Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Różne dinksy i detale
Autor Wiadomość
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 07-01-2010, 19:05   [1G 90-94] Różne dinksy i detale

Witam ponownie.
Ponieważ nie posiadam żadnej instrukcji do mojego Eclipsiaka to wielokrotnie nasuwają mi się różne pytania związane z działaniem "systemów podtrzymywania życia" czyli tak zwanych pierdół i tak dzisiaj przypomniały mi się 4 sprawy (ale pewnie będzie ich więcej):

1. Na desce rozdzielczej pod przyciskiem "przeciwmgielnych" mam gałkę wielkości pozostałych przycisków z ideogramem najbardziej przypominającym żarówkę i przy niej skalę pierwsze moje skojarzenie to siła świecenia świateł ale kręcę i bez skutku co to może być?

2. Do foteli kierowcy jak i pasażera (patrząc od spodu fotela) idą jakieś przewody- do podgrzewania foteli? jak się to włącza?

3. Czy można włączyć halogeny z przodu bez włączania świateł długich? czy jest potrzebna do tego jakaś przeróbka jeżeli tak, może jakiś link/instrukcja?

4. Jak wymienić żarówki w światłach drogowych? jakie tam wchodzą? muszę wyciągać/rozkręcać cały moduł świateł żeby się do nich dostać?

Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 09-01-2010, 00:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomeks 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-01-2010, 19:32   

Ad. 1 Ta gałka to regulacja jasności podświetlenia zegarów:]
Ad. 2 Nie mam pojęcia.
Ad. 3 i 4 Poszukaj na forum jest kilka sporo postów dotyczących świateł, zarówno wymiany żarówek, jak i przeróżnych modyfikacji choćby tzw. "sleeping eyes"

Pozdro
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 07-01-2010, 19:40   

Ad. 1 Potwierdzam - widocznie masz zepsuty potencjometr - czy ten przycisk jest podświetlony?
Ad. 2 Podgrzewanych foteli w 1G nigdy nie było. Przewody są od kontrolki i brzęczyka niezapiętych pasów.
Ad. 3 To nie halogeny tylko światła dalekosiężne i służą jak dopalacze długich - taki jest oryginalny zamysł. Jak chcesz mieć inaczej to również odsyłam do szukajki.
Ad. 4 Wchodzą zwykłe H-4 i też odsyłam do szukajki, adaho-krak dobrze gdzieś to opisał.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 07-01-2010, 23:41   

Ad3 Co do przeróbki oczywiscie jest możliwa - wystarczy zrobic dodatkowe sterowanie przekaźnikiem od tych swiatel dalekosiężnych oraz odlaczyc sterowanie z gałki. Jak by ktos byl mocno zainteresowany to moge opisac i zrobic fotki co i jak bo ostatnio naprawialem podlaczenie tego przekaźnika i troche obczaiłem temat. generalnie nic trudnego.
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 08-01-2010, 14:33   

...tylko pamiętajcie, że tego nie można używać zamiast halogenów, przynajmniej wg przepisów :D
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2010, 23:25   

wuerce napisał/a:
...tylko pamiętajcie, że tego nie można używać zamiast halogenów, przynajmniej wg przepisów :D


Przywołuje wasze wartości moralne do porządku :D Halogeny w 1G to są halogeny dalekosiężne, które nawet w dzień oślepiają innych użytkowników drogi. Nie bądźmu EGOISTAMI, pomyślmy o innych.
wuerce napisał/a:
Wchodzą zwykłe H-4 i też odsyłam do szukajki, adaho-krak dobrze gdzieś to opisał.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13586 dokładnie tu. I bardzo proszę nie odsyłajcie do szukajki, jeśli nie chce wam się znaleść linka odpuście pisanie. Polecam zasady forum pkt. 9.2 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 12-01-2010, 00:31   

Chyba odpuszczę sobie przeróbki, potencjometru też chyba nie będę się na razie czepiał (podświetlanie jest i nie razi więc przeżyje bez regulacji... jakiś czas). Temat w zamyśl ma być o bardziej kosmetycznych sprawach niż mechanice i mam jeszcze jedno pytanie.
Chodzi o przedni przeźroczysty panel z logiem- u mnie, podejrzewam że słoneczko i wilgoć mają tu największy udział ten panel (chodzi o przeźroczystą zaślepkę) nieco.. hmmm zzieleniał (to chyba najbliższe określenie) bo odcina się nieco od panelu świateł postojowych kolorystyką, gdy jeszcze było ciepło próbowałem to jakoś wyczyścić/wybielić (użyłem wybielacza) niestety bez rezultatu- ma ktoś jakiś sprawdzony sposób? Gdy zrobi się cieplej chciałbym to zrobić żeby fura była ładnie odpicowana.
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 12-01-2010, 00:52   

