luzny wal pajero I |
Autor |
Wiadomość |
phatemanx
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 26-02-2010, 08:36 luzny wal pajero I
|
|
|
witam łatam teraz wszelkie usterki w moim pajero I 2.5td i zobaczylem ze jest troche luzny wal..luz jest przy krzyzaku w polowie samochodu.sprawdzilem i to nie jest krzyzak natomiast dlaej krzyzak laczy sie z czyms co jest w takiej metalowej oslonie i to tam wlasnie jest ten luz.
bardzo prosze o rade co tam jest i jak sie dostac zeby nie zepsuc tego do konca. no i jak to wymienic,moze wystarczy tylko cos dokrecic
prosze o rady |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 26-02-2010, 08:44
|
|
|
witam w połowie samochodu chodzi ci o koniec wału który wchodzi do skrzyni . To tam jest fres dostaniesz sie do tego otkrecająć wał przy moście i wyciogajoc go tylko poleci ci olej z reduktora .Co do luzu to niemam pojecia czy to sie jakoś dokreceniem usuwa |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 26-02-2010, 17:43
|
|
|
dodgev;) napisał/a: | witam w połowie samochodu chodzi ci o koniec wału który wchodzi do skrzyni . To tam jest fres dostaniesz sie do tego otkrecająć wał przy moście i wyciogajoc go tylko poleci ci olej z reduktora .Co do luzu to niemam pojecia czy to sie jakoś dokreceniem usuwa |
Zostaw ten wał w spokoju bo jak jest to połączenie frezowe to zawsze będzie jakiś tam luz.
Na tych frezach pracuje wał przesuwając się odpowiednio i zależnie od pracującego mostu i dla tego właśnie zastosowano tam takie a nie inne rozwiązanie. Jak to miejsce usztywnisz to wtedy pracujący na nierównościach most zacznie Ci szarpać całym zespołem napędowym czyli skrzynią razem z silnikiem, a to moze sie skończyć źle.
U mnie też jest luz...ważne jest tylko to żeby nie było przecieków oleju w tym miejscu, bo jak olej zwieje ze skrzyni to wtedy może być problem. Na wale musisz tylko pilnować krzyżaków żeby nie były wybite bo awaria tych tylko elementów może Cię unieruchomić na drodze. |
|
|
|
 |
phatemanx
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 26-02-2010, 17:56
|
|
|
dzieki "1405" juz myslalem ze czeka mnie kolejny wydatek ale skoro tak ma byc to niech tak bedzie...wiesz moze z czego wynika ten luz? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 26-02-2010, 18:15
|
|
|
phatemanx napisał/a: | dzieki "1405" juz myslalem ze czeka mnie kolejny wydatek ale skoro tak ma byc to niech tak bedzie...wiesz moze z czego wynika ten luz? |
Wydaje mi się że z normalnej eksploatacji samochodu. Nic innego nie może to być bo tam cały czas jest olej który jest w skrzyni, więc smarowanie jest, a brud tam raczej się nie dostanie. Na chłopski rozum nic tam nie powinno się stać, no chyba ze zetnie już frezy to wtedy będzie kicha |
|
|
|
 |
dar0077
Nowy Forumowicz dar0077
Auto: Pajero 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:16
|
|
|
WITAM.
Tam jest łożysko i symeryng.Jeżeli olej nie wycieka to symeryng jeszcze trzyma to znaczy ,że ten luz nie jest jeszcze taki duży ale to sygnał żeby się przygotować.
Pozdro. |
_________________ poszukiwacz wiedzy |
|
|
|
 |
|