Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] zbieżność, luzy na łożyskach
Autor Wiadomość
kluczyn7 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1993 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2010, 16:24   [2.5 TD] zbieżność, luzy na łożyskach

Witam,
Jestem tu nowy, pierwszy samochód terenowy kupiłem ledwie tydzień temu.
Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm. jakieś luzy ponoć być muszą tak twierdzi poprzedni właściciel ale mój mechanior chociaż nie robił nigdy przy terenówkach mówi że chyba nie powinien być aż taki. Jaka jest prawda? Jest to o tyle istotne że muszę ustawić zbieżność a mój mechanik twierdzi że przy takim luzie ustawić się jej nie da.
Druga sprawa to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny. Mechanik nie wiedział jak go zdjąć. chodzi o to czy go się odkręca (jeśli tak to w którą stronę) czy też po prostu ściąga.
Pytania podejrzewam banalne ale na forum nie znalazłem odpowiedzi. Być może pytania są zbyt proste i oczywiste.
Z góry dziękuję za pomoc!
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 27-03-2010, 19:23   

kluczyn7 napisał/a:
Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm

nie powinno go być, jak w każdym innym samochodzie.Tylko czy to jest na pewno luz na łożyskach?
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 27-03-2010, 19:49   

Witaj :)
Jeżeli luzy są za duże to bez problemu możesz je skasować. Aby się upewnić, że jest to luz na łożyskach przytrzymaj hamulec a druga osoba niech porusza kołem. Jeżeli luz będzie taki sam to jest on na sworzniach zwrotnic. Ale najczęściej występuje na łożyskach piast. Łożyska te /oryginalne/ są bardzo wytrzymałe.
Odnośnie dekielków;
jeżeli masz system SS /super select/ to dekielki ściągasz podważając je ostrożnie śrubokrętem /są w nim otworki u podstawy/ Oryginalnie jest do tego specjalny kluczyk /taki zakrzywiony śrubokręt :wink: /
Jeżeli automatyczne sprzęgiełka /jest na nich napis FREE HUB/ to odkręcasz tą pokrywkę /w lewo/ a całe sprzęgiełko zdejmujesz odkręcając śruby.
Pod nim jest nakrętka z otworkami zabezpieczona śrubkami, którą kasujesz luzy łożysk.
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-03-2010, 19:52   

kluczyn7 napisał/a:
Mam luzy na łożyskach
na łożyskach nie powinno być wyczuwalnego luzu i tak jak gołąb pyta
gołąb napisał/a:
Tylko czy to jest na pewno luz na łożyskach?
kluczyn7 napisał/a:
to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny
na piaście :wink: czy masz sprzęgiełka w tym dekielku? Witaj na forum i fajnie było by jak byś podał jeszcze rocznik w opisie Twojego samochodu to wiele może pomóc O ubiegł mnie :wink: :mrgreen: PiotrC i już dużo podpowiedział
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-03-2010, 20:47   Re: zbieżność, luzy na łożyskach

kluczyn7 napisał/a:
Witam,
Jestem tu nowy, pierwszy samochód terenowy kupiłem ledwie tydzień temu.
Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm. jakieś luzy ponoć być muszą tak twierdzi poprzedni właściciel ale mój mechanior chociaż nie robił nigdy przy terenówkach mówi że chyba nie powinien być aż taki. Jaka jest prawda? Jest to o tyle istotne że muszę ustawić zbieżność a mój mechanik twierdzi że przy takim luzie ustawić się jej nie da.
Druga sprawa to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny. Mechanik nie wiedział jak go zdjąć. chodzi o to czy go się odkręca (jeśli tak to w którą stronę) czy też po prostu ściąga.
Pytania podejrzewam banalne ale na forum nie znalazłem odpowiedzi. Być może pytania są zbyt proste i oczywiste.
Z góry dziękuję za pomoc!

Luz minimalny musi być. Jak jest za duży to łatwo go skasować. odkręć nakładkę na piaście tą na 6 śrub. Odkręć później 4 śrubki na gwiazdkę, zdejmij zabezpieczenie, i kręć w prawo nakrętką , kręć do oporu, a potem cofnij nakrętkę o ćwierć obrotu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-03-2010, 09:58   

zbyszekm2 napisał/a:
kręć w prawo nakrętką , kręć do oporu, a potem cofnij nakrętkę o ćwierć obrotu.
mniej więcej ćwierć-chodzi o to, aby cofnąć tyle żeby skręcić nie za mocno,bo wtedy Ci się będzie grzało łożysko, co może doprowadzić do jego zgonu.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-03-2010, 15:14   

kluczyn7 napisał/a:
Mam luzy na łożyskach
na łożyskach nie powinno być wyczuwalnego luzu.
Chodzi o luz, poprzeczny. Osiowy tak aby koło w miarę lekko się obracało.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kluczyn7 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1993 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2010, 17:11   

W najbliższym tygodniu będę testował wszystkie wasze porady. Dzięki wam dowiedziałem się że nie mam super select i że całą pokrywkę odkręcam a nie podważam. Ile ja się tego naszukałem...
Co do luzów., to są na łożyskach bo zdejmowaliśmy również koło i sprawdzaliśmy na tarczy. Co do rocznika to jest to 1993 wersja 3 drzwiowa jeśli ma to jakieś znaczenie :wink:
Wszystkim za pomoc bardzo dziękuję i jeśli macie jakiekolwiek jeszcze spostrzeżenia to z uwagą je przeczytam.
Pozdrawiam!
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 28-03-2010, 19:58   

kluczyn7 napisał/a:
W najbliższym tygodniu będę testował wszystkie wasze porady. Dzięki wam dowiedziałem się że nie mam super select i że całą pokrywkę odkręcam a nie podważam. Ile ja się tego naszukałem...
Co do luzów., to są na łożyskach bo zdejmowaliśmy również koło i sprawdzaliśmy na tarczy. Co do rocznika to jest to 1993 wersja 3 drzwiowa jeśli ma to jakieś znaczenie :wink:
Wszystkim za pomoc bardzo dziękuję i jeśli macie jakiekolwiek jeszcze spostrzeżenia to z uwagą je przeczytam.
Pozdrawiam!

Dokładniej:
Najpierw odkręcasz dekielek FREE HUB / wystarczy zwykła żabka do rur/ Pod dekielkiem półoś jest zabezpieczona pierścieniem segera przed wysunięciem się. Musisz go zdjąć. Następnie zaznacz sobie położenie sprzęgiełka względem piasty aby przy montażu trafiło w to samo miejsce. Odkręć śruby i zdejmij je. Zobaczysz wtedy nakrętkę do regulacji. Resztę opisali Koledzy.
Pozdrawiam i miłej pracy życzę :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.