Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Dziwne bicia/wibracje w moim Pajero
Autor Wiadomość
ATON 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Łapanów
Wysłany: 15-03-2010, 23:11   [3.2 DID] Dziwne bicia/wibracje w moim Pajero

Mam problem z moim Pajero – od zeszłego tygodnia pojawiły się dziwne wibracje/bicia dochodzące z okolicy tyłu samochodu. W pierwszym momencie pomyślałem że zgubiłem odważnik na którymś tylnych kół i brak wyważenia jest przyczyną tych odgłosów. Ale jest jedno ale, te wibracje nie zawsze się pojawiają. Czasami jest cisza i dopiero przy szybkiej jeździe i mocnym hamowaniu pojawiają się znowu. Niemniej pojechałem do serwisu oponiarskiego i przeważyłem wszystkie koła dodatkowo kazałem zamienić przód z tyłem. Niestety manewr ten nic nie dał. Ponieważ wibracje często pojawiają się po ostrym hamowaniu doszedłem do wniosku że może tarcze hamulcowe się pokrzywiły (np. od gwałtownego schłodzenia bryzgiem z kałuży), ale tu mi znowu nie pasuje jedno – dlaczego wibracje utrzymują się dalej mimo że już nie hamuje? Niemniej auto stoi u mechaników , maja zdjąć tylne tarcze i delikatnie przetoczyć. Ale osobiście nie mam przekonania że to coś zmieni. Gdzie w takim razie szukać przyczyny tych wibracji: kardan stracił wyważenie, jego przeguby elastyczne się zużyły, może przeguby tylnych półosi się zużyły, może łożyska w dyfrze, a może w kołach, a może seilenbloki zawieszenia tylnego dyfra, a może łozyska w skrzyni biegów, albo w reduktorze, albo sam już nie wiem co…..?
_________________
ATON
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-03-2010, 06:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-03-2010, 00:01   

tarcze po nagrzaniu się mogą się krzywic, i dla tego jakiś czas po hamowaniu czujesz drgania..
Ale może też tłoczki zacisku nie odbijają?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ATON 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Łapanów
Wysłany: 22-03-2010, 00:04   

Sprawa się wyjaśniła - zbyszek2 -miałeś racje. Scenariusz był taki: przyblokowało tłoczek w zacisku (nie czułem tego, hamował prosto, nic nie smierdziało), ale przygrzało tarcze, zgarzana łatwo się zwichrowała (gdzieś woda ją zwichrowała). Jak jechałem wolno i nie hamowałem ostro, to było cicho, ale jak pognałem i potem mocno po hamulcach to zacisk dociskał klocek do tarczy, ta lekko skrzywiona wprowadzała wibracje, które odczuwałem. Po pewnym czsie klocek się zcierał, wibracje ustawały do następnego ostrzejszego hamowania. Teraz tarcze mam przetoczone, nowe klocki, zacisk wyczyszczony, nowe reparaturki. Jest dobrze.
Pozostaje pytanie dlaczego zacisk się zatarł ? Myślę że błoto + ESP łatwo przegrzewający hamulce w trudniejszym terenie = zapieczony zacisk.
_________________
ATON
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2010, 21:04   

Witam. U mnie takie same objawy . Rozebrano zaciski hamulca tył i okazało się , że tłoczek ma dziurki i jest skorodowany . Wyczyszczono go i założono ponownie . Jeśli będzie dalej się zacinał pasuje wymienić go na nowy . Gdzie mogę takowy zakupić poza ASO ( strasznie drogi ) Może ktoś dysponuje takowym ?? Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-09-2010, 21:30   

butyński napisał/a:
Witam. U mnie takie same objawy . Rozebrano zaciski hamulca tył i okazało się , że tłoczek ma dziurki i jest skorodowany . Wyczyszczono go i założono ponownie . Jeśli będzie dalej się zacinał pasuje wymienić go na nowy . Gdzie mogę takowy zakupić poza ASO ( strasznie drogi ) Może ktoś dysponuje takowym ?? Pozdrawiam

Ja dysponuje i nowymi (oczywiście w lepszej cenie niż ASO) i używki w stanie b.d.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2010, 16:39   

Dzięki ! Jeśli będzie się ten wyczyszczony blokował zadzwonię . Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.