Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Spadek mocy i czarne chmury
Autor Wiadomość
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
  Wysłany: 18-02-2010, 19:05   [2.5 TD] Spadek mocy i czarne chmury

:cry: Dzisiaj po powrocie z pracy do domu nagle spadła moc ,a z rury czarne chmury tok potęzne że samochody jadące za mna zwolniły i czekały aż odjade dalej ,niedawno miałem kłopoty ze świeczkami a tu już nowy problem , samochód pali od pierwszego strzała ale jazda jest porazką jest bardzo słaby, normalnie wchodzi na obroty
no i te czarne chmury ,są przerarzające brak mi pomysłu co mogło się stać, żadnych obiawów wcześniej żadnych stuków itp , czy to już koniec jego żywota
prosze o pomoc co mogło się stać :cry:
_________________
grzesiek1968
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 19:43   

grzesiek1968, padła Ci turbina. Zregeneruj i będzie ok dalej.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 18-02-2010, 19:57   

A czy ktoś może mi doradzić co jest lepsze regeneracja czy kupno urzywki , jerzeli regeneracja to jaki koszt i zas swierzy wydatek ,a jak taką turbine można sprawdzić
_________________
grzesiek1968
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 20:02   

Lepiej zregenerować, gdyż w używce nie wiesz co kupujesz. Koszt regeneracji to ok. 1000 PLN. Sam naocznie widzisz, że auto dymi, jak jest padnięta turbinka to można odczuć, że do jakichś obrotów auto jest zamulone, a później nagle daje wygar z wydechu i coś zamierza pchać do przodu przez siłę...

[ Dodano: 18-02-2010, 20:03 ]
Przynajmniej ja taki przypadek widziałem. Najlepiej oddać do zakładu regenerującego i będzie wiadomo. Ale to na 100% padnięte turbo.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-02-2010, 20:16   

grzesiek1968 napisał/a:
A czy ktoś może mi doradzić co jest lepsze regeneracja
Wielka regeneracja->> wymontuj ją umyj bardzo dokładnie ale bardzo dokładnie->> założysz i zobaczysz czy trzeba będzie wydawać 1000. Czy robiłeś coś z pompą paliwową?? Czy przewody od intercolera są całe?? Czy spalanie,mimo dymu,jest normalne tzn czy słyszysz spalanie detonacyjne czyli ostre klekotanie w silniku->> jeśli tak to 1) wtryski 2) pompa->> no tu już masz większy wydatek niż 1000->> mowa o pompie
andrew84 napisał/a:
Lepiej zregenerować, gdyż w używce nie wiesz co kupujesz
masz rację i tylko od pewnego i sprawdzonego dostawcy->> skontaktuj się z http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942
A może to efekt jazdy na bio dieslu???
Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 18-02-2010, 20:36   

Witam ,przewody od interkulera są całe niema wycieku powietrza , pompy nie ruszałem ,a jeżeli chodzi o spalanie to niewiem nie przysłuchiwałem się ale wydaje sie że jest normalne
_________________
grzesiek1968
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-02-2010, 20:42   

grzesiek1968 napisał/a:
ale wydaje sie że jest normalne
jeśli tak to już tylko turbina->>odetchnij z ulgą bo sam możesz poradzić za mniejszą kasę.Poczytaj z Dziennika Mitsubishi ->> warto :wink: stegano fajnie to opisał szacun dla Niego
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 18-02-2010, 21:25   

Dzięki za wszystkie rady wlasnie czytałem Dziennik z zycia pajero jest naprawde bardzo interesujący ,terz składam pokłon dla stegano -szacunek

