| 
		Galant 2,5 v6 manual czu automat ?? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mefi25  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Legn ica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 12:20   Galant 2,5 v6 manual czu automat ??
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam chce zakupić Galanta w roczniku 98-2000 napewno silnik 2,5 v6 bo raczej najlepszy..
 
problem mam tylko taki ze wciaz sie zastanawiam nad tym jaka skrzynie wybrac automat ktory ponoc jest super ( ale boje sie serwisowania juz tego    ) no i manual jak kazdy troche trza se pomachac    . Dlatego wysuwam pytanie do was jak te automaty maja z zywotnoscia czy warto brac automata ?? prosze o pare uzasadnien na swoich przykladach najlepiej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety obie skrzynie mają swoje wady i zalety:
 
 
Manual:
 
+ szybsze auto
 
+ niższe spalanie
 
 
- zrobiony z plasteliny i sreberek od czekolady - zmielenie 4 biegu nie stanowi wyzwania, łożyska i synchonizatory należy traktować jako część eksploatacyjną
 
- trzeba się nawachlować 
 
 
Automat:
 
+ komfort jazdy
 
+ rzadsze awarie
 
 
- awarie konwertera - nie znasz dnia ani godziny, kiedy stanie
 
- większe spalanie (ok. 2l/100)
 
- znacznie słabsze doznania z jazdy 
 
 
[ Dodano: 13-03-2010, 12:36 ]
 
PS. Jeżdżę tylko automatami    | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pepi  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: gitarowe 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 15:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ktoś kiedyś powiedział ze jak raz kupisz kombi to zawsze będziesz jeździł kombikami 
 
i jak raz bedziesz mial automat to juz nie bedziesz chcial manuala 
 
 
 
moze nie zawsze jest to w 100 prawda ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sewkor  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 98 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 18:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zdecydowanie automat. Mniej awaryjny i przewidywalny w kosztach naprawy ( regeneracja konwertera kosztuje tyle samo co wymiana kompletu sprzegla w manualu ). Moze i troche woniejszy ale komfort rewelacyjny.
 
 
 
Jak raz pojezdzisz dobrym automatem z mocnym silnikiem to zdecydowanie zapomnisz o manualu     | 
             
						
				_________________ 007 " Diamenty są wieczne " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal_Szczecin  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  Zdecydowanie automat. Mniej awaryjny i przewidywalny w kosztach naprawy ( regeneracja konwertera kosztuje tyle samo co wymiana kompletu sprzegla w manualu ). Moze i troche woniejszy ale komfort rewelacyjny.
 
 
Jak raz pojezdzisz dobrym automatem z mocnym silnikiem to zdecydowanie zapomnisz o manualu    | 	  
 
zdecydowanie manual
 
nie wiem jak jest z automatem z tiptronic'em, natomiast zwykly jest strasznie powolny, manual bierze go o jakies 2-2,5 dlugosci i robi niestety z gala powolny samochod . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kmer  		  
		 
         Mitsumaniak Arek
  
  
                  Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rafal_Szczecin napisał/a: | 	 		  | natomiast zwykły jest strasznie powolny, | 	  
 
 
ja mam zwykły automat i nie narzekam ze jest powolny,2 rok już jeżdżę i nie miałem sytuacji żeby się nie zebrał w porę,fakt ze TIP by się przydał bo na nim jest żywszy,ale zawsze jest jeszcze kick down pomocny w ostateczności     
 
 
Jak dla mnie to tylko automat             | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Każdy bedzie mial swoje zdanie za i przeciw danej opcji, ja jezdzilem różnymi autami, z róznymi skrzyniami biegów, faktem niezaprzeczalnym jest to że automat jest poprostu wygodny, powiedziałbym że dla leniwych ludzi, jednakże są sytuacje gdzie bedziesz narzekał na automat, bo wajcha daje Ci pewność, gdyż sam kontrolujesz auto i nie czekasz na reakcje automatu, zwłaszcza w takim silniczku jakim jest 2.5V6 (nigdy nie zrozumie ludzi co kupuja sobie auta o pojemności ledwo przekraczającej 1300ccm z automatem    ), zaś w innych sytuacjach będziesz zmeczony ciagłym wachlowaniem lewarkiem biegów, to wszystko zależy od Twoich predyspozycji, lubisz wajchować, albo lubisz jak ktos wykonuje to za Ciebie.
 
 
Osobiście wychodze z założenia, że automat to do silnika conajmniej 3.0
 
 
W automacie jak już wspominali poprzednicy potrafi się rozsypać konwerter, przeciętny koszt naprawy w zakładzie (robocizna i części) to około 3 500zł Post kolegi z forum który to ostatnio robił
 
Skrzynia manualna takze ma swoje bolaczki, podstawowa rzecz sprzęgło - element który wiadomo zużywa się ze wzrostem kilometrow, przykładowe ceny kompletów sprzęglowych bez zniżek:
 
Luk ~ 760żł
 
Sachs ~ 981zł
 
Łożyska do skrzyni, dokładnie się nie orientuje, ale powiedzmy że kosztowałyby ok 1000zł
 
Synchronizator powiedzmy że kosztowałby ~ 700zł
 
Olej do skrzyni ~ 200zł
 
Koszta demontaż-montaż skrzyni i jej naprawa ~ 500zł
 
 
Licząc najdroższym kosztem wychodzi zrobienie wszystkiego naraz w granicach 3381zł, do tego nalezy dodać pewnie jeszcze jakiś zimering, pierdoły, także koszta porównywalne co do serwisu (jednakże jeżeli będzie zniszczony więcej niż jeden synchronizator albo jakaś zębatka się zmieli, wiadomo cena idzie automatycznie do góry), a wrażenia z jazdy nieporównywalne.
 
