Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Wymiana przepustnicy?
Autor Wiadomość
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
  Wysłany: 16-01-2010, 17:59   [E55A 2.0] Wymiana przepustnicy?

Problem ma się tego typu, że po czyszczeniu przepustnicy wzrosły obroty na biegu jałowym...
Chciałem wyregulować je wedle instrukcji na forum, ale okazało się że otwór, w którym powinna być śrubka od regulacji, był po prostu zakitowany jakimś syfem:( teraz obroty musiałem podtrzymywać pedałem gazu, a ustawiłem tymczasowo śrubką od przepustnicy...wychylona jest obecnie przy wolnych obrotach (ok 1000) koło 2mm...
To efekty na gazie, a benzyny doleję to napiszę jakie efekty.

Włącznik w TPSie powinien mieć zwarcie przy puszczonym pedale gazu a jest rozwarcie...nie wiem też jaki skutek będzie jak przestawię ten czujnik do obecnej pozycji wyjściowej przepustnicy.

Czy z braku tej śrubki muszę szukać drugiej przepustnicy?

Czekam na propozycje
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-01-2010, 07:46   

Namieszałeś z tymi śrubkami. Popierwsze po co cokolwiek kręciłeś przy przepustnicy. Kolejne to jak czyściłeś tą przepustnicę i czym ?. Jak wykręcasz jakieś śrubki to sprawdzaj ile obrotów lub o jaka wartość, Ok, napisz dokłądnie czym kręciłeś, raczej nic nie zepsułeś tylko rozregulowałeś. Ostatnia rada to nie jeździmy na gazie bez benzyny, jak nie masz odpiętej pompy palwowej to masz ją spaloną a raczej zatartą. Jak rozgrzewasz silnik, a szczególnie gaz w reduktorze jak nie na benzynie?
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 17-01-2010, 12:28   

No tak, śrubki nie było od początku mojego czyszczenia, bo myślałem najpierw że jest zasyfiona od góry jakiś kitem, a po odskrobaniu okazało się że tej śrubki nie ma, tak więc nic nie zgubiłem. Po prostu jej tam nie było już dużo wcześniej, kupiłem Gala w kwietniu zeszłego roku i nic przy przepustnicy nie grzebałem wcześniej.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-01-2010, 17:59   

Jeżeli jest to śruba o której myślę to jest ona do regulacji biegu jałowego za pomoca dawki powietrza. Jak się nie mylę ta masz taqką samą przepustnicę jak w 2.5 V6, niestety nie miałem przyjemności z tym autem. W manualu jest silnik dwu litrowy i tam masz opis przepustnicy i tej śruby. Dobierz śrubę i wkręć, nie pamiętam jakie czoło ma ta śruba, chyba nie jest płaskie, a to może stanowić dużą różnicę w poziomie regulacji.Kontynuując, jeżeli cały czas mówimy o tej konkretnej śrubie chyba 8 to otwór nie zapchał się sam, musiała to być czyjaś ingerencja, tylko nie wiadomo z jakiego powodu. Może po moim poście odezwie się ktoś, kto przerabiał ten temat i posiada wystarczajacą wiedzę.
 
 
rmx2rmx 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '99 2.5 V6 24V sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Ostrowiec Świętkrzyski
Wysłany: 18-01-2010, 22:15   

areksz121, :idea: Prawdopodobnie mam taką śrubkę lub nawet prawie całą przepustnicę do tego autka - jutro sprawdzę i napiszę tu wieczorkiem. Jakbyś był zainteresowany to na pewno pomogę - jeśli zależy ci na szybszym kontakcie pisz dziś jeszcze na gg lub mail.
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 18-03-2010, 00:09   

Wielkie dzięki dla kolegi rmx2rmx :) Z dwóch przepustnic złożyłem jedną kompletną.
Nie zakładam nowego tematu, więc tutaj chcę zapytać...

Mianowicie dziś założyłem sprawną przepustnicę, wszystko poskręcałem, nowy filtr powietrza i po uruchomieniu silnika dziwne rzeczy; Zaraz po starcie na gorącym ma obroty ok 1500, po niecałej minucie zaczyna falować w zakresie 1500/2000. Wcześniej przed zdjęciem starej przepustnicy i zatkanym po prostu otworze po śrubce regulacyjnej obroty utrzymywały się na ok 1300 i nie falowały. Wtedy też po sprawdzeniu błędów okazało się, że wszystkie 3 czujniki w filtrze powietrza są padnięte(strzał gazu) błąd wtrysków i silniczka krokowego. Po wymianie przepustnicy zrobiłem reset, sprawdziłem i wtryski z silniczkiem krokowym już są w porządku.

Moje pytanie: czy czujniki z filtra powietrza mają coś wspólnego z falowaniem? Odłączałem przepływkę i to samo...

Dodatkowo pomyślałem że regulacja wolnych obrotów coś da, ale nic nie pomogło.

Czekam na propozycje :)
PZDR
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-03-2010, 08:59   

Czy wyregulowałeś przepustnicę według instrukcji?Wykonałeś regulację czujnika położenia przepustnicy?
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-03-2010, 18:32   

Wczoraj miałem chwilkę, zdemontowałem przepustnicę, bo nie byłem pewien tego bypassu co jest równolegle do kanału silniczka krokowego. Chyba był niedomknięty, więc poruszałem zaworkiem i wskoczył w swoje miejsce. Złożyłem wszystko jeszcze raz, odpaliłem wyregulowałem i git powiedzmy...tylko pytanie czy to normalne że śrubka główna (którą teraz mam na miejscu) jest zakręcona całkiem przy obrotach na benzynie ok 900....???

edit 22.03.2010
Znów się dzieją dziwne rzeczy :shock: Wczoraj odpaliłem zimnego na dotyk, obroty na benzynie i gazie w normie, zrobiłem 200km, wróciłem zgasiłem jak wentylator się wyłączył...dziś jak zwykle odpalam i obroty falowały 400/1000 na zimnym, drgnąłem śrubkę główną i się uspokoił na 900obrotów na benzynie...pojeździłem po mieście, w jednym miejscu zgasiłem, jak wróciłem i odpaliłem to około 1400 na benzynie...wkręciłem do końca(aż pół obrotu) śrubkę i obroty nie drgnęły...Teraz już całkiem zgłupiałem co się dzieje :( :( :( Czy myślicie że to ECU szwankuje?

POMÓŻCIE :(
PZDR
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.