[Cari 1.8 GDI] Wymiana oleju do GDI |
Autor |
Wiadomość |
Beerworth [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 21:32 [Cari 1.8 GDI] Wymiana oleju do GDI
|
|
|
Witam,
W sumie temat wymiany oleju był rozpatrywany juz wcześniej ale nie doczytałem się co zrobić w sytuacji jak nie wiesz jaki olej wlewał poprzedni właściciel. Po tym co przeczytałem zaczynam się martwić czy dobrze zrobiłem kupując to auto aż mnie zimny pot oblał. Moja Carisma ma jakies 180 000 przejechane i jej rok produkcji to 1998.
Na jaki olej byście wymienili? Boję się tego że z mojej cichej i bardzo sympatycznej Carismy zrobi się głośny pojazd drogowy. Nie chce nic spierdzielić a może ktoś może mi doradzić.
Na 10 czerwca mam mechanika co ma mi pasek rozrządu wymienić i przy okazji olej więc będę bardzo wdzięczny za helpa.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:00
|
|
|
Pamiętaj by oprócz paska (Mitsuboshi) zmienić też rolki i uszczelniacze na wałkach i wale no i mechanior zdecyduje co z napinaczem hydraulicznym czy pożyje czy tez wymiana.
A co do oleju to najlepiej lać ten co był do tej pory a jak nie wiesz co było to jakiś syntetyk 5w40 czy 5w50... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Beerworth [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:12
|
|
|
Co do wymiany rozrządu to zgadzam się całkowicie. Natomiast mam nadzieje że dobrze trafie z olejem. Dość dużo osób na forum chwali sobie również następujące oleje:
Shell 10W30
Catrol Edge 5W30 (pewnie coś takiego masz na myśli)
Magnatec 10W40
Zastanawiam się właśnie nad jednym z nich. Mam nadzieje ze dokonam właściwego wyboru.
A dzień 10 czerwca dniem prawdy będzie. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:56
|
|
|
Zawsze mozesz przeczyscic ; ) i zalac nowy ; ). Jesli nie to napewno lej syntetyk bedziesz mial pewnosc; ) Ja uzywam Magnatec'a co wymieniles |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-05-2008, 23:19
|
|
|
A ja nie podejrzewam żeby był zalany synetykiem skoro nie wiesz jaki jest obecnie. Wcale się nie zdziwie jak ktoś mądry zalał ją już minerałem bo itakie przyapdi się zdarzaył. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 18:42
|
|
|
Ja dla pewnosci zalalbym pol syntetykiem 10W40 marka do wyboru co uzytkownik to inny olej kazdy chwali swoje.Jezeli silnik nie bedzie sie (pocil) wtedy ewentualnie pelny syntetyk i nie martw sie GDI to twarda sztuka nie tak latwo ja wykonczyc. |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 31-05-2008, 21:39
|
|
|
Podsumujmy: przebieg powyżej 180 kkm, stan sinika nieznany, dotychczasowy olej nieznany.
