Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem w zbiorniku paliwa
Autor Wiadomość
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
  Wysłany: 13-03-2010, 03:34   [Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem w zbiorniku paliwa

Witam,
mam problem z ciśnieniem w zbiorniku paliwa, raczej normalne to nie jest, problem pojawił się jeszcze w lecie byłem z tym u mechanika ale powiedział że to normalna sprawa, a jak wydaje mi się że ciśnienie jest zbyt duże to żebym nie dokręcał korka paliwa, tak też chwilę jezdziłem nie dokręcając korka, kilka tankowań temu dokręciłem korek tak jak zakręcony być powinien, i problem pojawił sie ponownie, tylko tym razem dał o sobie znać: zauważyłem że aż wygiął się w dół, a że moja mitsu niska miałem obawy przed przetarciem baku o asfalt, druga sprawa po zakręceniu korka samochód podczas jazdy zaczął sie tak jakby zacinać jadąc przez moment na jednych obrotach, chcący przyśpieszyć trzeba dość dużo wcisnąć pedał gazu żeby zareagował a reakcja zaczyna się zazwyczaj od zerwania i dopiero zaczyna jechać, następne spostrzeżenie to to że stojąc w miejscu czuć bardzo dziwny zapach (nie wiem jak go określić? jak by odpalić samochód w którego baku jest jakieś bardzo stare paliwo) no i wreszcie tak podejrzewam że to od tego pojawiający się błąd po podpięciu pod komputer błąd czujnika ciśnienia paliwa, samochód był podpinany do komputera przez cały czas jaki nim sie poruszam 3 razy i zawsze błąd ten był przy okazji kasowany.
Objawy takie jak zacinanie się samochodu, wybulanie baku, i zapach ustępują po popuszczeniu korka, a błędu specjalnie nie sprawdzałem czy pojawia sie na odkręconym i na dokrąconym, wiadomo koszt każdorazowego wpięcia 50zł,
Może ktoś wie jak usunąć w/w usterkę gdzie szukać? proszę o pomoc.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 13-03-2010, 07:00   

No, No…………………………….
klimek napisał/a:
zauważyłem że aż wygiął się w dół, a że moja mitsu niska miałem obawy przed przetarciem baku o asfal

Jak dla mnie, masz niewłaściwie działający układ odsysający opary z baku. Stanem normalnym jest delikatne podciśnienie. Decyduje o tym "purge control solenoid valve".
Schematycznie wygląda to tak:



Fizycznie zawór ten znajduje się w okolicach przepustnicy, przykręcony do kolektora ssącego, na samej górze.



Albo się nie otwiera, /jego otwarcie następuje to w określonych sytuacjach, nie na biegu jałowym/, albo masz „przerwę” ewentualnie niedrozność w przewodach ssących na linii: bak , filtr węglowy, no i ten zawór.
Dla porządku sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie na pompie WC, samo kasowanie błędu „56” nie załatwia sprawy.
Link do instrukcji:
klik
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 15-03-2010, 19:25   

Dziękuję za informację, dobrałem się dzisiaj do tego zaworu mam pytanie jak go dokładnie mogę sprawdzić, to do czego udało mi się dojść to to że dostaje napięcie ok 3V orientujesz się jakie powinno być odpowiednie? no i teraz sprawdziłem czy się otwiera, oczywiście gdy podłączyłem go z powrotem pod tą wtyczkę założyłem wężyk i próbując zmieniać obroty silnika (rożne opcje) jedyne otwarcie jakie udało mi się zauważyć to klikanie, nie otworzył się tyle żeby był np otwarty cały czas tylko cały czas klika otwiera się i zamyka w bardzo króciutkich odstępach czasu, faktem też jest to ze samochód cały czas stał na biegu jałowym, co jak pisałeś powinien się nie otwierać, jak go sprawdzić żeby było 100% pewności ze jest sprawny albo uszkodzony? pytałem o ten zawór w sklepach lecz jest niedostępny jedynie serwis... proszę o jakieś dalsze wskazówki z góry dziękuję
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 15-03-2010, 20:15   

klimek, W/g manuala sprawdzić trzeba:

- czy na przewodzie łączącym kolektor ssący z zaworem jest ssanie. Powinno dać się to wyczuć po zdjęciu przewodu z tego cienkiego króćca wystającego z kolektora. Może się zapchał nagarem od środka, jak tak to udrożnij go jakimś drutem. Wg manuala wygląda to tak:

Tutaj używaja wakuometra.

- same sprawdzenie zaworu, jak widać poniżej:


A tak w ogóle, ściągnij sobie manuala:
link
Te wszystkie informacje pochodzą z właśnie z niego.
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 16-03-2010, 10:35   

wiec sprawa przedstawia się następująco: zawór przy temp pokojowej ma 34Ω po lekkim zagrzaniu na kaloryferze 35,2 nie grzałem go do jakiejś wysokiej temperatury, wiec mogę uznać go za uszkodzonego? teraz pozostaje kwestia czy dostane gdzieś taki zawór czy tylko serwis i czy orientujesz się może ile może kosztować? a co do ciśnienia pompy to sprawdziłem wydaj mi się że jest ok, 2,97V przy zwiększaniu obrotów wacha się max do 3,15V zrobię jeszcze próbę podczas jazdy. Teraz mnie jeszcze zastanawia czy błąd ten pompy wysokiego ciśnienia mógł pojawiać się w związku z tym ze w zbiorniku paliwa robiło się takie ciśnienie? na przewodzie łączącym kolektor ssący z zaworem czuć ssanie więc chyba to jest ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.