[CA4A 1.6] Łącznik elastyczny wydechu |
Autor |
Wiadomość |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 17-02-2010, 09:48 [CA4A 1.6] Łącznik elastyczny wydechu
|
|
|
Witam dziś zauważyłem że w tym elastycznym elemencie co jest przed sondą jest nieszczelność z jednej strony i tu pojawia się moje pytanie czy to może wpływać na spalanie mojego colta ? wynosi ono średnio 10 l w mieście przy spokojnej jeździe. chciałbym się też zapytać ile kosztuje ten element oraz jego wymiana tak orientacyjnie ?? i czy jest możliwa wymiana go w domowych warunkach (posiadam kanał w garażu) z góry dzięki za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 17-02-2010, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-02-2010, 10:21
|
|
|
Też się za to będę zabierał gdyż jak najbardziej może to powodować zwiększone spalanie (skład mieszanki jest przekłamywany). Z wymianą i zakupem elementu powinieneś się zmieścić w 100zł, sam element kosztuje około 50zł, jak masz znajomego blacharza to Ci to wspawa za grosze:) Długość najlepiej wybrać trochę większą od tego co posiadasz aktualnie. Średnica rur może być 55mm. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2010, 10:22 Re: elastyczny element wydechu
|
|
|
gpm72 napisał/a: | Witam dziś zauważyłem że w tym elastycznym elemencie co jest przed sondą jest nieszczelność z jednej strony i tu pojawia się moje pytanie czy to może wpływać na spalanie mojego colta ? | Oczywiście. Na głośność i przymulenie - również.
gpm72 napisał/a: | wynosi ono średnio 10 l w mieście przy spokojnej jeździe. | JAk dla mnie to wynik całkiem normalny. Jest zima, a 1,6 swoje też musi spalić. Oba Miśki palą mi ok. 11 litrów.
gpm72 napisał/a: | chciałbym się też zapytać ile kosztuje ten element oraz jego wymiana tak orientacyjnie ?? i czy jest możliwa wymiana go w domowych warunkach (posiadam kanał w garażu) z góry dzięki za odpowiedzi | Łącznik elastyczny kosztuje w normalnej sprzedaży ok. 50 PLN. Wymiana różnie: 50-150 PLN, zależy od miejsca. Co do wymiany w domowych warunkach - jest to element spawany. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-02-2010, 10:28
|
|
|
lepiej kupić ten mały wzmocniony u mnie sie juz 2 spaliły 200X50 |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-02-2010, 10:41
|
|
|
Cytat: | lepiej kupić ten mały wzmocniony | Możesz rozwinąć tą myśl?:) Bo zastanawiam się co kupić, a doradzano mi aby był nieco dłuższy od obecnego (krótszy przecież ciężej będzie wspawać, trzeba by jakieś rury dokładać zapewne...). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-02-2010, 12:18
|
|
|
http://www.allegro.pl/ite...do_audi_a4.html
montowane w VW i audi, ponoś zdaje egz(sam nie próbowałem ale trzeba zakombinować) roboty troszke więcej niż ze zwykłym łącznikiem ale bedzie spokój |
_________________
 |
|
|
|
 |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 17-02-2010, 16:12
|
|
|
co do spalania to udało mi sie nawet do 8 zejść przy spokojnej jeździe a teraz szybko raczej nie da się jeździć bo za ślisko jest więc myślę że 10 to trochę sporo |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-02-2010, 20:04
|
|
|
gpm72, jest slisko, jedzdzisz na nizszych biegach i spalanie rosnie, a co do lacznika. Wymierzyc i kupic taki jak fabryczny i nie kombinowac. Jak sie zaczniecie bawic w "przelotki" "portki" itp. sztukowania to bedziecie mieli wiecej nerwow niz pozytku. |
|
|
|
 |
djarchel
Nowy Forumowicz

Auto: Galancior 2.0 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 27 Skąd: Lubsko Żary Żagań Zielona Góra i okolice
|
Wysłany: 17-02-2010, 20:16
|
|
|
Jeśli Chodzi o łącznik wydechu 2 dni temu kupiłem łącznik za 28 zł i montaż mnie kosztował 30 zł ale to po znajomości montaż wiec wymiana nie jest droga ;] |
_________________ Mitsubishi Colt Magnat Edition ;] sprzedany
Galancior 94 2.0 Zapraszam http://youtu.be/BndMVM496kQ
 |
|
|
|
 |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 17-02-2010, 20:39
|
|
|
a jak to wygląda z montażem tego ?? to z 2 stron jest zaspawane ?? trzeba zdejmować kolektor czy coś żeby to zaspawać ?? mam w domu migomat to ze spawaniem nie ma problemu tylko nie chciałbym zdejmować kolektora sam bo wydaje mi się że były by z tym problemy |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-02-2010, 20:45
|
|
|
gpm72, zasłoń jakimś kawałkiem blachy sondę lambda i zerżnij flexem tą starą rurę |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-02-2010, 21:06
|
|
|
gpm72, trzeba spawac z dwoch stron. Do spawania trzeba ściągać układ, albo od kolektora, albo dwururki.
Sa „specjaliści”, którzy spawaja na aucie, ale nie polecam.
Najgorsze to trafic ze srednica rur. (na zdjęciu nietrafione)
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-02-2010, 21:23
|
|
|
mkm napisał/a: | na zdjęciu nietrafione) | Oł dżizas ale rzeź To twoje Maciek? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 17-02-2010, 21:47
|
|
|
czyli trzeba z 2 stron to zdjąć najlepiej a do kolektora potem trzeba jakąś uszczelkę czy coś?? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-02-2010, 23:44
|
|
|
londolut, moje byłe. Teraz jeszcze wieksza rzez
gpm72, jak odkręcisz kolektor to możesz dac ta co jest. (chyba, ze ja zmasakrujesz)
Jak dwururke to musisz kupic jakas paste uszczelniajaca i ostrożnie „rozdzielac” bo ta mniejsza uszczelke ciezko dostac.
Przy katalizatorze dostepna bez problemu. |
|
|
|
 |
|