Pytanko w sprawie mechanizmu różnicowego |
Autor |
Wiadomość |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2010, 09:16 Pytanko w sprawie mechanizmu różnicowego
|
|
|
witam mam pytanko w sprawie mechanizmu różnicowego w Pajero . Ostatnio pojechałem pojeździć w głębokim śniegu ( było bardzo fajnie ) , ale jak się zakopałem dwa razy , przy zapiętym napędzie 4x4 kręciły mi się kółka po przekątnej to znaczy prawe przednie i lewe tylnie a drugim razem lewe przednie i prawe tylnie . Jak widziałem osobówki na parkingu które też się zakopały to u nich kręciły się oba kółka przednie . |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 17-02-2010, 13:06
|
|
|
witam to normalne działa mechanizm różnicowy w mostach kreci sie te koło które ma lżej. Jedynie modele z blokadą mozesz zblokować tył a co do przodu to niewidziałem orginału z blokado przedniego mostu . (Ale moge sie mylić co do przednich mostów) |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-02-2010, 09:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2010, 14:42
|
|
|
Rozumiem, ale myślałem ze trzeba czegoś więcej żeby zablokować koło a nie tylko suchy śnieg |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-02-2010, 23:02
|
|
|
Cytrus napisał/a: | . Jak widziałem osobówki na parkingu które też się zakopały to u nich kręciły się oba kółka przednie | Wielce prawdopodobne było że zawiesiły się na brzuchach i koła nie mając oporów oba się kręciły |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2010, 12:22
|
|
|
To jak ktoś będzie miał pecha i wjedzie w teren gdzie dwa koła po przekątnej zawisną w powietrzu to będzie ugotowany |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 18-02-2010, 12:51
|
|
|
a Twój samochód ma trochę większe koła niż osobówka, które stawiają "troche" większy opór. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-02-2010, 16:44
|
|
|
Cytrus napisał/a: | To jak ktoś będzie miał pecha i wjedzie w teren gdzie dwa koła po przekątnej zawisną w powietrzu to będzie ugotowany | No będzie miał bardzo dużego pecha ale jest na to rada->> blokada mechanizmu różnicowego lub pomoc kolegów |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2010, 18:50
|
|
|
W moim wypadku tylko pomoc kolegów bo na blokadę mechanizmu różnicowego nie mam co liczyć bo producent mojego miśka nie przewidział takiej opcji |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 19-02-2010, 19:57
|
|
|
Cytrus napisał/a: | To jak ktoś będzie miał pecha i wjedzie w teren gdzie dwa koła po przekątnej zawisną w powietrzu to będzie ugotowany | No nie całkiem ...jest jeszcze jedno wyjście- hamulce. Przyhamowując lekko lub zaciągając z umiarem ręczny hamulec zmusisz mechanizm różnicowy do przeniesienia momentu na drugie koło które jeszcze ma kontakt z podłożem. W ostatecznosci warto spróbować. |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2010, 09:05
|
|
|
Wypróbuje ten patęcik i dam znać czy pomogło |
|
|
|
 |
axxxr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 td
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Kalisz Pomorski
|
Wysłany: 21-01-2011, 13:50 Wiejska wersja blokady
|
|
|
Jeżeli chodzi o blokadę mostu to planuje zrobić jej niskobudżetową wersję polegającą na dorobieniu dodatkowej dźwigni hamulca ręcznego tak aby można było oddzielnie zaciągać ręczny dla każdego tylnych kół. Jak które się kręci zaciągamy na nim ręczny i przekazujemy moment na drugie koło. Troch toporne ale 3000 zł za pneumatyczną blokadę to przesada. |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:00
|
|
|
1405 napisał/a: | Przyhamowując lekko lub zaciągając z umiarem ręczny hamulec zmusisz mechanizm różnicowy do przeniesienia momentu na drugie koło które jeszcze ma kontakt z podłożem. | - troszkę pomaga |
|
|
|
 |
|