Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Mechaniczny huk przy odpalaniu silnika
Autor Wiadomość
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-03-2010, 18:06   [3.2 DID] Mechaniczny huk przy odpalaniu silnika

Witam
mam pytanie - czasami nieregularnie przy odpalaniu silnika słyszę dziwny dość brutalny odgłos, jakby coś mechanicznie walnęło w komorze silnika.
Co ciekawe nic się nie dzieje w kwestii mocy , i silnik odpala po 1 , max 2 obrotach rozrusznika i chodzi ładnie, ale ten odgłos przy odpalaniu jest straszny. Jakby w cylindrze tłok walił w coś...
Dzieje sie tak w zasadzie co 3 raz przy odpalaniu Pajerki. Co ciekawe ostatnio się nasiliło ale w zasadzie było tak w moim od zawsze.
Moje podejrzenie to koło dwumasowe, bo mam 3.2 DiD Manuala , przebieg 74.000km
Sprzęgło się nie ślizga, ale wyczuwam coś jakby był luz z tyłu jak minimalnie za wcześnie puszczę pedał sprzęgła. Wyczytałem na tym forum że koło dwumasowe w Pajero III to część regularnie wymieniana , bo Mitsubishi to uznaje jako część eksploatacyjną. Ogólnie moja krytyka Pajero III to fakt , że wersja z manualem wymaga ogromnej precyzji operowania sprzęgłem.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-03-2010, 20:36   

Raczej koło dwumasowe. Trochę mały przebieg bo generalnie 100tys. powinno spoko wytrzymać. Ale najmniej widzieliśmy 77 tyś najwięcej 174 tyś.
Ogólnie mitsu przewidziało działanie koła na 100 tys. km.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
killshot 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 09-03-2010, 21:24   

zbyszekm2 napisał/a:
Raczej koło dwumasowe. Trochę mały przebieg bo generalnie 100tys. powinno spoko wytrzymać. Ale najmniej widzieliśmy 77 tyś najwięcej 174 tyś.



Moja furka, którą serwisujesz ma 172 tyś. i mam nadzieje, że pobije Twój rekord:) Oby...
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 09-03-2010, 21:30   

Mam to samo przy przebiegu 65 tys. km. /rocznik 2006/ Siedziałem w kilku innych Pajerach i wszędzie było to samo. W prawie nowych i z przebiegiem 200 tys.
Mam pytanie czy któryś z Kolegów ma 3.2 DiD, który zapala za każdym razem "miękko" i cicho ?
Myślę, że to przypadłość tych silników o tak dużej średnicy tłoka i czterech garnkach.
Czytałem kiedyś recenzję w którymś z czasopism motoryzacyjnych o Pajero III i pierwsze wrażenie w nowym samochodzie to wstrząs i uderzenie przy zapalaniu.
Wniosek do du..py skonstruowano fabryczne koło dwumasowe. :(
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-03-2010, 21:57   

PiotrC napisał/a:

Myślę, że to przypadłość tych silników o tak dużej średnicy tłoka i czterech garnkach.

Automaty tego nie mają, więc nie moze to być wina silnika.
Była akcja serwisowa dla manuali, chodziło o zmniejszenie dawki paliwa w momencie rozruchu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-03-2010, 13:02   

