Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie?? czy wszystko ok??
Autor Wiadomość
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 09:55   spalanie?? czy wszystko ok??

witam!!
mam niedlugo pajero i czytajac na temat spalania myslalem ze bedzie mniejsze.
i tak na trasie spalil mi 11,5 l jazda 90 km/h
polne drogi tto 13,5.
jazda bardzo spokojna, bez gazu do dechy;)
pajero to III z 2001 roku.
czy wszystko jest ok czy moze byc cos ze za duzo paliwa dostaje? np pompa?
 
 
Mrówka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2DID 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 20-03-2010, 10:16   

Witam.
Moim zdaniem dużo za dużo. U mnie spalanie to:
-trasa przy ok 90km/h to poniżej 9l
-miasto ok.12,0-12,5l
 
 
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 14:55   

tez tak wlasnie mysle ze cos za duzo bierze. pewnie cos z pompą musi byc nie tak.. filtry wymienione wszystkie na nowe..
wydaje mi sie ze bierze gdzies o 2 l srednio za duzo na 100 km..
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-03-2010, 15:02   

Jak dla mnie też za dużo... W stopce masz mój raport z MOTOSAT. Prowadzę od prawie roku i opisuję dość dokładnie to sobie pooglądaj i sam przeanalizuj.
Czy pomiary zrobiłeś raz ? Może zalane miałeś średniej jakości paliwo - wtedy może więcej wypić. Poobserwuj dłuższy czas tankując na różnych stacjach.
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2010, 16:07   

Ja poniżej 15 nie schodzę ale krótkie odcinki robię przeważnie takie do 10 km . Na trasie ok 12 ale przy spokojnej jeździe .
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20-03-2010, 17:38   

Moje Pajero w trybie mieszanym pali 14/15 litrowi mniej nie zejdzie :)rocznik 2001 wersja krótka automat
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 20-03-2010, 18:22   !

Mój misiek 3,2d long 2006 spala 9,2-13,6l /100 km,średnio 11,6.Wynik minimalny uzyskany na trasie przy v 80-90,maxymalny przy jeżdzie mieszanej zimą z napędem 4x4 nonstop,tankuje tylko na bp(na orlenie pali więcej o 1,6 l :shock: ).Myślę że Twój dużo pali ,ale to może być też problem np hamulców,lub stylu jazdy,a niekoniecznie pompy.Sprawdż na jednej stacji na tym samym dystrybutorze tankując ,,do odstrzału'',inaczej wynik będzie niewiarygodny-nigdy nie nalejesz z ręki tak samo,a w tankowaniu ,,do odstrzału''pistolety na różnych dystrybutorach różnią się nawet o 7 l (osobiście sprawdziłem),po prostu pistolety nie wyłączają sie w tym samym momencie.pzdr tomek
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2010, 19:19   Re: spalanie?? czy wszystko ok??

ogono napisał/a:
witam!!
mam niedlugo pajero i czytajac na temat spalania myslalem ze bedzie mniejsze.
i tak na trasie spalil mi 11,5 l jazda 90 km/h
polne drogi tto 13,5.
jazda bardzo spokojna, bez gazu do dechy;)
pajero to III z 2001 roku.
czy wszystko jest ok czy moze byc cos ze za duzo paliwa dostaje? np pompa?


Jakie masz opony ?
_________________

 
 
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 19:21   

jazda moja jest bardzo spokojna, tak w terenie jaki i na drodze, nie gazuje auta spokojnie przyspieszam wiec wiru w baku nie powinno byc:)
moze sprawdze hamulce czy nic nie stawia oporu..ale cos musi byc wg mnie z pompa ze dawka paliwa jest za duza nie wiem. bylem u mechanika podlaczyl pod kompa i nic nie widzial..
zalalem ostatnio do pelnego jak to ktos nazwal siurkiem perlistym;) ze paliwo sie wylewalo;)
i zrobie tak teraz tankujac znowu ale cos jest nie tak dlatego pytam kolegow.
do pierwszej kreski zrobilem 150 km teraz wiec wychodzi ze wzial 20 l wiec wychodzi 13,3 polowa polne drogi, las, polowa asfalt.
pajero long

opony 265/70 R16
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2010, 19:38   

Rozmiar też, ale chodzi mi głównie o rodzaj. Mi na zwykłych palił około 10-12, teraz po zmianie na At (BFG) nie schodzę poniżej 12.
13,3 przy jezdzie po polnych i lesie, to nie tragedia.
_________________