O olejach typu W30 radzę zapomnieć, można sobie narobić kłopotów, a i ich cena jest dość wysoka. I ja również radziłbym 10W40 i obserwację, co się będzie działo. Jeżeli wszystko będzie OK, przy następnej wymianie sugeruję przejście na pełny syntetyk, może nawet 0W40.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 09:48
|
|
|
Miałem ten sam problem niedawno. W warsztacie specjalizującym się w miśkach powiedzieli mi, że do GDI najlepiej wlać 5W30 Shell. Tak też zrobiłem i na razie wszystko OK (odpukać). Nie licząc tego, że olej cholernie drogi - ale w promocji dostałem litr gratis (po czterech wymianach będę miał piątą gratis ). Mam nieco mniejszy przebieg 125 tys. (chyba). W poprzednim aucie (Nubira 1.6) przejeździłem 210tys. na syntetyku i żona dalej jeździ i nic się nie dzieje. Więc radzę spróbować syntetyk. |
|
|
|
 |
barran
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 13 Skąd: Fareham
|
Wysłany: 09-08-2008, 22:22
|
|
|
Witam serdecznie! Na wstepie napisze ze to swietne miejsce z masa fajnych ludzi i juz zdazylem zdobyc mase informacji! Mam cari od dwoch tygodni i generalnie jestem bardzo zadowolony z tego wozu. Niestety mam podobny problem i nie jestem w stanie zdobyc informacji o wczesniej wlanym oleju. Pod wplywem tego co juz tu wyczytalem zdecyduje sie chyba na shell helix plus 10W 40. Czy to dobra decyzja? Czy istnieje jakies ryzyko w przypadku gdyby wczesniej byl syntetyk? Co do silnika to ma za soba 130.000 km i jak na moj gust chodzi swietnie (niestety nie mam porownania - moja jedyna cari jaka jechalem). Nie dlawi sie, ladnie przyspiesza , na jalowym chodzi rowno i wydaje mi sie ze jest cichy (znow nie mam porownania). Samochodu uzywam glownie w miescie na krotkich trasach i w zwiazku z tym staram sie dac mu troche wycisku co przeklada sie na wysokie spalanie - ok 10L (pewnie tez kwestia obycia z gdi).Mieszkam w UK wiec klimat raczej umiarkowanie chlodny choc mrozu tu nie uswiadczylem. Interesuje mnie najmniej ryzykowna opcja wymiany oleju. Czy polsyntetyk jest taka? Nadmienie za za 3 tygonie jade samochodem do Polski wiec rozumiecie ze wolalbym miec spokojna glowe
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-08-2008, 22:30
|
|
|
Jeżeli ten przebieg 130 tys jest udokumentowany Ja bym zalał 5w40 Sa przypadki co maja ponad 200tys i jezdza na 5w40 |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
barran
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 13 Skąd: Fareham
|
Wysłany: 10-08-2008, 00:23
|
|
|
Niestety papiery mam na ostanie 40.000 zrobione od 2005, reszta od 1998. Ech, istny zawrot glowy z tymi olejami .Na moj problem jeden tutejszy mechanik radzi mi by po prostu kupic dobry polsyntetyk, zmieniac po max 5000 km lub 6 miesiacach i bedzie dobrze. A tak przy okazji jakiej klasy SAE olej do gdi byl/jest rekomendowany przez mitsubishi?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-08-2008, 21:19
|
|
|
Czemu tak często? Rozumiem że trzeba dbac o silnik ale to już chyba lekka przesada. Wymiana co 10-15k lub co roku mi się wydaję jest takim optimum. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
barran
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 13 Skąd: Fareham
|
Wysłany: 10-08-2008, 21:46
|
|
|
Doslownie powiedzial mi ze najlepiej zmieniac co ok 3000 mil bo silnik ma juz ponad 80k mil i pracuje w ciezkich warunkach (jezdze glownie po mescie, krotkie trasy, czeste zatrzymywanie sie i ruszanie...)W swym nowym samochodzie on zmienia co 7000 mil ale niestety nie wiem w jakim ruchu go uzywa:). W sumie jesli wezme polsyntetyk to az tak droga ta zabawa nie bedzie a glowa przynajmniej spokojna:) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-08-2008, 22:03
|
|
|
Ja bym lał (i zresztą leję) pełny syntetyk a jeśli jeździsz nią w UK to 5w40 lepkościowo i cenowo będzie OK chyba że wypuszczasz się na dalekie gorące południe w typie Grecji to zalej 5w50 a jeśli śmigasz wprost przeciwnie w Skandynawię to zapodaj 5w30
 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2008, 22:25
|
|
|
Moja cari ma przelatane 212 tyś i zalewam go nadal 5W50 mobil, przez pierwsze 10 tyś oleju nie ubywa dopiero następne 5 tyś na bagnecie idzie w dół. (wymiana co 15 tyś).
Jeśli chodzi o gdi to gdzieś się doczytałem że zaleca się oleje syntetyczne (0W... i 5W...) - nawet jeśli je trzeba często dolewać, ze względu na zawory i napinacz które działają pod wpływem ciśnienia oleju. Przy innych olejach mogą wystąpić np. stuki. |
|
|
|
 |
|