[E32A 1.8] Błąd nr 31 |
Autor |
Wiadomość |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-10-2009, 12:02 [E32A 1.8] Błąd nr 31
|
|
|
Witam wszystkich, pojawił mi się błąd 31, czyli czujnik spalania stukowego. Dodam że silnik mam po generalnym remoncie (głowica, pierścienie itd., dotyczy tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36854 ale to opisze dokładnie jak tylko dostanę rozpiskę co dokładnie było zrobione). Po remoncie wszystko ładnie wygląda tylko ten czujnik Co mogę z tym zrobić? Wymiana, czy może chłopaki z warsztatu nie dokręcili dokładnie...? |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 23-10-2009, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21-10-2009, 21:12
|
|
|
Sprawdź podłączenie czujnika, potem wykasuj komputer i po ponownym odpaleniu silnika zobacz czy błąd się powtórzy. U mnie to pomogło.
Powodzenia. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 08:41
|
|
|
Najpierw dokręć, potem sprawdź kable i jak u157, pisze, zresetuj komputer. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-10-2009, 09:53
|
|
|
Dzięki Panowie za odzew! moglibyście mi pokazać na zdjęciu ogólnym lub schemacie gdzie dokładnie znajduję się ta śrubka i jak się do niej zabrać? Mam tylko zdjęcie z Krzyżaka stronki ale tam jest zbyt duże zbliżenie. Pozdr. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 19:35
|
|
|
Jest na bloku silnika (pod kolektorem ssącym) - z tyłu na samym środku. I nie śrubkę dokręcasz tylko cały czujnik, kluczem jak pamiętam coś w okolicach 24mm. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-10-2009, 13:31
|
|
|
Śruba była dokręcona, ale na wszelki wypadek odkręciłem lekko i dokręciłem oraz poruszałem kabelkiem. Następnie odłączyłem klemę "+" na 5 minut. Włączyłem silnik i poczekałem do pierwszego uruchomienia się wentylatora. Niestety nie pomogło:/ CHECK ENGINE nadal się świeci. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-10-2009, 20:01
|
|
|
Darou, śruba ? Czy czujnik ?
Bo jak śruba to raczej nie to dokręcałeś |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-10-2009, 21:56
|
|
|
Dokręcałem śrubę 24mm, na nim jest przewód. Co zrobiłem nie tak? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-10-2009, 22:19
|
|
|
Nic Ta śruba to właśnie czujnik, a nie śruba. Kwestia nazewnictwa tylko |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 26-10-2009, 22:41
|
|
|
Może warto jeszcze sprawdzić czy konektor nie jest zaśniedziały albo przewód przełamany, słowem czy wszystkie styki są sprawne. A jak to nie pomoże to zostaje wymiana czujnika. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-11-2009, 11:45
|
|
|
A mogę swobodnie wykręcić czujnik, czyli całą śrubę? Nie wiem czy może wypłynąć jakiś płyn? Odłączyłbym również konektor i sprawdziłbym dokładnie jak to wszystko wygląda. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-11-2009, 20:47
|
|
|
Możesz, nic nie wypłynie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-12-2009, 15:55
|
|
|
Niestety był mocno zaśniedziały. Wyczyściłem go trochę i ponownie wkręciłem. Zresetowałem kompa i nic dalej świeci. Chyba muszę wymienić na inny. Czy ktoś wie czy z 2.0 pasuje do 1.8?Wesołych Świąt! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-12-2009, 23:40
|
|
|
Pasuje. Z eclipsa też pasuje. Musisz tylko znaleźć nie-wylany. Ewentualnie ten błąd może świadczyć o spalaniu stukowym. Musiałbyś podejrzeć na palmtopie albo laptopie co wywala ten czujnik. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-2010, 16:02
|
|
|
Wymieniłem czujnik spalania stukowego na używany z 2.0 i wszystko gra. Check engine zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
|