kilka pytań :) |
Autor |
Wiadomość |
smoggy
Nowy Forumowicz
Auto: SIGMA 3.0 V6 1993 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:56 kilka pytań :)
|
|
|
witam mmaniaków mam kilka pytanek odnośnie mojej sigmy.
1. wymieniałem w sobotę sprzęgło, teraz jeżdżę bez problemów lecz obawiam się że coś źle złożyłem. sprzęgło bierze mi bardzo nisko, ledwo oderwie się od podłogi i już mi łapie- czy tak ma być
2. znika mi płyn chłodniczy, i nie wiadomo gdzie, nie widać wycieków (uszczelka pod głowicą odpada, były wymieniane, nie kopci itd.) Gdzie szukać?
3. co sądzicie o uniwersalnych automatycznych antenach-sprawdzają się, bo mi g..... już 2 maszt wyłamali ( na szczęście antena w 2 przypadkach była zepsuta )
4. no i finał szukam tapicerki skórzanej do mojej misi |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 21-02-2010, 13:45
|
|
|
Odpowiem Tobie na pkt 2. Miałem też ubytki płynu i samochód nie kopcił. Okazało się, że jest pęknięta jedna z głowic. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-02-2010, 14:20
|
|
|
Witam.Jeśli chodzi o płyn,to czy masz gaz bo potrafi puszczać na wcięciach na reduktor gazu,może też puszczać pompa wody lub oring łączący ją z rurą.To ta między głowicami.Sprawdz też chłodnicę i korek spustowy.głowice i uszczelki tak nie siadają,chyba,ze przegrzejesz silnik.Antenę uniwersalną można wstawić i będzie działać po odpowiednim podłączeniu ale osobiście radzę kupić oryginał rozebrać,nasmarować a na zimę odłączać i będzie cacy.Jeśli chodzi o sprzęgło to trzeba je dobrze odpowietrzyć a następnie ustawić skok pedału,regulację masz nad nogami,klucz numer 12.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2010, 19:29
|
|
|
smoggy, Jeśli gubisz płyn może to tez być wina samego korka od chłodnicy w sigmach jest układ chłodzenia ciśnieniowy a korek działa jak termostat w momencie zbyt dużego ciśnienia przelewa cześć płynu do zbiorniczka wyrównawczego jeśli korek się zawiesza może podczas pracy ciepłego silnika non stop wyrzucać płyn w zbiornik a zbiornik w glebę w momencie stygnięcia silnika płyn z powrotem przelewa się do układu chłodzenia i oczywiście trzeba posprawdzać to co napisał Slaw, bo to tez może być przyczyna utraty płynu
A co do tapicerki masz kombi czy sedana? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:29
|
|
|
Mi gubił płyn i ciśnienia w układzie chłodzenia nie trzymał.... winna była chłodnica Wystarczyło w bezwietrzny dzień nagrzać silnik i poświecić latarką para buchała ze środka chłodnicy, ale wystarczył minimalny podmuch i nic nie było widać.Ubywało około 1 litra na 500km w mieście. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
smoggy
Nowy Forumowicz
Auto: SIGMA 3.0 V6 1993 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 21-02-2010, 22:50
|
|
|
Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź. Więc w sobotę będę wymieniał kompletny rozrząd więc pompę wody będę miał z głowy. Głowicę obejrzę sobie raniutko jak wstanę to samo ze sprzęgłem. Widzę że jeszcze dużo roboty mam przy autku, ale warto. A jaka była awaria to napiszę wkrótce. Dziękuję jeszcze raz.
kosior1975 co do skórzanej tapicerki to mam kombi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-02-2010, 02:16
|
|
|
Skórę do kombi jest bardzo ciężko dostać. Na sprzedaż nie widziałem natomiast samochodów ze skóra widziałem może 5 sztuk. W anglikach wystepowała trochę cześciej. Podejrzewam ze w polsce praktycznie nieosiągalna. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2010, 21:48
|
|
|
Tak jak napisał lukasz12, w kombi skóra to prawdziwa rzadkość w Poznaniu jest tylko jedna sigma ze skóra ja osobiście widziałem tylko 2 sztuki i w obu skora już była w bardzo złym stanie |
|
|
|
 |
smoggy
Nowy Forumowicz
Auto: SIGMA 3.0 V6 1993 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 22-02-2010, 22:52
|
|
|
Zrobiłem dzisiaj rozeznanie z sprzęgłem. Wystarczyło wyregulować skok pedału i jest wszystko cacy . Poświęciłem również dziś 2 godzinki na magiczny płyn chłodniczy i znalazłem przyczyny. Na pewno poszła pompa wody bo kapie mi płyn z pod obudowy rozrządu ale również kiedy wężyk przelewowy włożyłem do butelki, to też w niej znalazło się trochę płynu. Na razie misiek do garażu i w sobotę trza to zrobić . Dziękuję serdecznie za pomoc.
A co do tapicerki, to chyba zostanie wysłać sigmę do tapicera . Ale to w lato. |
|
|
|
 |
|