 
Jak kupisz zadbany egzemplarz to bedziesz się cieszył czy to automatem czy manualem, wiadomo z orientacyjnymi kosztami musisz się liczyć, nie ma rzeczy idealnych i wszystko ma swoje wady, jak sobie uszanujesz tak bedziesz zadowolony z auta i jego napedu, ja bym osobiście wybrał manualna skrzynie, co innego jakby ten silnik mial 250KM + | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cuuube [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               lektura dla Ciebie - awaryjnosc skrzyn
 
automatycznych     http://forum.mitsumaniaki...%B6%E6+skrzy%F1
 
manualnych  http://forum.mitsumaniaki...vote=viewresult
 
 
moje auto/automat ma juz prawie 250 tys km i smiga . zrobilem nim 50 tys km od sierpnia 2007r . ale ojelu w skrzyni jeszcze nie wymienilem za co bije sie w piersi      ale tej wiosny napewno to zrobie i tutaj usmiechne sie do Ciebie Kmer bo slyszalem ze Rochowi robiles...
 
 
jesli automat to tylko z tiptronikiem czyli po lifcie  poniewaz na nim skrzynia nie zastanawia sie tylko daje czadu od razu . kickdown to  nie to samo     chociaz jak juz da czadu to wtedy ogien    
 
 
jesli chodzi o mnie to tylko automat + tiptronik nigdy wiecej nie wsiade na manuala bo nie mam zamiaru sie meczyc z wahlowaniem w skrzyni w korkach , to jest totalna tragedia             | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kmer  		  
		 
         Mitsumaniak Arek
  
  
                  Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  | przeciętny koszt naprawy w zakładzie (robocizna i części) to około 3 500zł | 	  
 
 
robertdg, to chyba z wymiana wszystkich flaków w skrzyni na nowe. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal_Szczecin  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kmer napisał/a: | 	 		  | ja mam zwykły automat i nie narzekam ze jest powolny, | 	  
 
nie jezdziles manualem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kmer  		  
		 
         Mitsumaniak Arek
  
  
                  Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cuuube napisał/a: | 	 		  | tutaj uśmiechnę się do Ciebie Kmer bo słyszałem ze Rochowi robiłeś...  | 	  
 
 
U Piotrka była wymiana uszczelniacza na walku,roboty i stresu co niemiara jak i dla mnie tak i dla rocha pierwszy raz wyciągałem skrzynkę w VR-4 ale się udało i misiek hula     ale 20 godz spędziliśmy w kanale,ale było warte,bynajmniej nowe doświadczenie,szkoda ze już nie miałem siły się karnąć i sprawdzić jak to idzie,jak na razie oglądałem go z zewnątrz i od spodu             
 
 
Jakoś się zgadamy co do wymiany     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mefi25  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Legn ica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki wam wszystkim za odpowiedzi postanowilem : Automat ale tylko z tiptronikiem a jak nie to manual  a do tego najlepiej srebny w jasnej skorze oczywiscie tempomat ite sprawy i bedzie cacunio    teraz tylko znalesc jakiegos w rozsadnej cenie i zadbanego by po 20 tys km nie pluc se w twarz    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kmer  		  
		 
         Mitsumaniak Arek
  
  
                  Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rafal_Szczecin, jeździłem 2.5 V6 i 2.0 ale tez jeździłem 2.4 GDI na tiptronic,i uważam ze brakuje takiej skrzynki u mnie,ale wszystko jest do zrobienia.
 
W poprzednim moim aucie miałem skrzynkę 6 biegowa i wachlowanie niekiedy było męczące.
 
 
Tak jak napisał cuuube polecam automat z tiptronic,rewelka             | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 19:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kmer napisał/a: | 	 		  | to chyba z wymiana wszystkich flaków w skrzyni na nowe. | 	   dokładnie, wedle linka który podałem do posta kolegi pitbu77 on tam napisał wszystko co było wymieniane, wiadomo to są koszta orientacyjne naprawy w warsztacie, bo jak ktos umie sobie samemu coś zdziałać, to wiadomo cena automatycznie w dół leci. Do tego dochądza wszelakiego rodzaju znizki sklepowe/hurtowe, etc. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mefi25  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Legn ica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 20:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O Kmer ty widze z moich stron    jawor - Legnica    z postow widze ze cos mniejwiecej ogarniasz w Galach to jak bym sie przymierzal do zakupu to podzielisz sie zemna swoja wiedza    co ?? raz juz kupowalem w ciemno Alfe Romeo 156 2,4 JTD po 2 tygodniach se plulem w twarz jak uslyszalem ze turbina do wymiany i wiele innych rzeczy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |