Strzał gazu i nierówna praca na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-01-2009, 14:01 Strzał gazu i nierówna praca na niskich obrotach
|
|
|
Witam mój misiaczek dostał strzała i teraz nierówno pracuje na niskich obrotach (na benzynie nawet przygasa) z serduszka słychać jakiś świst ( nieszczelny układ - chyba trąba od filtra powietrza)
Zależy mi na poprawnym naprawieniu tej usterki ,aby problem strzelającego gazu się nie powtarzał.
Chcę wymienić świece i przewody wysokiego napięcia na NGK oraz wymienić rezystorki na ECU (dla pewności).
Teraz nie wiem, czy powinienem wyregulować go na benzynie + naprawa trąby i dopiero wtedy spotkanie z gazownikiem.... ?
Co wy o tym sądzicie ?
Może jakieś rady ?
POMOCY !!!! |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 05-01-2009, 14:37
|
|
|
Zaczynasz od uszczelnienia dolotu powietrza. Nie może łapać lewego bo bedzie szalał na obrotach.
Kondensatory (nie rezystory) profilaktycznie mozna wymienić.
Następnie mozesz próbować wymienić kable WN i świece.
Przeczyść dodatkowo jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego - tam na elektrodach zbiera sie nagar-kamień.
Jak dojdziesz do porzadku z autem na paliwie wtedy mozesz myśleć o gazie.
Edytka mówi:
W coltach z 1996 roku wymiana kondensatorów nie jest konieczna. Raczej dobre były montowane i nie rozwalały sie... |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-01-2009, 15:33
|
|
|
Maryjon napisał/a: | Jak dojdziesz do porzadku z autem na paliwie wtedy mozesz myśleć o gazie. | Na gazie aktólanie lepiej idzie Paliwko zamula troszeczkę....
Dzięki za radę
Może jeszcze jakieś ? |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2009, 17:13
|
|
|
Nie jestem pewien, ale czy nie poszło w przepływkę? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-01-2009, 17:53
|
|
|
A strzały na niskich obrotach to skutek niesprawnego układu zapłonowego (kable, świece, rozdzielacz, cewka) lub/i złej mieszanki gazowej (do ustawienia u gazmajstra) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
helmucik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Wagon 1998 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2009, 00:02
|
|
|
Sprawdź czy drucik platynowy w przepływomierzu cały – pewnie trochę ułamało. Jeśli tak, to za jakiś czas go w ogóle nie odpalisz.
Ja od kilku lat (prawie 80 tys. km) jestem poza linią frontu – ani jednego strzału. Dodam też (choć większość pomyśli: "ty prymitywie!"), że instalację mam I generacji. Wcześniej we wszystkich wozach miałem czasem strzelanie (Audi 80 1.6; Vectra 2.0; Renault 19 1.4, 21 1.7, 25 2.8V6, Astra 1.6, Carina II 1.6; Mazda 626 1.8). Tymczasem w Lancerze nic. Dlaczego? Bo zmniejszam przerwę na świecach (zawsze NGK BKR6E) do 0,7-0,8 mm. Przewody WN raz do roku (czyli co 30-40 tys. km). Przez 2 lata co 10 tys. czyściłem starą kopułkę z nagaru, ale tydzień temu wymieniłem (palec oczywiście też). Zawsze chodził równo, nigdy nie było falowań, skoków itp. Spalanie 7,5-9 trasa, 9-10,5 miasto. Na szafie mam ponad 270 tys., a poprzedni cwaniaczek cofał na bank, więc jest ponad 300 – na tyle, po wyglądzie każdy by go ocenił.
Wniosek: zmniejszyć przerwę na świecach i dbać o częste wymiany tych akcesoriów elektrycznych |
_________________ pozdrawiam
Artur |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-01-2009, 08:13
|
|
|
helmucik napisał/a: | drucik platynowy w przepływomierzu cały – pewnie trochę ułamało. |
w przepływomierzu nie ma drucików platynowych...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 15-01-2009, 10:08
|
|
|
uszczelnij kolektor dolotowy - szczególnie wszystkie gumowe wężyki od niego - lubią parcieć od gazu. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:14
|
|
|
Rozepnij filtr powietrza i sprawdź czy Ci plastra miodu nie posłało w zaświaty i zobaczysz wtedy czy to o to chodzi.
Drucika nie ma - to nie GOLF!
Jest za to "plaster miodu" który to generuje równy przepływ aby ten był zakłócony przegrodą - sonda elektromagnetyczna bada wiry (nie pamiętam nazwiska gościa co je wynalazł) i wie ile powietrza zassał w dolot. Puenta - jak Ci strzał pogniótł plaster miodu dupa z badania wirów i obliczenia mieszanki czyli spalania i równej pracy. Na jałowych masz też zaburzony przebieg powietrza i dupa z równych obrotów.
Nie dymi Ci jakoś dziwnie przypadkiem? |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-01-2009, 19:21
|
|
|
QwiateQ napisał/a: | Nie dymi Ci jakoś dziwnie przypadkiem? | nie raczej nie... mam już świece i przewody NGK wiem że wywaliło mi uszczelkę od słonia do filtra powietrza i ciągnie lewe powietrze... przy wymianie sprawdzę filtr (ale i tak chcę go wymienić jak najszybciej)
p.s NGK podnosi dość sporo ceny.. więc w sklepach też niedługo będą droższe !!
[ Dodano: 19-01-2009, 13:32 ]
Nie wiem, może ktoś się zainteresował tematem
Dodam, że sprawdziłem filtr powietrza i co się okazało:
Gazownik założył źle przegrodę, która sobie po prostu leżała.
Gdy silnik dostał strzała przegroda nie zadziała i wszystko poszło na przepływomierz a następnie na filtr powietrza (z wyrwanymi plastikowymi elementami przepływomierza)
W filtrze mam piękną opaloną dziurę wielkości 5zł
Co ciekawe tzw" plaster miodu" nie ucierpiał za bardzo.
Podsumowując do wymiany :
Przewody NGK 140zł
Świece NGK 50zł
Przepływomierz używany allegro 150 zł
Nowy filtr 50zł
Sylikon do uszczelnienia - gratis u mechanika
Wq*** na gazownika i poprzedniego właściciela
BEZCENNE ! ! ! ! ! ! ! !
Czekam teraz na części... zobaczymy co dalej po tym będzie |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
|