Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 22-03-2010, 21:54   GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej

http://www.auto-parts.spb...gp8xl2CDDLBhw==
Czy wie ktoś pod jakim numerem się on znajduje ta tym obrazku ?
Ostatnio zmieniony przez Matejko 23-03-2010, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 23-03-2010, 01:25   

04085Q PLUG,ENG OIL PUMP INR
04211 PLUNGER,ENG OIL RELIEF
04217 SPRING,ENG OIL RELIEF PLUNGER


tak mi siem wydaje
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2010, 07:39   

Budrys
A co masz probemy z cykającymi zaworami i prubujesz podnieść ciśnienie oleju? Mierzyłeś może manometrem ile jest u Ciebie? Pytam bo też o tym myślałem ale nie miałem jeszcze czasu by to sprawdzić.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 23-03-2010, 08:53   

Mam problemy z ciśnieniem, nie mierzyłem ale wszystko sprawdziłem i kontrolka się świeci na wolnych obrotach przy gorącym silniku, mocniej klepie. Zajechałem silnik i jak będzię pogoda to dobiorę się do panewek korbowodowych i przy okazji chciałem popatrzeć na ten zaworek.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2010, 10:05   

Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 23-03-2010, 20:27   

plecho1 napisał/a:
Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno.

Jaka wartość tego ciśnienia ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2010, 20:58   

Nie mniejsze niz 1 bar na biegu jalowym przy 90-100 stopniach oleju.
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 23-03-2010, 21:00   

12.5 jak się nie mylę
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2010, 07:59   

przemekx303
W temacie jest mowa o ciśnieniu oleju a nie sprężania.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 24-03-2010, 15:16   

Mam drugą pompę olejową i nic tam innego nie ma oprócz tego niby zaworu olejowego, Zawór ten to tylko mały tłoczek, sprężyna i śruba dociskowa. To tu może być problem wszystkich stukających Carisma ? Co się mogło zużyć ? sprężynka ? bo tłoczek jest w idealnym stanie. Kiedyś zauważyłem że po wymianie oleju przez 30sek silnik chodzi jak złoto po tym czasie zaczyna nagle klepać. Jak by tłoczek pod wpływem pełnej pompy i ciśnienia domykał zaworek zmniejszając ciśnienie co powoduje klepanie jednego popychacza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2010, 17:32   

Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 24-03-2010, 17:57   

Na schemacie wygląda to tak:


Były już eksperymenty z tym zaworkiem nadmiarowym: link do wątku

Efekt: efektu pozytywnego nie było.

Pozdrawiam
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 24-03-2010, 17:59   

plecho1 napisał/a:
Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika.

Hehe, Waśnie też do tego teraz doszedłem. Widać jak na dłoni przepływ oleju w te i we wte. A czym groźi za wysokie ciśnienie ? bo tego nie rozumię. Ma być stałe bez względu na obroty ?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 24-03-2010, 18:17   

Budrys napisał/a:
A czym groźi za wysokie ciśnienie ?


Uszkodzeniem powierzchni roboczych czopów wału /Erozja – kawitacja/

Cisnienie
Budrys napisał/a:
Ma być stałe bez względu na obroty ?
.

Max jest określony charakterystyką zaworu nadmiarowego, minimum zależy od kondycji pompy olejowej i wielkości luzów na czopach. Lepkość i temperatura oleju też mają na to wpływ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.