Panowie
wyczytalem dzis na niemieckim forum (wprawdzie dotyczylo silnika Cantera 4M42) inna dziwna informacje...
Mianowicie ten slynna huk (u mnie przecietnie raz na 3 razy odpalania silnika) zalezy od tego w jakiej pozycji tloki pozostaly w cylindrach od ostatniego wylaczenia silnika.
Jak 2 wewnetrzne pozostaly w pozycji na gorze to jest huk, bo wtryskiwane paliwo produkuje raptowny moment obrotowy na kolo dwumasowe (nie wiem czy do konca precyzyjnie przetlumaczylem :) ale jak pozostaly na dole to nie ma huku bo mniej raptowna ekspansja gazów w cylindrze powoduje "mieksze" odpalenie. Niestety ten gwaltowny moment powoduje za szybkie zniszczenie kola dwumasowego. Tak jak Pan Zbyszek powiedzial to kwestia zbyt duzego wtrysku paliwa do cylindrow przy odpalaniu. Nie bardzo jednak rozumiem czemu tego nie ma w automatach... Czy w automatach jest kolo dwumasowe ?
Z tym Canterem dzwonilem do znajomego ktory go ma i potwierdzil ze tez od czasu do czasu ma brutalny huk przy odpalaniu. Nie wiem wprawdzie czy 4M42 ma cos konstrukcyjnie wspolnego z naszym 4M41.
Oczywiscie w Margo w Gdansku nikt nic nie wie i nigdy ale to przenigdy nie slyszeli o czyms takim :)
Skoro Pan PiotrC tez to ma to jestem spokojny. Wczesniej czy pozniej czeka nas obu wymiana kola dwumasowego. Jak cos to podjade do Pana Zbyszka do Bytowa.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-03-2010, 13:10   

W automatach nie ma koła dwumasowego, bo jest sprzęgło hydrokinetyczne.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-03-2010, 14:57   

zbyszekm2 napisał/a:
W automatach nie ma koła dwumasowego, bo jest sprzęgło hydrokinetyczne.


I to wyjaśniałoby sprawę. Sprzęgło hydrokinetyczne lepiej wybiera szarpnięcia niż dwumasowe i stąd problem posiadaczy skrzyń manualnych. Sądzę jednak, że bardziej dopracowane koło dwumasowe rozwiązałoby ten problem.
Może jest to wyzwanie dla Zbyszka2 ? :wink:
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
sekpia 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2024, 09:45   huk przy uruchamianiu silnika - w automacie

Hej,
Chciałbym odgrzać tego kotleta. Mam PIV 3.2 Did w automacie (z 2007roku). I w co drugim,trzecim rozruchu mam owy huk, metaliczny...szczególnie często, jak jest zimno na dworzu. Rozumiem, że automat nie ma koła dwumasowego, więc to nie jest przyczyna?. Napnacze rozrządu były wymieniane kilka tyś temu i rozrząd wyglądał dobrze. (mam przebieg 300tyś). Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam

[ Dodano: 22-01-2024, 09:05 ]
sekpia napisał/a:
Hej,
Chciałbym odgrzać tego kotleta. Mam PIV 3.2 Did w automacie (z 2007roku). I w co drugim,trzecim rozruchu mam owy huk, metaliczny...szczególnie często, jak jest zimno na dworzu. Rozumiem, że automat nie ma koła dwumasowego, więc to nie jest przyczyna?. Napnacze rozrządu były wymieniane kilka tyś temu i rozrząd wyglądał dobrze. (mam przebieg 300tyś). Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam


UPDATE:
Przyczyna znaleziona, zbyt luźne paski od alternatora :)

[ Dodano: 30-01-2024, 08:49 ]
sekpia napisał/a:
Hej,
Chciałbym odgrzać tego kotleta. Mam PIV 3.2 Did w automacie (z 2007roku). I w co drugim,trzecim rozruchu mam owy huk, metaliczny...szczególnie często, jak jest zimno na dworzu. Rozumiem, że automat nie ma koła dwumasowego, więc to nie jest przyczyna?. Napnacze rozrządu były wymieniane kilka tyś temu i rozrząd wyglądał dobrze. (mam przebieg 300tyś). Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam

[ Dodano: 22-01-2024, 09:05 ]
sekpia napisał/a:
Hej,
Chciałbym odgrzać tego kotleta. Mam PIV 3.2 Did w automacie (z 2007roku). I w co drugim,trzecim rozruchu mam owy huk, metaliczny...szczególnie często, jak jest zimno na dworzu. Rozumiem, że automat nie ma koła dwumasowego, więc to nie jest przyczyna?. Napnacze rozrządu były wymieniane kilka tyś temu i rozrząd wyglądał dobrze. (mam przebieg 300tyś). Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam


UPDATE:
Przyczyna znaleziona, zbyt luźne paski od alternatora :)


UPDATE:
Jednak nadal mam ten problem :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.