Przesunięty przez: akbi 12-02-2010, 09:49 |
[1G 90-94] 4G37 Problem z obrotami przy klimie + tempomat |
Autor |
Wiadomość |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 08-02-2010, 07:57 [1G 90-94] 4G37 Problem z obrotami przy klimie + tempomat
|
|
|
Witam
Kupiłem Eclipse i ma taką dziwną przypadłość. Ogólnie bardzo fajnie się nią jeździ jak jest zimna ma 1200obr jak się zagrzeje 900 Silnik jest dynamiczny, obroty nie falują. Niestety gdy włącze klime obroty spadają do 500 i silnikiem strasznie szarpie - szybko wyłączyłem gdyż szkoda poduszek silnika... Zastanawia mnie to czemu silnik nie zwiększa obrotów pod obciążeniem... Normalnie samochody tak robią. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 16-02-2010, 09:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 10:36
|
|
|
Może nie jest nauczony wolnych obrotów z klimą albo pada silniczek krokowy. |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:13
|
|
|
Wyczyszczę mu przepustnice i ten silniczek co do dopasowania wolnych obrotów do da się to zrobić tylko na klimie? Ogólnie bez niej dobrze wszystko funkcjonuje... Nawet w polo 1.2 silnik poczuje włączenie klimy ale wyrówna obroty i jest ekstra... żadnego szarpania. U mnie to chce wyrwać silnik... |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 13:01
|
|
|
Powinien podnosić obroty przy załączaniu klimy jednak u mnie po resecie ecu przez pierwsze kilka razy po włączeniu klimy dziwnie się zachowuje i potrzebuje trochę czasu, aby nauczyć się obrotów z włączoną klimą (podobnie jak próba jazdy bez nauki wolnych obrotów powoduje gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła).
A czy jak włączasz światła, wentylacę ogrzewnie szyby itp. to obroty nie spadają? Silniczek krokowy podnosi obroty?
I jeszcze pytanie o samą klimę. Czy podczas jazdy działa ona normalnie? Chłodzi itp.? Może jest przytarty kompresor od klimy i powoduje zbyt duże obciążenie dla silnika. Jeśli podczas jazdy działa normalnie, a obroty spadają jedynie na postoju itp. to stawiałbym na silniczek krokowy. |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 10-02-2010, 21:00
|
|
|
Więc tak... Gdy zapalam zimny samochód np-5stC muszę trzymać na lekkim gazie bo inaczej zgaśnie. Chwilkę tak po chodzi trzyma jakieś 600obrotów. Jadę wciska obroty spadają do 400 i wchodzą na 600. Gdy silnik osiągnie temp. pracy ma 800 obrotów i w momencie wciskania sprzęgła spadają do 500 i wracają. Gdy włącze klime trzyma jest tak samo. Krokowca raczej nie będe rozbierał... Wolał bym zrobić uczenie wolny chobrotów czy to tak samo jak w 2.0?
A wie ktoś może jak uruchomić tempomat??? |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-02-2010, 03:19
|
|
|
Tempomat więc rozpędzasz auto np . do 70 km/h i przekręcasz prawą łapkę (taką samą jak od świateł tyle że po prawej stronie kierownicy) w prawo - od siebie.Zapali się wtedy kontrolka na łapce taka mała NASTĘPNIE WCISKASZ GUZIK NA SAMYM KRAŃCU ŁAPKI I GOTOWE CHYBA?! - MAM ECLIPSE JUŻ PARĘ LATEK A TEMPOMATU UŻYWAŁEM MOŻE ZE 3 - 4 RAZY |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-02-2010, 08:33
|
|
|
Masz zdecydowanie za niskie wolne obroty i brak ssania albo martwy krokowy albo czujnik temperatury. Po odpaleniu silnik powinien odrazu wskoczyć na 1,5-2tyś obrotów i w miarę rozgrzewania te obroty powinny po chwili spaść do 1tyś obr. Całkiem rozgrzany powinien trzymać 800-900obr.
Nauka wolnych obrotów we wszystkich misiach z tamtych lat powinna być taka sama. Odpinasz aku na kilka minut (wystarczy klema minusowa), uruchamiasz zimny silnik bez dodawania gazu, bez włączania jakichkolwiek urzadzeń czekasz aż włączą się wentylatory, wyłączasz silnik, odpalasz ponownie i już jest nauczony.
U Ciebie może się to nie udać skoro musisz podtrzymywać gazem aby nie zgasł. Możesz jeszcze wymusić mu wyższe wolne obroty skoro masz teraz problem. Uczysz go ale ze wszystkim powłączanym, będzie miał na starcie jakieś 200 obr więcej i nie będzie tak się męczył jak coś włączysz.
