Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E56A] Zegary a swap skrzyni
Autor Wiadomość
umberlee 
Forumowicz


Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2010, 23:23   [E56A] Zegary a swap skrzyni

Witam,
jakiś czas temu w moim galancie był robiony swap skrzyni automat -> manual, od czasu swapa przestał mi działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Obrotomierz działa.
Posiadam wersję amerykańską auta, a skrzynię zamontowano mi od E55A.
Myślicie że powinienem kupić zegary od E55A? A może wina leży gdzie indziej... ?

Dziękuję za pomoc :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-02-2010, 23:33   

A podmieniłeś też ecu silnika?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
umberlee 
Forumowicz


Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2010, 23:14   

nie, nie zmieniałem... To konieczne? Nie chciałbym montować ecu od mniejszego silnika a od 2.4 SOHC raczej ciezko bedzie znalezc...
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 27-02-2010, 03:19   

Na ten przykład ja też nie podmieniałem ECU i został ten co miałem przy automacie i gal jeździ normalnie...spalanie w normie. A co do licznika to powinien być chyba elektryczny...i pewnie wystarczyłoby sprawdzić czy na skrzyni w pobliżu tylnej poduszki jest wtyka z 3 przewodami...przynajmniej ja tam mam wyprowadzenie czujnika do zegarów i ECU.

umberlee a czy miałeś przy automacie tempomat? Jeśli tak to działa teraz na manualu?
Bo u mnie był i po swapie i przejechaniu 20kkm w końcu znalazłem sposób jak go uruchomić :) :) :)
pzdr
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
umberlee 
Forumowicz


Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2010, 22:27   

Dzięki za odpowiedź :) Szczerze powiedziawszy to nawet nie patrzyłem czy działa tempomat, jutro sprawdze :)

Czyli co w takim razie byś mi doradził z tymi zegarami? :)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 28-02-2010, 10:15   

Kabelki przy samym czujniku powinny być trzy..żółty z białym paskiem i ten powinien dochodzić bez zmiany koloru do licznika, czarny grubszy to masa i czarny cieńszy pewnie zasilanie...tak to się rysuje na moim schemacie.
Przede wszystkim trzeba sprawdzić ten czujnik, czy w ogóle go masz i czy są kabelki :) Bo zakładam że ktoś robił Ci swapa i nie pomyślał o tym...może się mylę :)

Z zegarami to moment...ja jak kupiłem skrzynię, to przekładnia w w niej była, ale bez czujnika. Założyłem czujnik od automatu bo pasuje i zegary mi od pierwszego wyjazdu z garażu działają...fakt że w tabelach są rozbieżności co do przełożeń przekładni tych czujników i jak sprawdziłem z nawigacją to licznik zawyża o około 15/h. Dla mnie to nie jest specjalna wada w sensie nieco szybszego zliczania km bo i tak pewnie już nie sprzedam mojego gala :D
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
umberlee 
Forumowicz


Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2010, 22:49   

coś kurcze nie mogę tego zlokalizować... No nic, w wolnej chwili sproboje to namierzyć, a zegary i tak już zamówiłem bo denerwuje mnie ta nieświecąca kolumna od biegów ;)
Czy ten licznik przejechanych kilometrów można jakoś samodzielnie ustawić?
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 02-03-2010, 22:37   

No co do ustawienia przebiegu to nie powiem nic bo nie bawiłem się w ogóle, zegary zostawiłem z automatu...przy włączonych światłach u mnie kolumna jest podświetlona...a jeżdżę z zieloną rameczką wokół D... imitacja została po automacie :D


Jeszcze jak znajdę sposób i chwilę czasu to zrobię żeby owa rameczka przeskakiwała pomiędzy R/N/D :)

OT:
Robiłem sam przekładkę, także włącznik wstecznych lamp z manualnej podłączałem do odciętych dwóch kabli od szerokiej wtyczki z wybieraka automatu, tam też pokonałem blokadę zapłonu, i w tej samej kostce są wszystkie piny od położenia wybieraka, a zarazem położenia zielonej rameczki na kolumnie :) Obecnie żeby świeciło się jedynie D jest tam króciutka zworka. Świecenie zielonej ramki na D czyli na biegu jest niezależne względem blokady zapłonu i w momencie kręcenia rozrusznikiem gaśnie, a po uruchomieniu silnika ponownie się zaświeca :)


umberlee, a czy sprawdzałeś ten tempomat?
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.