Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Błąd nr 31
Autor Wiadomość
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-10-2009, 12:02   [E32A 1.8] Błąd nr 31

Witam wszystkich, pojawił mi się błąd 31, czyli czujnik spalania stukowego. Dodam że silnik mam po generalnym remoncie (głowica, pierścienie itd., dotyczy tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36854 ale to opisze dokładnie jak tylko dostanę rozpiskę co dokładnie było zrobione). Po remoncie wszystko ładnie wygląda tylko ten czujnik :( Co mogę z tym zrobić? Wymiana, czy może chłopaki z warsztatu nie dokręcili dokładnie...?
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 23-10-2009, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 21-10-2009, 21:12   

Sprawdź podłączenie czujnika, potem wykasuj komputer i po ponownym odpaleniu silnika zobacz czy błąd się powtórzy. U mnie to pomogło.
Powodzenia.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 08:41   

Najpierw dokręć, potem sprawdź kable i jak u157, pisze, zresetuj komputer.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2009, 09:53   

Dzięki Panowie za odzew! moglibyście mi pokazać na zdjęciu ogólnym lub schemacie gdzie dokładnie znajduję się ta śrubka i jak się do niej zabrać? Mam tylko zdjęcie z Krzyżaka stronki ale tam jest zbyt duże zbliżenie. Pozdr.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 19:35   

Jest na bloku silnika (pod kolektorem ssącym) - z tyłu na samym środku. I nie śrubkę dokręcasz tylko cały czujnik, kluczem jak pamiętam coś w okolicach 24mm.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2009, 13:31   

Śruba była dokręcona, ale na wszelki wypadek odkręciłem lekko i dokręciłem oraz poruszałem kabelkiem. Następnie odłączyłem klemę "+" na 5 minut. Włączyłem silnik i poczekałem do pierwszego uruchomienia się wentylatora. Niestety nie pomogło:/ CHECK ENGINE nadal się świeci.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 20:01   

Darou, śruba ? Czy czujnik ?
Bo jak śruba to raczej nie to dokręcałeś :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2009, 21:56   

Dokręcałem śrubę 24mm, na nim jest przewód. Co zrobiłem nie tak?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 22:19   

Nic :) Ta śruba to właśnie czujnik, a nie śruba. Kwestia nazewnictwa tylko :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 26-10-2009, 22:41   

Może warto jeszcze sprawdzić czy konektor nie jest zaśniedziały albo przewód przełamany, słowem czy wszystkie styki są sprawne. A jak to nie pomoże to zostaje wymiana czujnika.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2009, 11:45   

A mogę swobodnie wykręcić czujnik, czyli całą śrubę? Nie wiem czy może wypłynąć jakiś płyn? Odłączyłbym również konektor i sprawdziłbym dokładnie jak to wszystko wygląda.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-11-2009, 20:47   

Możesz, nic nie wypłynie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-12-2009, 15:55   

Niestety był mocno zaśniedziały. Wyczyściłem go trochę i ponownie wkręciłem. Zresetowałem kompa i nic dalej świeci. Chyba muszę wymienić na inny. Czy ktoś wie czy z 2.0 pasuje do 1.8?Wesołych Świąt!
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-12-2009, 23:40   

Pasuje. Z eclipsa też pasuje. Musisz tylko znaleźć nie-wylany. Ewentualnie ten błąd może świadczyć o spalaniu stukowym. Musiałbyś podejrzeć na palmtopie albo laptopie co wywala ten czujnik.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-2010, 16:02   

Wymieniłem czujnik spalania stukowego na używany z 2.0 i wszystko gra. Check engine zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.