W każdym razie masz do sprawdzenia czujnik temperatury i silniczek krokowy. |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 11-02-2010, 09:04
|
|
|
Więc tak Sprawdzałem krokowca... Rusza się:) tzn jak dodam gazu on lekko się chowa- puszczę wysuwa się delikatnie lecz nie podnosi przepustnicy. Dzisiaj jak zapaliłem obroty miałem 500-prawie zgasł i weszły na 1200 najgorszy jest moment jak puszczam gaz bo wtedy ostro przygasa lecz wraca na swoje obroty. Pytanie o przepustnice. Możesz sprawdzić czy jak ruszysz dźwignią w miejscu gdzie naciska krokowy rusza się też dźwignia za którą podcią galinka - Chodzi mi o to czy to jest na stałe czy się ma niezależnie ruszać... |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2010, 20:53
|
|
|
Prośba do moda o przeniesienie do działu Eclipse-Techniczne, tam są ludki które posiadają 4G37 i pomogą bardziej niż tutaj. Z tego co mi wiadomo to kwestia silniczka krokowego w 1,8 jest zupełnie inaczej rozwiązana niż w 2,0. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 11-02-2010, 20:58
|
|
|
Kolego Viader zrobiłem jak mówiłeś i nie przyniosło to skutku:) Wiesz może jakie mamieśparametry czujnik temp? wymierzył bym go. |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-02-2010, 21:58
|
|
|
Niestety nie wiem, nie interesowałem się bo u mnie nie było nigdy problemów z silnikiem. Pewnie jest to gdzieś w manualu, może koledzy podpowiedzą. |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 11-02-2010, 22:51
|
|
|
Z tego co wiem to mało jest tych 1.8 na forum:) Jutro rozbiorę krokowca i się mu lepiej przyjrzę:) |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 12-02-2010, 17:14
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Prośba do moda o przeniesienie do działu Eclipse-Techniczne, tam są ludki które posiadają 4G37 i pomogą bardziej niż tutaj. Z tego co mi wiadomo to kwestia silniczka krokowego w 1,8 jest zupełnie inaczej rozwiązana niż w 2,0. |
Tutaj jestem JA
W 1.8 nie ma silniczka krokowego. Jest natomiast serwo-silnik regulacji obrotów.
To co opisujesz świadczy o jego uszkodzeniu. Ale co bardziej prawdopodobne osoba ,od której kupiłeś auto nie wiedziała jak wyregulować wolnych obrotów więc po prostu odłączył/a ten silniczek. Ecu nie wypluje w tym wypadku żadnego błędu.
Trochę się rozpiszę ale postaram Ci pomóc w zdiagnozowaniu problemu.
Proszę o chwilę cierpliwości. Wrócę ok 22 do domu to uzupełnię tego posta wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem co i jak bo tak się składa że mam takie serwo w kawałkach w garażu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2010, 17:41
|
|
|
HouseM napisał/a: | Tutaj jestem JA |
I właśnie Ciebie miałem na myśli i wiem,że masz organoleptyczne obeznanie w temacie silniczka w 1,8 Dzięki Akbi za przeniesienie tematu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Mitsudomin
Forumowicz
Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 12-02-2010, 20:26
|
|
|
W 1.8 nie ma silniczka krokowego. Jest natomiast serwo-silnik regulacji obrotów.
Więc to się nazywa silnik krokowy:D Natomiast by-pas który niektórzy nazywają silnikiem krokowym nazywa się zawór biegu jałowego:) A więc tak Wszystko było podłączone co najwyżej wydaje mi się że ktoś podkręcił na śrubce żeby jakoś chodził. Wczoraj wydawałomi się że krokowiec chodził tzn wysuwał się i wsuwał jak ruszałem przepustnicą lecz nie dotykał tej dźwigni co podnosi przepustnicę... Dzisiaj zdemontowałem całego i na warsztat. Rozebrałem i jak się okazuje silniczek dobry lecz możliwe że coś z tym potencjometrem co kroki liczy-nie wiem jak go zmierzyć jak masz go dobrego to odkupie (to coś z taką dłuuuugą sprężyną) Jeszcze muszę sprawdzić potencjometr przepustnicy- może on jest uszkodzony i po prostu nie uruchamia krokowca... Muszę znaleźć gdzieś na forum które piny za to są odpowiedzialne- w sumie zrobiłem tak... Zaznaczyłem tps-a jak był orginalnie i ruszałem nim w prawo i lewo- krokowiec ani drgnął. A ja mam ładną wersję eclipsa:D:D:D Hamerykańską:D Już jestem w niej zakochany:D |
|
|
|
 |
|