 
 
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 19:57   

hmm opony mam zimowe, zadne tam terenowe nie sa, w sumie to dzwilem sie ze na trasie wzial 11.5 l a jechalem max 80 km/h bo warunki na tyle pozwalaly,
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 20-03-2010, 22:23   

ogono napisał/a:
jazda moja jest bardzo spokojna, tak w terenie jaki i na drodze, nie gazuje auta spokojnie przyspieszam wiec wiru w baku nie powinno byc:)

No i robisz źle...nie jestem specem od jazdy TD ale w wojsku śmigałem tarpanem z silnikiem Iveco i cały czas miałem przepały. Jak poszedłem na przepustkę siadł za kółko młody i dawał silnikowi ile fabryka dała. Myślałem sobie że jak wrócę to dopiero będą przepały, a jednak było zaskoczenie gościu miał oszczędności. Problem polega na tym ze silnik z turbiną musi rzeczywiście tej turbiny używać.
Prawidłowe doładowanie jest wtedy jak silnik ma obroty i spaliny naprawdę dmuchają z rury. Jak będziesz jeździł spokojnie to silnik zachowuję się jak wolnossący i nie osiąga założonej mocy, no i żre.
Spróbuj trochę ciągnąc silnik na wyższe obroty- tak do gwizdnięcia turbiny, rozpędzaj samochód do pożądanej prędkości dynamicznie, tak żeby tą 4, czy 5 wrzucać w miarę szybko. Biegi w terenie musisz tak dopasować aby obroty nie były za wolne i nie mulić silnika no i nie za wysokie żeby nie piłować.
Jak zaczniesz słyszeć turbinkę to spalanie powinno spaść....Może to głupie ale spróbować nie zaszkodzi.
 
 
 
lagerboy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: karpacz
Wysłany: 21-03-2010, 11:02   

a sprawdzilem moze czy twoje pajero nie zostawia malych swiecocych w sloncu plamek na asfalcie?? moze gdzies mala przetarcie na przewodzie paliwowym z baku do silnika albo nieszczelnie laczaca obejma przy filtrze paliwa.. stan na suchym terenie po zatankowaniu do pelna i pobujaj autem w przod i tyl a potem odjedz z 2 metry i zobacz czy nie zostawiasz kleksow... przy za bogatej mieszance paliwa czesto ropa idzie w rure wydechowa i zostaja wydmuchane kropelki.. tak ze zobacz tez za koncowka wydechu... osobosci mi sie nie przytrafilo nic takiego w pajero ale w starszych autach mialem raz juz taki problem... a sprawdzic niezaszkodzi..
_________________
michas
 
 
 
jaho64 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Dakar '05 SH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22-03-2010, 19:43   

1405 , cos jest w tym co mowisz , bo jak jezdzilem pajero do 1,5 tys obrotow (mam automat, buda short) to palil srednio 1.5 l wiecej niz jak jezdze teraz ( srednio 2-2,5 tys).
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2010, 19:56   

Myślę że tu trzeba mieć wyczucie. To się słyszy i czuje kiedy auto lekko "idzie" a kiedy silnik się męczy. W przypadku mojego poprzedniego samochodu: Galanta dopiero przy 3500 obrotów samochód wydawał się lekki niczym piórko i wyrywał się do przodu. Silnik 2,5 V6 spalał poniżej 10 litrów.
Z Pajero 3,2 jest trochę inaczej i już przy 2000-2500 czuć konie i zmienia się zupełnie charakterystyka pracy. Gazując ponad 3500 niewiele się zmienia a auto po prostu nie jedzie szybciej. Tak samo jest przy niskich obrotach ok 1500. Takie wartości są dobre ale do utrzymania prędkości na 5 biegu na trasie.
Nie ma co oszczędzać na siłę wpatrując się jedynie w obroty. Trzeba się wsłuchać w pracę silnika i na tej podstawie regulować gazem.
Mnie 3,2 na trasie spala 8 litrów. W trybie mieszanym 10l a zimą w mieście ponad 12l i nie żałuję gazu jak muszę przyspieszyć. Nie myślę o tym jak jadę jakie mam obroty i czy jest wir czy nie... Po prostu trzeba słuchać silnika...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

Ostatnio zmieniony przez watcher79 22-03-2010, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.