Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma ninja
Autor Wiadomość
vinetti 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Elżbiecin
Wysłany: 11-03-2010, 21:21   Sigma ninja

Na wstępie chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik .
W moje ręce wpadła ostatnimi dniami sigma w dowodzie rok niby 97 ale wygląda mi na coś kolo 93.
Ogólnie autko mi się spodobało ale ma sporo wad , szaleje centralne , znikają światła długie i krótkie, trochę lakierki by się jej przydało ale to pierdoły do ogarnięcia .

Największy problem jest w tym ze pozera płyn chłodniczy w zastraszającym tempie , z tłumika leci siwy śmierdzący dym dość znacznie go widać na postoju , podczas jazdy jest okej , ale jak przy gazuje na full obroty to Sigma zmienia się w ninja, dosłownie znika w dymie. Potem dymi tak przez jakieś dobre 5 min i wraca do normy .

Na moje chińskie :P oko wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą. Ale chciałbym się poradzić was panowie jako znawców Sigmy bo nie wiem czy ją zostawić tak jak jest i szukać amatora czy zabierać się za tą uszczelkę .
Silnik 3.0 12v automat .

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 11-03-2010, 22:19   

Cytat:
Ale chciałbym się poradzić was panowie jako znawców Sigmy bo nie wiem czy ją zostawić tak jak jest i szukać amatora czy zabierać się za tą uszczelkę .

Myślę, że trudno nam będzie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Ostatnio robiłem głowice, koszt ok 2000 zł z robocizną. Jak będziesz miał fart i pierwsza zdejmowana uszczelka będzie wywalona to koszty zdecydowanie mniejsze.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 12-03-2010, 08:30   

koszt wymiany uszczelki na silnik12 V to 100 zł. szt. albo taniej /dobra uszczelka / następnie plan głowic to ok 40-60 zł. za szt i robocizna - no i chyba ze chcesz jeszcze sprawdzic szczelnośc wyczyścić gniazda i dotrzeć to i owo w głowicy wtedy wyjdzie ze 2 tys. jezeli same uszczelki to mechanik za 400 setki ściągnie i założy ci dwie głowice .pozdrawiam
reszta zależy od ciebie ....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-03-2010, 10:01   

Zbyszek zapomniałeś o nowej uszczelce pod kolektor ssący (ten silnik to lubi), może i wydechowe będą potrzebne nowe. Do tego jeszcze może warto dać nową uszczelkę pomiędzy kolektorem wydechowym, a rurą wydechowa. Ja dałem podczas remontu wszystkie uszczelki nowe. Może odejdą koszty sprawdzenia głowic (chyba, że po rozebraniu okaże się że uszczelki były dobre - tak było u mnie).

przybliżony kosztorys mojej naprawy

Głowice szlifowanie + sprawdzenie szczelności 240,00 kpl 3 sztuki
- zestaw uszczelek 272,00 kpl (góra) (taniej wyszło niż kupować oddzielnie do tego nie wszystkie które potrzebowałem były dostępne oddzielnie)
- dodatkowe uszczelki pod głowice Erling 105,00 kpl - uznałem, że warto dać lepsze)
- uszczelka "portek" 17,00 kpl
- Uszczelka kolektora wydechowego ok 200,00 kpl
- robocizna 600,00

Nie liczę zakupu drugiej głowicy, płynu chłodzącego, oleju, filtru oleju (zmieszał się płyn chłodzący z olejem) i jeszcze pewnie kilku drobiazgów o których już nie pamiętam. W sumie naprawa wyszła mnie między 1800 a 1900.

Czyli optymistycznie wyjdzie sporo taniej. U mnie niestety był scenariusz pesymistyczny.
Koszty się mnożą w zastraszającym tempie. Także lepiej chyba założyć wariant pośredni i nie być potem rozczarowanym.

Dodam, że mam dwie nowe uszczelki pod głowicę do oddania za grosze. Zostały mi z zestawu który kupiłem.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 12-03-2010, 12:35   

fakt jeżeli wszystko zakładasz pesymistycznie....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-03-2010, 13:46   

Nie zakładam. :) Ale niech vinetti wie z czym może mieć do czynienia i niech odpowie sobie na pytanie które zadał.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
vinetti 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Elżbiecin
Wysłany: 12-03-2010, 17:56   

Dzięki za odpowiedzi , bylem dziś u znajomego to narazie wygląda to tak 2x uszczelki pod głowice, uszczelki zaworów , planowanie i sprawdzenie szczelności w 2 głowicach wyjdzie mnie ta impreza około 900 zł +- właśnie zależy co tam się w środku dzieje . Za robociznę daje mu 300-400 zł reszta to części i planowanie ze sprawdzeniem szczelności . No i chyba tak właśnie zrobię, mam nadzieje ze będzie to ta optymistyczna wersja :wink: .

Dziś po sprawdzeniu wyszło na to ze płyn albo bardzo nieznacznie miesza się z olejem albo zupełnie, nie ma żadnego nalotu pod korkiem . Jak jeżdżę normalnie to poziom wody w chłodnicy się trzyma normalnie, dymi nie znacznie ale wystarczy ze na chwile wcisnę na max obroty i Sigma bawi się w ninja z 10 min a płyn znika w oczach .
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-03-2010, 18:11   

Wymień przy okazji uszczelniacze wałków rozrządu, najlepiej na NOKi.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 12-03-2010, 18:19   

Z reguły przy tak szybko znikającym płynie to nie uszczelka ,a pęknięta głowica,okaże się po sprawdzeniu ciśnieniowym,jeżeli wydmucha uszczelke to kompresja jest pompowana do chłodnicy a nie na odwrót ,gdy woda idzie w gary to pęknięcie głowicy.

[ Dodano: 12-03-2010, 18:22 ]
pewnie ktoś dolał zimnego płynu na gorący silnik i jest efekt.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-03-2010, 21:33   

Życzę powodzenia i owocnej naprawy.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 12-03-2010, 22:47   

Po wymianie przedniej głowicy ,albo obydwóch pewnie będzie owocna :)
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2010, 11:27   

Witam
czytając te posty przyznaję rację poprzednikom ale warto się zastanowić czy aby silnik nie był przegrzany bo to również zmienia postać rzeczy albo nawet zasadność naprawy ze względu na koszty
Pozdrawiam
 
 
vinetti 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Elżbiecin
Wysłany: 13-03-2010, 13:15   

To ja już sam nie wiem , bo jak to tylko uszczelka to można było by go zrobić ale w przeciwnym wypadku to chyba bardziej opłacalne jest zakupienie 2go silnika . Jestem w kropce
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-03-2010, 13:41   

Słyszałem opinię, że przeważnie pęka przednia głowica. U mnie też tak było. Może zagrać vabank, zdjąć tylko ją i oddać do sprawdzenia.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 13-03-2010, 14:28   

Jak pękła to pierwsza rzadko pękają obie ,zakup nowego silnika też nie wyjdzie taniej od naprawy twojego,za dobry silnik trzeba dać 2tys ,pasuje wymienić od razu rozrząd,przekładka i wyjdzie 3tys,głowice kupisz za 300zł,uszczelki planowanie ,rozrząd i wyjdzie max 1500zł,czyli połowe Ja bym się zastanowił.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.