[2.5 TD] zbieżność, luzy na łożyskach |
Autor |
Wiadomość |
kluczyn7
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 1993 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2010, 16:24 [2.5 TD] zbieżność, luzy na łożyskach
|
|
|
Witam,
Jestem tu nowy, pierwszy samochód terenowy kupiłem ledwie tydzień temu.
Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm. jakieś luzy ponoć być muszą tak twierdzi poprzedni właściciel ale mój mechanior chociaż nie robił nigdy przy terenówkach mówi że chyba nie powinien być aż taki. Jaka jest prawda? Jest to o tyle istotne że muszę ustawić zbieżność a mój mechanik twierdzi że przy takim luzie ustawić się jej nie da.
Druga sprawa to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny. Mechanik nie wiedział jak go zdjąć. chodzi o to czy go się odkręca (jeśli tak to w którą stronę) czy też po prostu ściąga.
Pytania podejrzewam banalne ale na forum nie znalazłem odpowiedzi. Być może pytania są zbyt proste i oczywiste.
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:23
|
|
|
kluczyn7 napisał/a: | Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm |
nie powinno go być, jak w każdym innym samochodzie.Tylko czy to jest na pewno luz na łożyskach? |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:49
|
|
|
Witaj
Jeżeli luzy są za duże to bez problemu możesz je skasować. Aby się upewnić, że jest to luz na łożyskach przytrzymaj hamulec a druga osoba niech porusza kołem. Jeżeli luz będzie taki sam to jest on na sworzniach zwrotnic. Ale najczęściej występuje na łożyskach piast. Łożyska te /oryginalne/ są bardzo wytrzymałe.
Odnośnie dekielków;
jeżeli masz system SS /super select/ to dekielki ściągasz podważając je ostrożnie śrubokrętem /są w nim otworki u podstawy/ Oryginalnie jest do tego specjalny kluczyk /taki zakrzywiony śrubokręt /
Jeżeli automatyczne sprzęgiełka /jest na nich napis FREE HUB/ to odkręcasz tą pokrywkę /w lewo/ a całe sprzęgiełko zdejmujesz odkręcając śruby.
Pod nim jest nakrętka z otworkami zabezpieczona śrubkami, którą kasujesz luzy łożysk.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:52
|
|
|
kluczyn7 napisał/a: | Mam luzy na łożyskach | na łożyskach nie powinno być wyczuwalnego luzu i tak jak gołąb pyta gołąb napisał/a: | Tylko czy to jest na pewno luz na łożyskach? |
kluczyn7 napisał/a: | to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny | na piaście czy masz sprzęgiełka w tym dekielku? Witaj na forum i fajnie było by jak byś podał jeszcze rocznik w opisie Twojego samochodu to wiele może pomóc O ubiegł mnie PiotrC i już dużo podpowiedział |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-03-2010, 20:47 Re: zbieżność, luzy na łożyskach
|
|
|
kluczyn7 napisał/a: | Witam,
Jestem tu nowy, pierwszy samochód terenowy kupiłem ledwie tydzień temu.
Mam luzy na łożyskach, na założonym kole to min. 5 mm. jakieś luzy ponoć być muszą tak twierdzi poprzedni właściciel ale mój mechanior chociaż nie robił nigdy przy terenówkach mówi że chyba nie powinien być aż taki. Jaka jest prawda? Jest to o tyle istotne że muszę ustawić zbieżność a mój mechanik twierdzi że przy takim luzie ustawić się jej nie da.
Druga sprawa to dekielek na zwrotnicy, ten pierwszy zewnętrzny. Mechanik nie wiedział jak go zdjąć. chodzi o to czy go się odkręca (jeśli tak to w którą stronę) czy też po prostu ściąga.
Pytania podejrzewam banalne ale na forum nie znalazłem odpowiedzi. Być może pytania są zbyt proste i oczywiste.
Z góry dziękuję za pomoc! |
Luz minimalny musi być. Jak jest za duży to łatwo go skasować. odkręć nakładkę na piaście tą na 6 śrub. Odkręć później 4 śrubki na gwiazdkę, zdejmij zabezpieczenie, i kręć w prawo nakrętką , kręć do oporu, a potem cofnij nakrętkę o ćwierć obrotu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-03-2010, 09:58
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | kręć w prawo nakrętką , kręć do oporu, a potem cofnij nakrętkę o ćwierć obrotu. | mniej więcej ćwierć-chodzi o to, aby cofnąć tyle żeby skręcić nie za mocno,bo wtedy Ci się będzie grzało łożysko, co może doprowadzić do jego zgonu. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-03-2010, 15:14
|
|
|
kluczyn7 napisał/a:
Mam luzy na łożyskach
na łożyskach nie powinno być wyczuwalnego luzu.
Chodzi o luz, poprzeczny. Osiowy tak aby koło w miarę lekko się obracało. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kluczyn7
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 1993 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 17:11
|
|
|
W najbliższym tygodniu będę testował wszystkie wasze porady. Dzięki wam dowiedziałem się że nie mam super select i że całą pokrywkę odkręcam a nie podważam. Ile ja się tego naszukałem...
Co do luzów., to są na łożyskach bo zdejmowaliśmy również koło i sprawdzaliśmy na tarczy. Co do rocznika to jest to 1993 wersja 3 drzwiowa jeśli ma to jakieś znaczenie
Wszystkim za pomoc bardzo dziękuję i jeśli macie jakiekolwiek jeszcze spostrzeżenia to z uwagą je przeczytam.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 28-03-2010, 19:58
|
|
|
kluczyn7 napisał/a: | W najbliższym tygodniu będę testował wszystkie wasze porady. Dzięki wam dowiedziałem się że nie mam super select i że całą pokrywkę odkręcam a nie podważam. Ile ja się tego naszukałem...
Co do luzów., to są na łożyskach bo zdejmowaliśmy również koło i sprawdzaliśmy na tarczy. Co do rocznika to jest to 1993 wersja 3 drzwiowa jeśli ma to jakieś znaczenie
Wszystkim za pomoc bardzo dziękuję i jeśli macie jakiekolwiek jeszcze spostrzeżenia to z uwagą je przeczytam.
Pozdrawiam! |
Dokładniej:
Najpierw odkręcasz dekielek FREE HUB / wystarczy zwykła żabka do rur/ Pod dekielkiem półoś jest zabezpieczona pierścieniem segera przed wysunięciem się. Musisz go zdjąć. Następnie zaznacz sobie położenie sprzęgiełka względem piasty aby przy montażu trafiło w to samo miejsce. Odkręć śruby i zdejmij je. Zobaczysz wtedy nakrętkę do regulacji. Resztę opisali Koledzy.
Pozdrawiam i miłej pracy życzę |
_________________
 |
|
|
|
 |
|