 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
RELACJA Z I miesiąca eksploatacji + worek pytań... |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:42 RELACJA Z I miesiąca eksploatacji + worek pytań...
|
|
|
Witam serdecznie.
Po miesiącu eksploatacji E54A MT + stag300.
Spalanie 15lpg/13pb95/?pb>98
W aucie wymieniłem:amorki, tarcze, klocki, pompkę sprzęgła, przewody, świece itd.
Podoba mi się dynamika jazdy ( w porównaniu do poloneza i citroena 1.9D).
W związku ze zbliżającą się wypłatą mam kilka pytań:
1. Wskaźnik temperatury wariuje... temperatura rośnie do 3/4 skali i bardzo ( wręcz momentalnie ) spada do 1/2 skali.
2. Ręczny ledwo łapie na ostatnim ząbku i zastanawia mnie to jak naciągnąć linkę, ponieważ jest ona poprowadzona nad rurą wydechową i nie mam do niej dojścia.
3. Przy 100km/h strasznie huczą opony tył... czy macie jakieś sugestie jakie opony kupić ( obręcze 15" oryginalne mitsu )
4. Na jaki olej wymienić obecny? Czy jest jakiś specjalny do v6 24v?
5. Kiedy się toczę na I biegu i skręcam kierownicą słyszę skrzypienie, takie dziwne dość.
6. Czy to normalne że z rury wydechowej wydostaje się dużo pary i dymu ( wiem że to idiotyczne pytanie ale z mojego auta dość dużo tego wylatuje jak stoję na światłach ).
Będę dźwięczny za odpowiedź lub sugestie. Jeżeli ktoś potrafi polecić mechanika dobrego w Białymstoku to również będę wdzięczny.
7. Auto przy 170 miało wymieniany rozrząd. Mój ma na wg wskazań licznika 225000 a kompletny rozrząd wraz z pompą leży w domu, czy warto to robić teraz czy poczekać.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.
GaB |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:53
|
|
|
1. może byc problem z uszczelką pod głowicą, albo z chłodnica, z termostatem
2. reczny naciagany jest w kabinie jaki sie nie myle
3. opon masz do wyboru do koloru, mozesz zakupic fuldy, micheliny, wszystko zalezy od pojemnosci Twojego portfela, a jestes na 100% pewny ze to opony huczą a nie łozysko
4. a jaki olej masz zalany mozesz wymienic np na MOBIL 1
5. posprawdzaj gumy zawieszenia i stabilizatorów
6. moze to potwierdzac podejrzenie uszkodzenia uszczelki pod głowicą, czyli Twoje objawy z pkt 1, ponadto benzyniak w chłodne dni lubi puszczac widoczna pare, natomiast w cieple dni nie powinno byc to zauwazalne,
7 maz buchniete 55tys km, ja bym dla pewności wymienił, lepiej huhać na zimne. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:59
|
|
|
W chłodne dni tak. Ostatnio przy +10 nie za dużo dymu.
O co chodzi z uszczelką pod głowicą... z tego co kojarzę to mam dwie głowice...
Ale najdziwniejsza jest szybkość zmiany temperatury... w momencie wskazówka pyk i spada pyk i rośnie... hmm jak to sprawdzić co to jest?
Opony są nierówno zużyte, auto jeździło jakiś czas na pokręconej geometrii i wewnętrzne strony opon są zużyte, a zewnętrzne nie.. i zaczęło huczeć po ustawieniu dobrym geo. Droga zabawa z uszczelką pod głowicą? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-04-2010, 22:54
|
|
|
Może zacznij od czyszczenia styków czujnika temperatury, albo od jego wymiany, drogi nie jest, koszt wymiany uszczelki pod głowicą jest trochę spory, no i jeszcze trzeba wiedziec pod która głowicą. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-04-2010, 23:05
|
|
|
Przy takim przebiegu polecałbym zalać olej półsyntetyczny (10W-40). Z tym rozrządem to tak jak pisze robertdg lepiej wymienić, ale z tym możesz poczekać, dopóki Ci się nie wyjaśni sprawa z tą skaczącą temperaturą oraz parą z wydechu (po co płacić za tą samą robotę 2 razy). Obserwuj czy nie ubywa/przybywa płynu chłodniczego. Na gorącym silniku, możesz sprawdzić, twardość węży, jeżeli będą jak kamień znaczy nie dobrze. Następna sprawa (też na rozgrzanym silniku) sprawdź czy chłodnica równomiernie się nagrzewa, jeżeli nie tzn., że może być coś nie tak z termostatem i stąd te wahania na wskaźniku. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 08-04-2010, 23:47
|
|
|
6. u mnie z rury leci tylko para wodna i jest zauważalna rano i wieczorem jak robi się zimniej .....
co do reszty to tak jak napisali ci koledzy |
|
|
|
 |
kuba18
Forumowicz
Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 46 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 09-04-2010, 00:01
|
|
|
witam z temperatura mialem to samo... jest to objawa ze ucieka ci plyn chlodniczy... sprawdz czy nie masz mokrego kola pasowego wały bo jesli ci ucieka pompą wody ( jak u mnie uciekało, mozna powiedziec lalo sie) to powinno byc mokre.... jesli pompa jest wporzadku i nic nie cieknie to najprawdopodobnioej ktoras uszczelka.... |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-04-2010, 21:37
|
|
|
Witam. Po dzisiejszej jeździe jest ok... Czy tam jest jakiś czujnik czy coś?
Motor ma normalną temperaturę. Stan oleju ok. Stan płynu w chłodnicy ok. Oleju w płynie chłodzącym nie ma. Moc jak zwykle . Na zimnym silniku mam taki objaw że jak dodaje gazu to na wolnych obrotach jest takie sekundowe opóźnienie we wkręcaniu się. Ale to na zimnym i wydaje mi się że to może być wina filtra paliwa, który czeka na wymianę. Ostatnio był zdejmowany kolektor dolotowy i spec od gazu ( moim zdaniem jeden z lepszych w mieście ) powiedział że silnik suchy, czytałem w jakimś starym temacie że kiedy jest okazja ( zdjęty kolektor do wymiany świec i kabli ) warto obejrzeć głowice tą od szyby pierwszą) i koleś mówi że ok ( chociaż mówiłem mu że jak coś nie tak to niech robi od razu ). Sam już nie wiem w czym tkwi problem.
[ Dodano: 11-04-2010, 23:34 ]
Hmm. A jednak nie. Wczoraj temperatura przestala skakas... wzrosla do max .
Natychmiast wylaczylem auto.
Objawy:
- waz od gory do termostatu ( od chlodnicy do gory silnika) goracy baaaardzo.
- waz od dolu silnika ledwo cieply
- z nawiewow zimne powietrze przy klimie nastawionej na 32 stopnie
- chlodnica do polowy zimna do polowy ciepla....
- w plynie chlodniczym nie ma oleju, a pod korkiem oleju nie ma piany od wody.
Prosze o rade, moim zdaniem porownajac to do tego o czym pisalem
Wczesniej, to najpierw termostat sie zacinal i puszczal tylko na maly obieg, a teraz sie zacial i tylko
Pompa wody obraca w malym obiegu ( slowa przyjaciela )
Ma ktos jakis pomysl? |
|
|
|
 |
|
|