Wysokie obroty po włączeniu silnika 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
Sledziu1995
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2015, 22:12 Wysokie obroty po włączeniu silnika 4G63
|
|
|
Witam, mam problem z moim lancerem 2.0 z gazem, po odpaleniu obroty silnika rosną do 2k czasami 3k,po jakimś czasie normalnie spadają do 800 - 900, co może być tego przyczyną? Drugi problem to wskazówka temperatury nie dochodzi do połowy, czy to normalne? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 23-11-2015, 22:55
|
|
|
Lancera mam od miesiąca, więc nie wiem jak z tymi obrotami, ale w carismie jak było zimno to po odpaleniu były około 2000-2500 obrotów/min i wg instrukcji tak ma być, wię pewnie w Lancerze jest podobnie. Jeśli chodzi o wskaźnik temp. to wygląda na termostat lub mało płynu. Zobacz, czy nie brakuje płynu, jak nie, to zobacz, czy po odpaleniu zimnego auta chłodnica nie robi się czasem od razu letnia. Jeśli robi się letnia, to prawdopodobnie masz otwarty termostat i puszcza na duży obieg. Chyba, że z nawiewów leci gorące powietrze a uszkodzony masz czujnik.
Jeszcze.zobacz, czy na postoju jak go zagrzejesz wskazówka się podniesie a po ruszeniu znowu spadnie. Jeśli tak, to potwierdzi, że to termostat. |
|
|
|
 |
Sledziu1995
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2015, 05:51
|
|
|
Właśnie też Lancera mam niedługo i nie mam do niego żadnej literatury, wiec nawet nie wiem jak być powinno. Termostat mam nowy, płyn tez jest w mormie, podejrzewam czujnik, myślałem, że zaniża temperaturę i silnik "sam próbuje się dogrzać" wysokimi obrotami zaraz po odpaleniu. Wskazówka temperatury w miarę sprawnie dochodzi do niecałej połowy (mam białą tarczę bez żadnej podziałki) i na tej wysokości juz zostaje. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-11-2015, 07:48
|
|
|
jak wskazówka jest do "niecałej połowy" to prawidłowo - u mnie nigdy nie przekracza połowy jest w granicach 45% wskaźnika |
|
|
|
 |
sebapol
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 85 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2015, 08:21
|
|
|
tak jak mowi Balon wskazówk anie dochodzi do polowy- potwierdzam jezeli chodzi o obroty to lancery chyba tak maja bo mam go od 2 lat i tez po włączeniu szczegolnie na zimnym obroty wskakuja na kilka sekund na 2 tys obr takze spij spokojnie |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 24-11-2015, 10:18
|
|
|
sebapol napisał/a: | tak jak mowi Balon wskazówk anie dochodzi do polowy- potwierdzam jezeli chodzi o obroty to lancery chyba tak maja bo mam go od 2 lat i tez po włączeniu szczegolnie na zimnym obroty wskakuja na kilka sekund na 2 tys obr takze spij spokojnie |
Potwierdzam - u mnie Misiek od 1,5 roku i jest dokładnie tak jak koledzy piszą |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
Carloss
Forumowicz insane

Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 166 Skąd: TSK
|
Wysłany: 24-11-2015, 10:23
|
|
|
Również potwierdzam - mam tak samo i strasznie mnie denerwują te obroty "z rańca" - czyli na zimnym. Moim zdaniem to jest zupełny bezsens - na dzień dobry, na "suchy" zimny motor, dostaje znacznie ponad 2 tyś. przy czym mojej żony poczciwa Astrzyna F, po odpaleniu ma jakieś max. 800 i go nie męczy na start.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
znakorla
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-11-2015, 17:46
|
|
|
Rowniez potwierdzam. Po odpaleniu ma 2000-2400 obrotow i po kilku sekundach spadaja do ok 1500-1300. Co do temperatury to tez nie dochodzi do polowy - brakuje 2 grubosci wskazowki - sprawdzalem pod kompem i w takiej pozycji ma temperature 89 stopni wiec idealnie |
|
|
|
 |
Sledziu1995
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2015, 18:34
|
|
|
Dzięki koledzy za pomoc, już chciałem do mechanika jechać a tu się okazuje ze "ten typ tak ma", dzięki ☺ Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-11-2015, 18:47
|
|
|
Sledziu1995 napisał/a: | Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie? |
Jest. Musisz wziąć przykład z bocianów, i spędzać zimę np. w Afryce
Z tego, co wyczytałem (nie pamiętam, czy tu na Forum, czy gdzieś na necie), obroty na ssaniu specjalnie są dość wysoko ustawione, żeby silnik jak najszybciej doszedł to temperatury roboczej. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mrcng
Forumowicz
Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-11-2015, 22:03
|
|
|
Ja też tak mam jak koledzy piszą. Po odpaleniu ma wysokie obroty. Wkurzające to jest. W toyotach miałem tak że jak odpaliłem silnik to obroty były uogólniając niskie. dopiero jak włączyłem ogrzewanie to wzrastały aż do zagrzania silnika i spadały do "swoich na ciepłym silniku" taki start w mitsu z kopem nie jest do końca chyba przemyślany. no ale jakoś silniki chodzą i szybko łapią temp i szybko w aucie robi sie cieplutko. coś za coś |
|
|
|
 |
Carloss
Forumowicz insane

Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 166 Skąd: TSK
|
Wysłany: 30-11-2015, 11:27
|
|
|
Moim zdaniem jest to poroniony pomysł żeby tak mordować zimny motor na starcie, chętnie po odpaleniu widziałbym u niego 1000 obrotów, zamiast 2000... ale co zrobić ?! |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-11-2015, 12:04
|
|
|
Sledziu1995 napisał/a: | Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie? |
Carloss napisał/a: | chętnie po odpaleniu widziałbym u niego 1000 obrotów, zamiast 2000... ale co zrobić ?! |
O ile moja wcześniejsza rada, żeby spędzać zimę w ciepłych krajach jest niemożliwa do zrealizowania, to zawsze jeszcze można zainwestować skromne 5600 zł
http://www.webasto.com/pl...a-rynek-wtorny/
http://www.webasto.com/pl...male-samochody/ |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-11-2015, 21:38
|
|
|
Genialny wynalazek ^^
W żony samochodzie mamy zamontowane i mordka sama się cieszy na myśl że wsiadam do ciepłego auta. Tanie nie jest (ja montowałem używkę - 3800 z montażem i pilotem), ale jak już się to przetrawi to zostają same plusy. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-11-2015, 22:02
|
|
|
kgebczyk napisał/a: | wsiadam do ciepłego auta. |
Oprócz zagrzanej kabiny i rozmrożonych szyb to silnik też masz podgrzany, więc ssanie chodzi minimalny czas, o ile w ogóle |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|