poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy |
Autor |
Wiadomość |
woocashee
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 95r
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: giżycko
|
Wysłany: 07-01-2010, 09:13 poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam mały problem, kilka dni temu w drodze do domu padła mi skrzynia. przeczytałem prawdopodobnie wszystkie posty dotyczące tego problemu, nie ukrywam,że sporo się dowiedziałem, a wynik tego jest taki ,że teraz potrzebuję "nowej" skrzyni. Czy ktoś ma, słyszał coś ktoś, że ktoś ma? Oczywiście przejżałem allegro ale trochę się boję kupować pierwszą z brzegu. Jeśli taka wasz wola to pomóżcie.
Moje auto to sigma 95r 12v, (zielona przeczytałem, że to nie pierwsza zielona w której padła skrzynia) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:21
|
|
|
A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:54
|
|
|
to że padła w zielonej to akurat nie norma ...pocieszę cię padają w każdej sigmie jak i każdym samochodzie innej marki -lata robią swoje ....z allegro dobrze jest kupić ale nigdy pewności nie masz że będzie idealnie chodzić chyba że jest jeszcze w samochodzie którym możesz się przejechać ...
zastanawiam się czy sławek z suwałk nie ma - wyślij mu pw |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
woocashee
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 95r
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: giżycko
|
Wysłany: 07-01-2010, 12:28
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)? |
Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?
Problem w tym, że mieszkam za granicą a tutaj jedyne miejsce gdzie mogę coś naprawiać to service mitsubishi (zczytanie błędów z kompa około 270 pln oczywiście skorzystałem z waszych rad i zrobiłem to sam) bardzo drogo a auto ma swoje lata i nie chcę za dużo w nie pakować(oczywiście w Plsce byłoby już u jakiegoś mechanika).
Zmienić skrzynię będzie chyba najtaniej a jak będę w Polsce to spróbuję naprawić i może też sprzedam. Może żle myślę? a mechanik ze mnie żaden. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-01-2010, 15:53
|
|
|
Zgadza się Zbyszek,mam skrzynię automatyczna ,w dobrym stanie z z niedużym przebiegiem.Wysyłam PW. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-01-2010, 23:39
|
|
|
Cytat: |
Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens? |
Wygląda na to ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ale pytanie czy poza tym błędem 86 coś jeszcze było? Nie wiem jak dokładnie skrzynia się zachowa ale na liście są powiązane błędy 51,52,53,54 - występują jak jest poślizg na którymś z biegów (odpowiednio od 1 do 4) i po 4 wystąpieniach pojawia się błąd 86 i skrzynia powinna przejść w tryb awaryjny. Jak skasujesz błąd (wyciągając żółta zworkę w skrzynce bezpieczników pod maską na około minutę) to wtedy po jakimś czasie prawdopodobnie pojawi się któryś z tych błędów - zapewne 52 bo z objawów które opisałeś wychodzi na to że masz 2gi bieg uszkodzony. Jeszcze jedna ciekawostka - nie wiem z czego to wynika ale w jednym samochodzie zaobserwowałem taka rzecz ze jak wystąpił błąd 52 (czyli niewłaściwe przełożenie 2go biegu wywołane ślizganiem się) to skrzynia po prostu chodziła na 1 i 3 (pomija 2ke przy przekładaniu biegów). Jest jeszcze jedna metoda wymuszenia trybu awaryjnego - po prosty wyciągnąć bezpiecznik od skrzyni (to jest nr 7 - 10A 2gi od lewej w środkowym rzędzie) - wtedy jest czysto hydrauliczne sterowanie więc chociaż 3ka powinna działać - spróbować można - wtedy powinno jakoś jechać - no chyba ze poszły wszystkie sprzęgła. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-01-2010, 15:02
|
|
|
to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-01-2010, 15:03
|
|
|
VirMan napisał/a: | to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ? |
A jakie to ma znaczenie? Powód do dumy chyba to nie jest ? ;> |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Ratava
Nowy Forumowicz
Auto: Była Sigma 12V Jest Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 13 Skąd: Jawor
|
|
|
|
 |
|