 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Porady do eksploatacji Pajero w cieżkich warunkach |
Autor |
Wiadomość |
Ericson
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Lapy
|
Wysłany: 12-04-2010, 17:01 [2.5 TD] Porady do eksploatacji Pajero w cieżkich warunkach
|
|
|
Witam MitsuManiaków
niedawno spadla na mnie odpowiedzialnosc za utrzymanie w sprawnosci Pajero II z silnikiem 2.5TD, ktore jest zatrudnione do bardzo nietypowej pracy, mianowicie samochod ten sluzy jako sciagarka do lin od wyciagarki szybowcowej. Liny sa dwie, stalowe i maja dlugosc do 1200m, podczas rozwijania stawiaja porzadny opor
Samochod pracuje raczej w ciezkich warunkach poniewaz :
- krotkie przebiegi ( 1 km na pustu potem 1 km ciagnie liny i wylaczenie silnika )
- samochod jezdzi po trawiastym lotnisku ktore nie jest rowne i panuje duze zapylenie
- generalnie jezdzi nim mlodziez, ktora ledwo co zrobila prawo jazdy i czesto im sie zapomina, ze trzeba turbo ochlodzic
- srednio wychodzi po 100 km dziennie takiej jazdy
Dane samochodu :
silnik : 2.5 TD
skrzynia - automat / super select
rok produkcji - 1992
przebieg 160 000 mil
nadwozie long
samochod byl kupiony w UK chociaz oblepiony jest japonskimi naklejkami eksploatacyjnymi
mam do Was pytania :
1. na jakich ustawieniach napedu ciagac te sznurki ?
2. czy korzystac z "overdrive" ?
3. czy wymiana oleju co rok lub 10 tys bedzie wystarczajaca przy takiej eksploatacji ?
4. sciagnalem juz manuale do tego samochodu ale raczej nie odwazylbym sie wlac oleju 5W40 ( syntetyk ) planuje wlac 10W40 wszak silnik ma juz troche przejechane
5. poprzedni wlasciciel wsadzil stozkowy sportowy filtr powietrza. Sam wymienil bym go na standardowy poniewaz zasywa wtedy powietrze spoza komory silnika w ktorej w lecie jest bardzo goraco. Co o tym sadzicie ?
zdjecie z pracy misia ( juz tak nie kopci jak zaraz po zakupie )
dziekuje za wszelkie porady |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-04-2010, 17:46
|
|
|
Ericson napisał/a: | 1. na jakich ustawieniach napedu ciagac te sznurki ? | na zapiętych obu napędach czyli 4x4 i na 2 (??) Ericson napisał/a: | 2. czy korzystac z "overdrive" ? | no chyba że potrzebujesz jakiegoś super przyspieszenia czyli NIE Ericson napisał/a: | czy wymiana oleju co rok lub 10 tys bedzie wystarczajaca przy takiej eksploatacji ? | raczej ze względu na krótką pracę jak napisałeś Ericson napisał/a: | - krotkie przebiegi ( 1 km na pustu potem 1 km ciagnie liny i wylaczenie silnika ) | skłaniał bym się do częstszych wymian i to na dobry olej 10W40 czyli tak jak napisałeś i jeszcze oleje w przekładniach Ericson napisał/a: | 5. poprzedni wlasciciel wsadzil stozkowy sportowy filtr powietrza | orginalny walcowy a i jeszcze jak by była możliwość zasysania górnego powietrza i jeśli tylko po trawie to nie koniecznie z firmowym snorkelem. Witaj na forum |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:38
|
|
|
Ericson napisał/a: | 4. sciagnalem juz manuale do tego samochodu ale raczej nie odwazylbym sie wlac oleju 5W40 ( syntetyk ) planuje wlac 10W40 |
Witam na forum. Byli tu już ludzie którzy zalewali Pajera różnymi olejami.
Ja wyznając od niedawna pogląd, że jeśli fabryka przystosowała silnik do syntetyka, a jest on sprawny nawet przy 250kkm to dlaczego mamy wlewać coś innego niż nakazała fabryka?
Chyba, że mamy podejrzenia co do stanu silnika, ewentualnych rozszczelnień.
Ja spróbowałbym syntetyka, po uprzednim wypłukaniu - zrobieniu na oleju którym auto ma docelowo zostać zalane 1000km, wymianie na świeży i potem wymieniać wg. interwału w którym uwzględniamy tryb jazdy samochodu. Najczęściej jest to skrócenie przebiegów między wymianami. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:31
|
|
|
Przy przebiegu 100k zrobilem plukanke silnika, a nastepnie wlalem 0W40 Mobil 1. Narazie zrobilem 7k od tego czasu i nie widze zadnych skutkow ubocznych |
|
|
|
 |
Ericson
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Lapy
|
Wysłany: 13-04-2010, 10:42
|
|
|
Cytat: | Ja wyznając od niedawna pogląd, że jeśli fabryka przystosowała silnik do syntetyka, a jest on sprawny nawet przy 250kkm to dlaczego mamy wlewać coś innego niż nakazała fabryka? |
niestety nie wiem co tam siedzi dlatego obawiam sie zalania 5w zeby przypadkiem nie stracic kompresji |
|
|
|
 |
|
|