Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] zimny start TD
Autor Wiadomość
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-01-2010, 20:53   [Cari 1.9TD] zimny start TD

Pytanie do kolegów z TD.

Czy na tych mrozach po odpaleniu auto wchodzi wam odrazu na właściwe obroty czy może powoli pnie się do góry z 30sec od około 650 obrotów?

Pytam bo u mnie właśnie tak to wygląda i nie wiem czy powinno tak być czy może coś mam sprawdzić.
Druga sprawa to obroty na jałowym mam ciut ponad 900. Czy mogę tak zostawić czy może jechać na regulacje?
_________________
Moja Cari
 
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-01-2010, 17:11   

U mnie jest bardzo podobnie, z tym że ja jeżdżę na oleju półsyntetycznym, natomiast na pełnym syntetyku wydaję mi się, że zjawisko wzrostu obrotów wraz z nagrzewaniem się silnika będzie mniej odczuwalne. Obroty biegu jałowego powinny wynosić około 825 - 850/min, ale 900 nie przekracza znacznie tej normy i na pewno z tego powodu nic się nie stanie. Obroty możesz ustawić samodzielnie, poszukaj było o tym kilka razy na forum.
Ostatnio zmieniony przez misibiczi 29-01-2010, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-01-2010, 17:15   

Ja mam tak samo i uważam że nie ma co grzebać jak jest dobrze. Czasami jak się za dużo grzebie to zazwyczaj wychodzi to ze skutkiem innym od zamierzonego. A obroty rzędu 900 obr/min i ciut wyżej to są akuratne.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2010, 17:46   

Również półsentetyka mam obecnie. Dzięki za odpowiedzi!
Mam jeszcze jeden problem bo mi się paliwko nad pompą leje trochę.
Dzisiaj otworzyłem maskę by sobie skontrolować czy wszystko ok i na pompie była mała kałuża. Na 99% paliwo. Rurka którą zaznaczyłem na czerwono jest luźna i mogę ją obracać. Gdzie dokładnie ona idzie i czy możliwe że to właśnie z niej paliwo ucieka, czy może, paliwo wchodzi do rurki i bardziej zasysa powietrze niżeli wypluwa paliwo?
Nie wiecie gdzie mogę dostać taki zacisk albo jak ten zregenerować?

_________________
Moja Cari
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2010, 18:05   

czester_, jest to wężyk nadmiarowy połaczony z powrotem paliwa do zbiornika, mozesz zrobić nastepujący manewr, isc do sklepu motoryzacyjnego i kupic opaske ślimakową i wymienić ja na nową, jeżeli wężyk ma zapas długości możesz go skrócić o 1.5cm, co by się nie okazało ze byl przecięty pod starą opaska, najlepij byoby jednak jakbys zaobserwowal skąd dokładniej wydobywa sie to paliwo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2010, 18:18   

Dziś już późno także jutro postaram się zobaczyć. Nie wiem tylko czy na jałowym będzie coś widać.

Wygląda to tak że na górnej części pompy zbiera się trochę paliwa i spływa w dół. Najpierw wymienię opaskę, wytrę do sucha i będe obserwował.
Dzięki!
_________________
Moja Cari
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2010, 18:32   

czester_, to otwórz maske i pomachaj dzwignia od gazu recznie ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 18:54   

W końcu miałem czas zajrzeć i pooglądać dokładnie silnik. Podejrzewałem, że za ten wyciek odbowiedzialny jest luźny wąż. Niestety to nie to. Nie wiem dokładnie skąd to się wydobywa. Ale wygląda to tak że po dodaniu gazu i przytrzymaniu przez chwilę paliwko zaczyna się wylewać jakby z pod tej sprężyny pod tym czarnym urządzeniem zaznaczonym strzałką.
Czy wie ktoś czy jest tam jakaś uszczelka cokolwiek skąd mogło by się to lać?

_________________
Moja Cari
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-02-2010, 19:09   

czester_ napisał/a:
Czy wie ktoś czy jest tam jakaś uszczelka cokolwiek skąd mogło by się to lać?
Na tej ośce jest oring, który zapewnie sie starł, wyzuzyl, rozszczelnił, trzeba rozebrać górny dekiel pompy i najlepiej zawieżć do pompiarza, albo niech tym wszystkim zajmie sie pompiarz, po ta dżwignia jest na wieloklinie i ważne jest jej pierwotne ustawienie, prawdopodobnie prócz oringu trzeba bedzie wymienic tulejke w której pracuje ośka oraz ocenić oske czy nie jest wyrobiona, dzień roboty dla dobrego pompiarza.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 19:36   

Dzięki za odpowiedź. hmm może to ten wyciek tak znacząco odbija się na moim spalaniu.
Zna ktoś dobrego pompiarza z okolic Krakowa ? :)

Ile około taki zabieg może kosztować?
_________________
Moja Cari
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-02-2010, 20:00   

Zabieg około 300zł, bynajmniej w mojej okolicy
W KRK słyszałem ze godny polecenia jest zakład
Cytat:
Mana SC. Naprawa pomp wtryskowych

tel/fax. 0 12 268 13 72
30-426 Kraków, Montwiłła-Mireckiego 18
pow.Kraków, woj. małopolskie

- godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 9-17
sobota: 9-14
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 20:40   

Myślałem że to tańsze:o no nic dziekuje kolego za odpowiedź. Jutro tam postaram się podjechać.
_________________
Moja Cari
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.