolei jezdza tylko na takim paliwie.
Porównanie , wsadźmy do poloneza silnik od 3000GT, i wykorzystajmy pełną moc tego motoru hihi:), tak jest z tym paliwem.
Dowód, kumpel rozwalił sobie silnik- Honda Civic 1.5, bo lał to paliwo przez dobre pół roku, rdzenie świec były stopione, 2 świece pękły w proch i dostały sie do środka, straszna lipa.
Mechanik rozebrał silnik i zapytał go tylko czy używał jakis dodatków do paliwa, wszystko jasne.
Takie paliwko jest dobrze zalac raz na kilka tys. km a nie lac co tankowanie do zwyklego auta, pozdr. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-11-2006, 18:57
|
|
|
Bastek napisał/a: | Takie paliwko jest dobrze zalac raz na kilka tys. km a nie lac co tankowanie do zwyklego auta, pozdr. |
Zdefiniuj: ,,zwykłe auto'' |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 20:57
|
|
|
Nadal biomet niekorzystny, zwykłe czyli cywilne, w którego książce obsługi pisze wyrażnie czego używać podczas eksploatacji pojazdu osobowego- nie sprtowego czy wyczynowego, może uzywasz w swoim aucie oleju przeznaczonego do sportów motorowych, polecam tez paliwo V-Pover, pozdr, ze słonecznego Gdańska |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-11-2006, 22:06
|
|
|
Paliwa Verva BP 98 nie leje cały czas. Tak sobie przypomniałem że mam na baku napisane 95+ więc można by zobaczyć czy przypadkiem coś się nie zmieni po zalaniu wyższooktanowej benzyny.
Styki przeczyszczone oczyszczacz wtrysków(STP) zalany. Póki co bez zmian. |
|
|
|
 |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 23:14
|
|
|
Jeśli chodzi o paliwa - najważniejsze jest to, gdzie tankujemy, a dopiero potem liczba oktanowa.
Bardzo prosty przykład. Miejscowość Jędrzejów (trasa Warszawa - Terespol), stacja O.... Co niedziele mają promocje na benzynę (obniżki są naprawdę znaczne, szczególnie na 98). Któregoś razu wracałem z Warszawy i pomyślałem, że sobie zaleję wysokooktanówki i tak zrobiłem. Szczerze mówiąc to wcale nie czułem żadnego powera. Samochód chodził raczej normalnie. Po jej wypaleniu zalałem u siebie w mieście (na sprawdzonej stacji - Poczty Polskiej ) zwykłej 95 i możecie wierzyć lub nie. Czułem jakby w silniku obudziło się conajmniej kilka koników.
Nie był to odosobniony przypadek. Kilkakrotnie tankowałem w Jędrzejowie i paru innych miejscach zarówno 95 jak i 98 poczym zalewałem się na "swojej" stacji i w większości przypadków wrażenia były podobne.
Czyli pamiętajcie, nie rodzaj paliwa a stacja się liczy. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 23:39
|
|
|
Swięta racja!!! jak silnik jest dostosowany do 95 to będzie lepiej pracował niż na 98 i innych v-poverach, o tym właśnie mówiłem wcześniej pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2006, 09:57
|
|
|
Bastek napisał/a: | Aby jeździć na paliwie typu verva, v power, itd, trzeba miec odpowiednio przystosowany silnik-układ wtryskowy, komputer sterujący, dla normalnego silnika optymalnym paliwem jest pb 95 i tak jest zestrojony cały układ, |
i tu się mylisz - "strojenie" odbywa się dla paliw 89 lub 91 okt., tak aby zalanie takie paliwa nie spowodowało zniszczenia silnika
zalanie lepszego powoduje (czasem nie) zmianę wyprzedzenia zapłonu i subiektywnie można poczuć, że auto lepiej ciągnie
v-power to syf - pisałem nie raz, nie będę powtarzał
co do tankowania na stacjach - to jest fakt: obojętnie jaki Shell zawsze miaem problemy z mocą auta; zatankowanie na "swojskim" Statoil w Malborku dawało ogromną różnicę na plus |
|
|
|
 |
|
|