Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problemy z odpalenie. Kąt zapłonu ma wartość ujemną!
Autor Wiadomość
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 31-10-2009, 17:17   [EAxx] Problemy z odpalenie. Kąt zapłonu ma wartość ujemną!

Witam,

auto mi nie odpala.
2 dni po wymianie rozrządu przestał chodzić jak powinien.
Raz na 3 cylindrach, raz wcale.
Wymieniłem świece, to powyżej 2 tyś. obrotów chodził pięknie. Poniżej brakowało mu mocy.
W końcu wcale nie chciał odpalić. Wymieniłem 3 przednie przewody zapłonowe i znów chodził na 3 cylindrach. Więc logicznie rzecz biorąc, wymieniając pozostałe 3 powinie chodzić dobrze, ale paradoksalnie już wcale nie chciał odpalić...
Czary.

Paliwo dochodzi, bo świece są zalewane kiedy chcę odpalić, oraz czuć paliwo.

Iskra jest, sprawdzałem pojedynczo 2 świece.

Po kilku próbach odpalenia stało się również następujące: Co kilka obrotów rozrusznika jest wrażenie jakby się miał zatrzymać (rozrusznik), jakby coś go blokowało. Po odłączeniu czujnika wała położenia wała korbowego (czy po prostu wała korbowego?? Znajduje się z lewej strony kolektora) efekt znika. Kręci się i tyle. Bez reakcji silnika.

czytałem post z opisem błędów, ale nie znalazłem odpowiedzi na powyższe kody.
Czy ktoś może mi pomóc w tym temacie?

Mam jeszcze kilka innych błędów, ale tych opis znalazłem.

ABS:
22, 23, 24 - czujniki prędkości kół. Zwarcie.

CE:
22 - czujnik wała korbowego
32 - ???
51 - ???

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem oznaczenia modeli aut i czy np. tłumaczenia kodów z których korzystałem są do mojego modelu: <KodyNaForum>
Czy mógłby prosić o potwierdzenie?

Podejrzewam, że mechanik źle wymienił rozrząd.
Czy macie pomysł, na usterkę biorąc pod uwagę powyższe wskazówki?

Z góry dzięki za podpowiedź...
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 07-12-2009, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 31-10-2009, 17:50   

BigTomala napisał/a:
Tutaj masz wszystko :KODY BŁĘDÓW
A tutaj : ROZRZĄD


No właśni problem w tym, że tam nie ma opisanych błędów 51 i 32...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-10-2009, 17:55   

lowmax, jezeli przed wymiana rozrzadu wszystko bylo ok a po wymianie zaczelo sie tak dziac to jedz poprawic rozrzad
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 01-11-2009, 13:25   

witam kiedyś miałem podobny przypadek okazało się że przewód od czujnika położenia wału był przełamany
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2009, 16:02   

radek79, ale nie przełamał sie chyba sam, może mu pomogła wymiana rozrządu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-11-2009, 19:09   

