Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD
Autor Wiadomość
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
  Wysłany: 15-01-2017, 17:25   Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD

Witam
Moja przygoda z Mitsubishi zaczęła się w 2008r od Colta CA1A



Następnie było dużo planów np. 3000gt, Legnum, FTO
Wyszło na FTO GPX ;)
W trakcie jeżdżenia FTO z RHD zakupiłem wszystkie części potrzebne do przełożenia kierownicy na LHD. Niestety plany się zmieniły i FTO stało od 2012 do 2014 czekając na lepsze czasy. W międzyczasie wyciągnąłem silnik, skrzynie i całą instalacje. Po obejrzeniu dokładnie budy stwierdziłem, że nie opłaca się jej odbudowywać. Podłużnice powiedziały dość. W 2016 jak już się trochę odbiłem finansowo stwierdziłem że szkoda żeby silnik się marnował. Plan był na zakup Colta Cj i wrzucenie 6A12 Mivec z mojego byłego FTO ale już na manualnej skrzyni biegów. Przeszukałem całe allegro i olx niestety Colty były w dużo gorszym stanie jak FTO. Mój tata podał mi pomysł na Eclipse 2G. Zacząłem poszukiwania 2G z silnikiem 420a żeby rozrząd był z tej samej strony. Znalazł się 30km od mojego miejsca zamieszkania czerwony Eclipse 2G :) tyle że z silnikiem 4G63 :/ ale z nową instalacja gazową :)
Pojechaliśmy go obejrzeć nie żeby kupić tylko żeby zobaczyć jak wygląda Ecli :)
tak wyszło że kupiliśmy go tego samego dnia :)
Samochód nie był jeżdżony bo właściciel uderzył tylnym kołem w krawężnik i wygiął belke tylnego zawieszenia, wymieniłem ją na następny dzień i samochód jeździ już prosto :)
jeździłem Ecli do czasu aż skończył się przegląd ;)
Potem się zaczęło



Efekt na dzień dzisiejszy



Skrzynia jest ori z Eclipse 2g gs o oznaczeniu F5M31 jak dobrze pamiętam :)
W środku wleciał klimatronik i fotele z Mazdy RX8
W wolnej chwili chce wrzucić tablet zamiast radia ;)

W międzyczasie zakupiliśmy drugiego Eclipse 2G ale tym razem polift 99r z silnikiem 420a i automatyczna skrzynia biegów :)

Mój Eclipse zaraz po zakupie



Polift 420a zaraz po zakupie



pare dni póżniej



Pozdrawiam
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
Ostatnio zmieniony przez white90 15-01-2019, 11:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-01-2017, 20:19   

Bardzo ciekawy projekt! Jak to jedzie z tym motorem? Która to wersja mocy? Klimatronik działa? Musiałeś coś dodatkowo podpinać?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 15-01-2017, 20:44   

6A12 Mivec czyli 200km/200nm ale zobaczymy co pokaze hamownia
swap nie jest p&p jako ze nigdy nie było eclipse 2g z v6 a i ori silnik był obrocony tzn teraz rozrząd jest z lewej strony a w fto był z prawej ;)
Klimatronik działa tak jak powinien ;)
Całą instalacje robiłem sam :)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-01-2017, 21:39   

Noooo nooo! Przecierasz szlaki! Gratulacje! Będę obserwował projekt!
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 15-01-2017, 22:14   

No Bartek, w końcu coś napisałeś :) Jeśli można, czuję współudziałw projekcie na odległość :wink:
Z pokrywką to wygląda praktycznie jak bez rzeźby.

Stare czasy hehe:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 15-01-2017, 23:13   

Dokladnie Arek masz współudział ;)
Wielkie dzieki za pokrywy i obudowe termostatu :)
Na zagranicznym forum fto nie wierzyli ze to mivec :D
Pisali ze to 6a12 z gala z pokrywka od mivec'a haha
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 16-01-2017, 07:02   

No nareszcie, po tylu latach jakiś temat ! :D
Ostry mod Bartek, wpadaj w końcu na spota jakiegoś :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 22-01-2017, 12:03   

Eclipse jeździ bardzo dobrze ;)
tylko mam problem z ustawieniem wolnych obrotów :)
tzn. jak zresetuje ecu i odpale to jest ok
na zimnym obroty ida trochę w gore potem spadają i jest ok ale po jakims czasie np. po tygodniu jezdzenia obroty sa już dużo nizsze przy odpalaniu czyli odpalam a obroty sa na poziomie 500-600 jak bym chciał ruszyc to po puszczeniu gazu np. na zmiane biegu to silnik gasnie
żeby tego nie było muszę po odpaleniu przytrzymać delikatnie gaz i powoli puszczać tak żeby nie zgasł
teraz moje pytanie
Czy w FTO jest przewód Idle ten żeby podłączyć do nauki wolnych obrotów?
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 22-01-2017, 22:41   

Nie ma takiego wynalazku :wink: Jak masz śrubkę od regulacji powietrza w przepustnicy, to musisz ją delikatnie odkręcić. U mnie było tak, że na zimnym w niskich temperaturach dość długo podnosił wolne obroty nawet do 2krpm. Ale nigdy nie miałem problemu ze zbyt niskimi. Podstawa to ustawić szczelinę wstępną na przepustnicy i dobrze wyregulować TPSa, żeby wiedział kiedy ma regulować wolne obroty. W ECU Gala, mimo że ten kabelek jest, to używałem go może z dwa razy dawno temu. EGRu nie mam więc przepustnica czysta i nie zaglądam, raz jeden tylko krokowiec odmówił posłuszeństwa, ale poza tym to nic więcej się nie dzieje. Przed odpięciem aku jest tak samo jak po resecie i nic nigdy mi się nie zmieniało. Mówię o MIVECU jak i o Galowym ECU.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-01-2017, 01:30   

No no piękny projekt :D Ciekawe jakie to ma osiągi teraz :D
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 24-01-2017, 11:01   

Bartekkita, dziekuje :)
Osiągi sprawdzę jak bedzie trakcja czyli blizej wiosny ;)
Wtedy tez mam zamiar wybrac sie na hamownie zeby sprawdzic ile brakuje do serii ;)
Jak narazie czuje ze jest duzo lepiej jak z 4g63 :)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2017, 22:53   

pogoda nas nie rozpieszcza to fakt :P
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 30-01-2017, 17:37   

Eclipse na razie czeka na nowy pasek do wspomagania ;)
z aktualnego zostało może 2pk :)
jako że hamulce w ecli gs nie są wystarczające nawet na 150KM
zastanawiam się nad swapem układu hamulcowego
wiem ze p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo
ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4
kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach?
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2017, 21:20   

white90 napisał/a:
p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo
Nie musi być z Turbo, każdy Outlander I, II i III generacji miał takie same tarcze i zaciski hamulcowe z przodu. Jedyna różnica to Outlander III generacji ma tarcze grubsze o 2 mm (czyli 26 mm), średnica ta sama, czyli 294 mm.
white90 napisał/a:
ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4
Na pewno im większe hamulce tym lepiej, ale koszty rosną kilkukrotnie w porównaniu do hamulców z Outlandera.
white90 napisał/a:
kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach?
Chodzi o rozstaw otworów na śruby mocujące jarzma zacisków? We wszystkich Outlanderach jest 128 mm (od środka do środka otworu), na 99% w 3000GT jest taki sam.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 31-01-2017, 08:22   

Hugo napisał/a:
na 99% w 3000GT jest taki sam.


Tak, ale zdaje się, że w 3kGT inaczej się montuje zacisk i bez jakiś adapterów nie da rady.
Czytałem to jakiś czas temu na forum MEP chyba.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.