[CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 24-07-2010, 23:45 [CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu
|
|
|
Tak więc dzisiaj wracając z nad jeziorka w najgorszą ulewę zerwał mi się pasek rozrządu. I teraz kilka pytań: czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe? Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu? Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz? |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-07-2010, 00:22
|
|
|
Tomekp napisał/a: | czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe? | Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś? Tomekp napisał/a: | Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu? | Najszybciej się gną chyba ssące, więc może ich być 6 szt. Tomekp napisał/a: | Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz? | Wszystko się okaże jak zdejmiesz głowicę. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 25-07-2010, 00:25
|
|
|
Tomekp napisał/a: | czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe? |
Nie chcę Cię martwić, ale szanse są marne... Ściągnij dekiel z głowicy i sprawdź czy dźwigienki całe, wtedy być może masz szansę:)
Tomekp napisał/a: | Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? |
Porządny remont głowicy to ~500zł, ja wolałem za 570zł kupić nowy silnik. Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:) Ja wymiany silnika absolutnie nie żałuje, teraz mam serce w stanie idealnym (zalane olejem 5W30 którego nie łyka ani trochę), a po remoncie zastanawiałbym się czy dół silnika nie ucierpiał i czy wkrótce się nie odezwie... Do kosztów silnika musisz doliczyć koszty przekładki, oleju, filtra, uszczelek pod kolektory, no i zestawu rozrządu łącznie jakieś 1200zł.
Całą historię mojego przypadku strzału paska masz opisaną w moim temacie w naszych miśkach. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-07-2010, 05:56
|
|
|
idas napisał/a: | Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:) |
tak tylko ja mam 1.6 a kolega ma w swoim 1.3 No chyba ze swap znalazłby sie taki komplecik.
Tomekp, z drugiej strony moze uda sie sie kupic 1.3 za grosze przełożyc to mysle ze dasz rade jak nie to pomeczysz Pawele |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 25-07-2010, 12:14
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś? |
Jakieś 30 km/h na drugim biegu. Nic nie było słychać niepokojącego, samochód po prostu przestał reagować na gaz, tak jakby skończyła się benzyna. Jako że lał deszcz jedyne co mogłem na szybko zdiagnozować to zdjąłem obudowę paska rozrządu, wtedy zobaczyłem że leży sobie luźno zawieszony. Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka? |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
kuba_195
Forumowicz
Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Iława
|
Wysłany: 25-07-2010, 12:43
|
|
|
kolego mam 1.6 silnik leży sobie , było w nim turbo chwile i zmieniłem na 2.4 .ale głowica jest po planowaniu w bdb stanie, jak chcesz to mogę wymienić Ci na nowe uszczelniacze zaworowe, bo kupiłem ale nie zdążyłem zmienić:) pasek ma 5 tyś przebiegu(rozrządu) i pompa wody to samo. głowica 1.6 16v 92-96 113km po forumowej znajomości mogę oddać za 180zł:) zresztą wszytko mam do tego silnika:) jak coś to priv |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-07-2010, 13:44
|
|
|
kuba_195 napisał/a: | kolego mam 1.6 silnik leży sobie |
panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu
Tomekp napisał/a: | Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka? |
zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 25-07-2010, 16:18
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | kuba_195 napisał/a:
kolego mam 1.6 silnik leży sobie
panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu |
Dokładnie tak jak mówi Rosomak, ja mam 1.3
rosomak1983 napisał/a: | zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. |
Odkręciłem dekiel i wzrokowo wszystkie dźwigienki są OK, starego paska nie mam, ale myślę nad tym żeby kupić nowy i założyć, gorzej już się raczej nie zrobi
[ Dodano: 29-07-2010, 18:42 ]
Postanowiłem że kupię nową rolkę i pasek rozrządu, założę i zobaczymy co się stanie, najwyżej poświęcę pasek, na ściąganie głowicy i remont silnika nie mam środków. Teraz pytanie czy mając podstawową wiedzę i typowe narzędzia + opis wymiany paska rozrządu w 4G15 ze strony Krzyżaka jestem sobie w stanie z tym sam poradzić? Na jakie przeszkody liczyć? |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
|