11 Intermittent Loss of CMP or CKP Straty Przerywany CMP lub CKP
11 No Crank Reference Signal at PCM Nr referencyjny Crank sygnału PCM
11 Timing Belt Skipped 1 Tooth or More Pasek rozrządu Pominięto 1 zęba lub więcej
13 No Change in Map From Start to Run Bez zmian na mapie Od rozpoczyna się
14 MAP Sensor Voltage Too High MAP Sensor zbyt wysokim napięciu
14 MAP Sensor Voltage Too Low MAP Sensor zbyt niskim napięciu
15 No Vehicle Speed Sensor Signal Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu
16 Knock Sensor #1 Circuit Knock Sensor # 1 Circuit
17 Closed Loop Temperature Not Reached Closed Loop temperatury nie osiągnęły
17 Engine is Cold Too Long Silnik jest zimny Too Long
21 Downstream HO2S Heater Failure Dalsi HO2S ogrzewanie Brak
21 Downstream HO2S Shorted to Voltage Dalsi HO2S zwarte do napięcia
21 Downstream HO2S Stays at Center Dalsi HO2S Pobyty w Centrum
21 Upstream HO2S Heater Failure Upstream HO2S ogrzewanie Brak
21 Upstream HO2S Shorted to Voltage Upstream HO2S zwarte do napięcia
21 Upstream HO2S Stays at Center Upstream HO2S Pobyty w Centrum
21 Upstream H2OS Response Upstream H2OS Odpowiedź
22 Engine Coolant Temp Sensor Voltage Too High Engine Coolant Temp Sensor zbyt wysokim napięciu
22 Engine Coolant Temp Sensor Voltage Too Low Engine Coolant Temp Sensor zbyt niskim napięciu
23 Intake Air Temperature Sensor Voltage Low Czujnik temperatury powietrza dolotowego niskiego napięcia
23 Intake Air Temperature Sensor Voltage High Czujnik temperatury powietrza dolotowego High Voltage
24 Throttle Position does not Agree With MAP Przepustnicy nie zgadza się z MAP
24 Throttle Position Sensor Voltage High Throttle Position Sensor High Voltage
24 Throttle Position Sensor Voltage Low Przepustnicy Czujnik niskiego napięcia
25 Idle Air Control Motor Circuits Idle Air Control Motor Circuits
25 Target Idle Not Reached Target Idle nie osiągnęły
27 Injector #1 Control Circuit Wtryskiwacz # 1 Control Circuit
27 Injector #2 Control Circuit Wtryskiwacz # 2 Control Circuit
27 Injector #3 Control Circuit Wtryskiwacz # 3 Control Circuit
27 Injector #4 Control Circuit Wtryskiwacz # 4 Control Circuit
31 EVAP Solenoid Circuit Evap Solenoid Circuit
31 Evaporative Purge Flow Monitor Failure Par Purge Flow Monitor Brak
32 EGR Solenoid Circuit EGR Solenoid Circuit
32 EGR System Failure Awaria systemu EGR

33 A/C Clutch Relay Circuit A / C Clutch Relay Circuit
35 High Speed Fan Control Relay Circuit High Speed Fan Control Relay Circuit
35 Low Speed Fan Control Relay Circuit Low Fan Speed Control Relay Circuit
36 Pulsed Secondary Air Injection Solenoid Pulsed Secondary Air Injection Solenoid
36 Too Little Or too Much Secondary Air Zbyt mało albo za dużo powietrza wtórnego
37 Park/Neutral Position Switch Failure Park / Brak pozycji neutralnej Switch
41 Generator Field Not Switching Properly Generator pola nie Switching Właściwie
42 Fuel Pump Relay Control Circuit Pump Relay Control Circuit paliwa
42 MFI Relay (ASD Relay) Control Circuit MIF Relay (ASD Relay) Control Circuit
42 No MFI Relay (ASD Relay) Output Voltage at PCM Nr MIF Relay (ASD Relay) Napięcie wyjściowe przy PCM
43 Multiple Cylinder Misfire Multiple Cylinder Misfire
43 #1 Cylinder Misfire # 1 cylinder Misfire
43 #2 Cylinder Misfire # 2 Cylinder Misfire
43 #3 Cylinder Misfire # 3-cylindrowy Misfire
43 #4 Cylinder Misfire # 4 Cylinder Misfire
43 Ignition Coil #1 Primary Circuit Ignition Coil # 1 Primary Circuit
43 Ignition Coil #2 Primary Circuit Ignition Coil # 2 pierwotnego obwodu
44 Battery Temperature Sensor Volts Out of Limit Battery Temperature Sensor V Out of Limit
46 Charging System Voltage Too High System ładowania zbyt wysokim napięciu
47 Charging System Voltage Too Low Charging System o zbyt niskim napięciu
51 Fuel System Lean Fuel System Lean
52 Fuel System Rich Układ paliwowy Rich
53 Internal Controller Failure Internal Controller Failure
53 PCM Failure, SPI Communications Nieprzestrzeganie PCM, SPI Communications
54 No Cam Sync Signal at PCM No Cam synchronizacji sygnału PCM
62 PCM Failure, SRI Mileage Not Stored Nieprzestrzeganie PCM, SRI Przebieg nieprzechowywane
63 PCM Failure, EEPROM Write Denied Nieprzestrzeganie PCM, EEPROM Napisz Denied
64 Catalytic Converter Efficiency Failure Skuteczność konwertera katalitycznego Brak
65 Power Steering Pressure Switch Failure Power Steering Pressure Switch Brak
66 No CCD Messages From TCM Nr CCD wiadomości z TCM

zkopiowane ze strony http://translate.googleus...jjWWKQxeMtKH77Q tłumaczenie - automat :doubt:
_________________
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2009, 19:45   