[ Dodano: 19-02-2010, 19:28 ]
:lol: Panowie to nie turbosprężarka

Postnowiłem dziś wyciągnąć turbospręzarke tak jakmi radziliście ,ale przedtem chciałem sprawdzić jeszczeraz jak obroty i moc --masakra przy dwóch tysiącach dym był taki jak by sie paliła fabryka opon ,
Zabrałem sie więc do demontarzu interkulera, odkręciłem go ,patrze a tu nad pompą wtryskową jest coś w rodzaju potenciametra z trzema kabelkami ,a jeden z nich jest urwany , więc zlutowałem go i na szybkiego wpiołem interkuler do sprawdzeni czy aby powodem tego nie był właśnie ten przerwany kabelek ,ale zapomniałem skręcic dokładnie wszystki połączenia od turbo do kolektora ssącego ,silnik zapalił od pierwszego razu
ale w momencie dodania gazu do trzech tysięcy był potęzny wystrzał turbospręzarka wytworzyła tak duże cisnienie że zerwało węza z kolektora ssącego ,poskręcałem wszystko dokładnie i pruba wyjazdy z garazu na miasto -ku mojemu żdziwieniu :shock: wszystko było tak jak dawniej czyli ok samochód jeżdzi brak obiawów czrnego dymienia i moc jest w porządalu :p :p :p :p
_________________
grzesiek1968
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-03-2010, 17:01   

Panowie tak gwoli scislosci, jak pada turbina to autpo dymi na bialo, a nie na czarno ;)

Jak jest duzo czarnego dymu, to jest objaw zbyt bogatej mieszanki (za duzo paliwa za malo tlenu) i tu sie szuka przyczyny - przewody IC(czy szczelnosc calego układu dolotowego), LMM, przewody podcisnieniowe itd.

Wrzuce - jak znajde - taki opracowany przezemnie prosty schemat diagnozowania silnikow diesla - moze sie przyda dla potomnych (tylko podpowiedzcie do jakiego działu bo sprawdzi sie w przypadku kazdego modelu miska
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 03-03-2010, 18:06   

Sprawdz zawor egr, moze cie sie nie zamyka. Wtedy masz brak mocy, kopcenie i smierdzi ze sie udusic mozna. Ludzie w autach za mna pospiesznie okna latem zamykali :D Najprosciej jest go zaslepic blaszka i po klopocie jesli to byla jego wina. Proponuje poswiecic szpachelke nierdzewna. Probowalem kiedys blaszke z puszki coli ale sie szybko przepalila.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-03-2010, 22:18   

Murzyn napisał/a:
Panowie tak gwoli scislosci, jak pada turbina to autpo dymi na bialo, a nie na czarno ;)

Dymi na czarno, bo ma za mało powietrza.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-03-2010, 00:32   

Padła turbina = poszły uszczelniacze, lub wirnik. Tak czy siak olej idzie do wydechu i tam się spala. Jaki kolor ma palona oliwa każdy sprawdzi w kuchni. Ja sprawdziłem na 2 turbinach ;)

za mało powietrza nie będzie miało bo po takiej awarii, auto powinno natychmiastowo złapać tryb awaryjny, czyli coś na kształt ustawień N/A
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-03-2010, 07:39   

niestety pajero do roku 2000 nie maja takiej opcji TRYB AWARYJNY.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 06-03-2010, 20:58   

TAK JAK PISAŁEM WCZESNIEJ TO NIE PADŁA TURBINA TYLKO
NAD POMPĄ WTRYSKOWĄ JEST COS W RODZAJU POTENCIOMETRA SPRZEŻONEGO RAZEM Z POMPĄ WTRYSKOWĄ ,I TAM BYŁ URWANY JEDEN Z TRZECH KABELKÓW PO ZLUTOWANIU GO WSZYSTKO JEST OK
_________________
grzesiek1968
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-03-2010, 23:49   

grzesiek1968 napisał/a:
TAK JAK PISAŁEM WCZESNIEJ TO NIE PADŁA TURBINA TYLKO
NAD POMPĄ WTRYSKOWĄ JEST COS W RODZAJU POTENCIOMETRA SPRZEŻONEGO RAZEM Z POMPĄ WTRYSKOWĄ ,I TAM BYŁ URWANY JEDEN Z TRZECH KABELKÓW PO ZLUTOWANIU GO WSZYSTKO JEST OK

To sterowanie EGR, zamontowane ro jest nad cięgnem przyspieszenia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.