O ile nie masz mocnych nerwów i dużo czasu to nawet się za niego nie zabieraj.
Opiszę Ci moje przejścia z tym elementem.
-Z zewnątrz wypolerował się bardzo ładnie przy pomocy zwykłej pasty G3 jednak w środku było coś przypominającego pleśń albo mech :D . Poradziłem sobie wiercąc dwa otwory od spodu w blendzie. następnie Domestos + ciepła woda. Kilkanaście minut odmaczania i kilka płukań później było czysto i ładnie w środku.

Jakkolwiek kilka dni późnej postanowiłem jednak że pomaluje ten element na kolor nadwozia. I tu zaczynają się schody.
Plastik ,z którego jest to zrobione pod wpływem rozpuszczalników takich jak stosuje się w lakierach i szpachlach zaczął błyskawicznie pękać i rozchodzić się. Skończyło się na kilkunastokrotnym szpachlowaniu i szlifowaniu tak aby mokry lakier nie miał kontaktu z tworzywem. Straciłem 3 dni na ten maleńki duperel + prawie 4/100 bazy i bezbarwnego a efekt nadal nie jest rewelacyjny.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 13-01-2010, 09:42   

chce żeby pozostał oryginalny- przeźroczysty, domestosem nie próbowałem ale otwory od spodu są więc tylko zrobić roztwór i jazda.
 
 
 
joker1607 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16-01-2010, 10:16   

Witam
Jestem nowym klubowiczem i mam nadzieje ze ten temat najlepiej pasuje do mojego pytania. A wiec chcialbym sie dowiedziec do czego sluzy okragly przycisk z narysowana sniezynka ktory znajduje sie nad radiem.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2010, 10:20   

joker1607 napisał/a:
Witam
Jestem nowym klubowiczem i mam nadzieje ze ten temat najlepiej pasuje do mojego pytania. A wiec chcialbym sie dowiedziec do czego sluzy okragly przycisk z narysowana sniezynka ktory znajduje sie nad radiem.


To włącznik klimatyzacji. Ma dwie pozycje: 1 to tzw. ECO, czyli działa na pół gwizdka i świeci się kontrolka zielona, 2 poz. to max, czyli chłodzi na max i świeci sie kontrolka pomarańczowa.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 16-01-2010, 10:43   

u mnie jest odwrotnie: najpierw pomaranczowy - pol gwizdka, a potem zielony - max
 
 
joker1607 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16-01-2010, 10:47   

wielkie dzieki bo juz slyszalem kilka wersji ze to jest jakas kontrola trakcji hihi
Dzieki teraz to biore sie za moj silniczek krokowy bo dzieki temu forum dowiedzialem sie ze to wlasnie on moze byc przyczyna ze mi obroty faluja.
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-02-2010, 23:18   

Nie wiem jak u was ale u mnie (Ecli 1G 2l wersja euro skrzynia manual) przy gałce zmiany biegów jest jakby prostokątny przycisk z czerwoną diodą (nie gniazdo immobilaizera tylko niżej pomiedzy gałką a dźwignią ręcznego). W manualu jest opisany ten przycisk jako "POWER/ECONOMY SELECT SWITCH" i słuzy do zmiany tyrbu z ekonomicznego na sport i odwrotnie. Psze też że niektóre wersje tego nie mają i zamiast tego jest wgłebienie na monety. Można ów przycisk podnieść (od spodu prowadzą do niego dwa kabelki). Próbowałem go też wielokrotnie wcisnąć (nawet bardzo mocno) ale jest jakby zacięty. Zastanawia mnie czy wersja euro ma taki przełącznik w ogóle czy może zamiast tego producent poprostu zamontował diodę sygnalizacji alarmu (tyle że ja nie mam alarmu a jedynie immobilajzer) a wspomniana dioda jeszcze nigdy się u mnie nie świeciła... Co to może być?
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2010, 10:32   

Iushiban napisał/a:
W manualu jest opisany ten przycisk jako "POWER/ECONOMY SELECT SWITCH" i słuzy do zmiany tyrbu z ekonomicznego na sport i odwrotnie.


Tylko w skrzyni automatycznej. Zasada działania takiego przycisku polega na:
Przy opcji POWER - zmiana biegów przy wysokich obrotach, lepsza dynamika, wysokie spalanie.
Przy opcji ECONOMY - zmiana biegów przy niskich obrotach, słabsza dynamika, małe spalanie.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.