Czyli Kod 51 znaczy zubożony układ paliwowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-11-2009, 23:48   

Uboga mieszanka - jeśli było tylko grzebane w rozrządzie, to przestawiony kąt zapłonu. Błąd EGR jest wynikiem ubogiej mieszanki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-11-2009, 08:24   

Lub nieszczelny kolektor dolotowy. A to możliwe...
lowmax, napisał/a:
Wymieniłem świece
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 02-11-2009, 10:22   

No właśnie. O to mi chodziło. By wiedzieć, co mam powiedzieć mechanikowi, który to robił. Bo niestety, był to polecony gość. Nie chciałem iść do byle jakiego, gdzie każdego traktują "taśmowo", ale z tego wynika, że był to strzał w kolano. Gość nawet nie ma komputera i nie sprawdza błędów...
Muszę mu udowodnić, że jest to wina źle założonego rozrządu. Dlatego zależało mi, by wiedzieć co oznaczają te błędy.

Wszystko brzmi bardzo logicznie. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. Oznaczenie kodów z listy od lipa40 kod 22 oznacza co innego, w porównaniu do opisu kodu znalezionego na forum

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

Któreś z tych informacji są błędne. jeśli te od lipa40 to może być to całkiem inna przyczyna...

lipa40: mógłbyś powiedzieć skąd masz te kody i czy dotyczą one mojego modelu?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-11-2009, 11:47   

lowmax, 22 to na pewno czujnik położenia wału.
Manual nie opisuje błędów 32 i 51 bo takowych MM nie przewidziało. Tabele z możliwymi kodami masz w service manualu. Dla każdego silnika troszkę się różnią, a to o wkleił lipa40 to jest tabela dla OBDII uniwersalna ale w tym przypadku się nie zgadza...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-11-2009, 11:50   

lowmax, właśnie zauważyłem, że masz 2.5V6, a tam chyba nie ma EGR, więc podana tabela błędów może byc nie do twego auta.
Czy masz fajkocewki na przednim banku, czy całość leci z rozdzielacza? Bo może przewody są pomylone (kolejność zapłonu).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 02-11-2009, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-11-2009, 11:56   

Wymieniałeś pasek balansu? Możliwe, że coś się stało z czujnikiem...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-11-2009, 19:55   

Panowie w 6A13 (2.5V6) jak najbardziej jest EGR a nie ma za to paska balansu bo w tym silniku nie ma walkow balansowych :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 01-12-2009, 15:35   

Witam ponownie,
kilka zmian zaistniało:

Wymienione kable (za 400 zł, ale nie pamiętam prod)
Kopułka
Palec
Filtr powietrza
Rozrząd sprawdzony i wszystko ok.

Status:
Powrót do sytuacji z przed całkowitego unieruchomienia. Czyli dusi się.
Na początku tak do 2,5 tyś obrotów i później ok, teraz już przy dowolnych obrotach.
Jak się rozgrzeje to już całkiem ciężko jechać by nie rzucało.

Pojechał do kolejnego mechanika.
Nie mogli mi podłączyć pod kompa. Mówili bym sprawdzić u mechanika, która zajmuje się Japończykami.
Sprawdzili filtr paliwa na oko. Mówi, że nie wygląda na starych. Wsłuchali się pompie paliwa, i według nich chodzi równo.

Wiem, ze teraz to może być praktycznie wszystko, od błędnie działającej sondy lambdy, po nieszczelny kolektor. już kilka postów przeczytałem o podobnych objawach, ale nic nie dało.

Moje pytanie, czy ktoś może mi polecić mechanika w Warszawie, który mi się przyjrzy tej sprawie, (bez czekania tydzień) i będzie w wstanie podłączyć pod komputer?

I czy ktoś zna jeszcze ewentualne przyczyny?


Nie chce znowu bawić się w zgadywanki, ponieważ wydałem już tysiąc złotych i nadal nie mam dobrego auta. A podejrzenie, że to jest pompa paliwowa może mnie kosztować kolejne 500 zł bez gwarancji, że usunięcia usterki.

Za wszelkie rady będę wdzięczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.