Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 12:43 |
[2.5 TD] Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:47 [2.5 TD] Sprzęgło
|
|
|
No i stało się... po wymianie oleju sinik zaczął cichutko mruczeć wreszcie, więc można posłuchać co się sypie :/
Po wysprzęgleniu wyraźny (choć cichutki) stukot, przyśpieszający po dodaniu gazu - wniosek docisk sprzęgła, może łożysko dociskowe - jeden pieron trzeba cały komplet wymienić i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat, czy da się podziałać "polowo" samemu? polowo czyli bez kanału czy podnośnika, auto z 20cm w górę, na kobyłki przód, skrzynia wek wymiana i poskładać... w UAZ-ie przechodziło bez większego halo, ale czy w pajero da rade i na ile to będzie ciężka operacja? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 12:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 19-03-2009, 07:09
|
|
|
Witaj spokojnie da rade to zrobic ja na kanale własnie mam Pajero i sprzegło wymieniłem w 2,5 godziny wiec na płaskim zejdzie ze 4. Powodzenia . |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 07:17
|
|
|
Mighn napisał/a: | ...i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat? | Nie, koniecznie nie. Tylko pytanie dlaczego i po co sie mordowac.
Mighn napisał/a: | Mitsubishi Shogun (Pajero) 5DR 2.5 TDI mark II (1991) Super Select, difflock mostu. | Masz II generacje wiec auto nie jest jeszcze napakowane elektronika ale mimo wszystko to nie UAZ. Znasz sie na mechanice, walcz ale taka partyzantka jest dobra na wyprawie gdzie od najblizszego warsztatu dziela Cie dziesiatki lub nawet setki kilometrow. Wtedy jak cos piardnie, nie ma wyboru. Rzucasz sie na glebe i modlisz abys mial wlasciwe czesci zapasowe w bagazniku.
Oczywiscie jesli wymiana nie sprawi Ci klopotu. Dysponujesz narzedziami i odpowiednimi warunkami walcz. Przy okazji zrob opis i moze zdjecia jakies.
Powodzenia
p.s. jesli to Ci pomoze na forum w dziale Downloads znajdziesz service manual do II a tam plik "clutch" |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
chudyone
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 209 Skąd: Straszyn
|
Wysłany: 19-03-2009, 10:32
|
|
|
Co do wymiany, bez kanalu to bedzie troche ciezko ale da rade. Wszystko da sie zrobic :] Najgorzej jest odkrecic dwie gorne sruby od skrzyni. Najlepiej przygotuj sobie jakas spora przedluzke bo wtedy jest najlatwiej dojsc
Pozdro i zycze powodzenia. A i polecam sprzeglo exedy - komplet kosztuje okolo 1200 zl a jest naprawde dobre |
_________________ Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 19-03-2009, 10:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-03-2009, 11:03
|
|
|
Ja namierzyłem za 148 funtów cały komplet (z dociskiem i łożyskiem) od AISIN-a, a o ile się nie mylę to właśnie AISIN był montowany fabrycznie?
A i pytanie - skrzynie trzeba wyjąć, czy da się po odkręceniu przesunąć w tył?
A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia ) |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 11:21
|
|
|
Mighn napisał/a: | A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia ) |
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-03-2009, 13:59
|
|
|
A może łatwiej skrzynkę zostawić a wyjąć silnik (jest wyciągara pod sufitem w warsztacie)? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 15:25
|
|
|
Nie ma tak w Mitsu aby trzeba bylo wyciagac silnik. O ile sie orientuje to cofasz wal, zwalasz kszyne i wymieniasz zestaw sprzegla. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
chudyone
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 209 Skąd: Straszyn
|
Wysłany: 20-03-2009, 11:50
|
|
|
bez problemu mozna cofnac:) po cofnieciu wygląda to tak
tylko pamietaj zeby odkrecic docisk od kola zamachowego najpierw bo inaczej nie zdejmiesz skrzyni, odkręca to sie przes otwor po prawej stronie skrzyni biegow zaslepiony kwadratowa gumowa zaslepka. powodzenia:) |
_________________ Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 12-03-2010, 22:08
|
|
|
Odgrzebałem sobie ten temat bo właśnie siada mi sprzęgło...
Kilka dni temu zaczęło byc słyszalne w momencie wyciskania (takie dziwne skrzypienie), potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga...
Czy da się coś jeszcze w nim naprawić - (wiem że trudno to zdiagnozować na podstawie takiego opisu sytuacji) ale może ktos poprostu wie?:PP Czy muszę szukac nowego? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-03-2010, 22:22
|
|
|
Musisz niestety szukać nowego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 13-03-2010, 21:08
|
|
|
ahaa..więc kolejne pare stów do skarbonki bez dna.. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-03-2010, 07:58
|
|
|
maur napisał/a: | potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga... | Każdy jest kowalem własnego losu
Tu również wychodzą na wierzch plusy skrzyni automatycznej z pośród rzeki uniedogodnień |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:27
|
|
|
Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - na zniżkach mojego mechanika w Intercarsie. Pojęcia nie mam czy jakościowo jest cokolwiek warte..Przy okazji wymienił mi poduszkę boczną po skrzynią (jest cos takiego?) i olej w skrzyni i reduktorze - podobnież było tam niezłe szambo:P...Wymienił też simmering miedzy skrzynią a silnikiem bo ciekło na nim. Teraz przyjdzie pora na wtryskiwacze i regulację zaworów (bo chyba są regulowalne??) oraz zapłon. Niekończąca się historia... |
Ostatnio zmieniony przez maur 20-03-2010, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-03-2010, 22:21
|
|
|
maur napisał/a: | Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - . |
JA takie sprzęgła 2 szt do 2,8TD musiałem reklamować, od tej pory nie używam sprzęgieł z IC. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|