Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:50
[C5X 88-92] demontaż silnika
Autor Wiadomość
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
  Wysłany: 21-09-2006, 14:04   [C5X 88-92] demontaż silnika

jak w temacie, proponuję aby ktoś chętny kto robił to nieraz lub niedawno poradził na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy okazji tego zabiegu (wskazówki praktyczne, nie to co pisze w manualu;) ), co sprawdzić jeśli mamy już wyjęty silnik i co ewentualnie lub koniecznie wymienić :wink: aha najlepiej jakby to był opis dotyczący serduszka 4g15 '90 lub podobnego ;)

byłbym bardzo wdzięczny i możnaby zrobić z tego jakiś początek do FAQ



^^EDIT na bardziej sensowne
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 18-03-2007, 00:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2006, 18:04   

Jak ktoś opisze to przeniosę do Colt FAQ. Na razie to tylko temat.

BTW - ściągnij sobie service manual do tego samochodu z działu Downloads.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-09-2006, 23:11   

[ Dodano: 06-11-2006, 23:20 ]
hmm :)

Kod:
http://www.autokrata.pl/ogien/520/jak_zlozyc_silnik/
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-03-2007, 15:19   

Jako, że robiłem to niecałe 2tyg temu coś skrobnę ale za jakieś 2h - teraz muszę wyjść:)

No dobra...

Ja to robiłem mniej więcej tak (o połowie rzeczy zapomnę :P )
1. akumulator
2. dolot, pucha filtra powietrza, podstawka aku.
3. płyn z chłodnicy, płyn z bloku silnika, chłodnica
4. elektryka - wszystkie przewody, wtyczki, etc (sonda, wtryski, aparat zapł, knock, Power transistor, itd)
5. Paliwo - wąż przy listwie od strony filtra i przelewowy
6. podciśnienia - do zaworka na ścianie grodziowej, od serwa hamulców
7. alternator out (niekoniecznie), rozrusznik out (koniecznie)
8. cięgna przy skrzyni biegów, wysprzęglik, linka prędkościomierza, masa skrzyni, wtyczka od wstecznego na skrzyni
9. auto na koziołki z przodu, zdjąć koła, poluzować nakrętki piast, odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego na amortyzatorze, amortyzatory od zwrotnicy
10. zlać olej ze skrzyni
11. wyjąć półosie
12. wyjąć skrzynię (można nie wyjmować, ja nie miałem zaufania do kotwy w suficie i czy uniosę silnik w 2 osoby na rurze, poza tym czy wymanewruję w komorze ze skrzynią.
13. kolektor wydechowy - odłączyć na mocowaniu z rurą (3śruby)
14. podłożyć pod miskę oleju coś i zdjąć łapę przy rozrządzie.
15. zaczepić linę (łańcuch) i odkręcić pozostałe 2 poduszki.
16. wyciągnąć:)

Ja wywierciłem sobie dziurę w suficie (właściwie to szpara między 2 płytami z prefabrykatu i dałem kotwę fi 14mm długość podobna, na to ucho, talia (wielokrążek) od żaglówki, lina, szekle, rura chyba calowa. Po podniesieniu na talii (2 osoby) tak żeby miska była nad pasem przednim jedna trzyma talię a 2 przekładają rurę i wynoszą silnik przed auto (ok 70kg). Problemów w sumie nie było, wyciągnąłem tym sposobem jeszcze jedno 4g15 u kumpla - też bezproblemowo - sam zabieg wyciągnięcia jakieś 2min.

Poniżej fotki z "aparatu".









Zamiast łańcucha na foto została zastosowana niebieska lina (widać na ostatnim zdjęciu, nie miałem zaufania do łańcucha).

Acha - co zmienić. Z racji że silnik który wkładałem stał jakieś 5 lat to zmieniłem uszczelniacze na wale (przód, tył) uszczelniacz wałka rozrządu, pasek rozrządu, rolkę. Uszczelka kolektora ssącego, wydechowego poszła stara. Uszczelkę wydechowy-rura.
Chciałem zdjąć miskę i pomalować ale nie mi się spieszyło żeby jeździć.
Poza tym czyszczenie silnika, komory itp.
 
 
Waldi
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2007, 21:14   

Witam Serdecznie

Ja tez wyjmowałem silnik zgodnie ze wskazowkami i pomocą Josie

I wszystko poszło sprawnie i gładko

Pamietajcie tylko o tym jak bedziecie wyjmowac jeden silnik a wkładac drugi "nowy" by sprawdzic czy łapy mocujace silnika sa dobrze ustawione bo mozna to pomylic jak sie wczesniej je odkrecało.

Co do kotwy ktora zamontowałem w suficie to sie sprawdziła cena jest smieszna za kotwe i za ucho całosc w granicach (10 zł) a za wyciagniecie silnika w warsztacie licza sobie sporo wiec jak ktos ma garaz i kanał i mocny sufit (ja wcale takiego mocnego niemiałem) to radze w ten sposob to zrobic.I tak wszsytko wytrzymao wyjecie i włozenie silnika.

Co do wymiany przewodow hamulcowych i spawania prosze o kontakt zemna gg (2985555)
podam kontakt gdzie mozna tanio kupic i tanio zespawac a spawacz przyjedzie do Ciebie i niebedzie potrzeby zaciagania samochodu do blacharza. Bo w moim przypadku musiałem tez troche pospawac bo przerdzewiał mi jeden element a jak autko stało na kanale bez silnika to niebyło mozliwosci nigdzie nim jechac A poszukiwania osoby ktora by o zespawała były długie i monotonne bo kazdy zyczył sobie przyjazdu do niego do warsztatu.

Dziekuje za pomoc Josie

To by bylo na tyle szkoda ze tylko zdjeci w trakcie zadnych nie zrbiłem ale moze jeszcze przed odpaleniem uda mi sie kilka fotek zrobic.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.