Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Porady do eksploatacji Pajero w cieżkich warunkach
Autor Wiadomość
Ericson 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Lapy
  Wysłany: 12-04-2010, 17:01   [2.5 TD] Porady do eksploatacji Pajero w cieżkich warunkach

Witam MitsuManiaków :D

niedawno spadla na mnie odpowiedzialnosc za utrzymanie w sprawnosci Pajero II z silnikiem 2.5TD, ktore jest zatrudnione do bardzo nietypowej pracy, mianowicie samochod ten sluzy jako sciagarka do lin od wyciagarki szybowcowej. Liny sa dwie, stalowe i maja dlugosc do 1200m, podczas rozwijania stawiaja porzadny opor

Samochod pracuje raczej w ciezkich warunkach poniewaz :

- krotkie przebiegi ( 1 km na pustu potem 1 km ciagnie liny i wylaczenie silnika )
- samochod jezdzi po trawiastym lotnisku ktore nie jest rowne i panuje duze zapylenie
- generalnie jezdzi nim mlodziez, ktora ledwo co zrobila prawo jazdy i czesto im sie zapomina, ze trzeba turbo ochlodzic :axe:
- srednio wychodzi po 100 km dziennie takiej jazdy

Dane samochodu :

silnik : 2.5 TD
skrzynia - automat / super select
rok produkcji - 1992
przebieg 160 000 mil
nadwozie long

samochod byl kupiony w UK chociaz oblepiony jest japonskimi naklejkami eksploatacyjnymi

mam do Was pytania :

1. na jakich ustawieniach napedu ciagac te sznurki ?
2. czy korzystac z "overdrive" ?
3. czy wymiana oleju co rok lub 10 tys bedzie wystarczajaca przy takiej eksploatacji ?
4. sciagnalem juz manuale do tego samochodu ale raczej nie odwazylbym sie wlac oleju 5W40 ( syntetyk ) planuje wlac 10W40 wszak silnik ma juz troche przejechane
5. poprzedni wlasciciel wsadzil stozkowy sportowy filtr powietrza. Sam wymienil bym go na standardowy poniewaz zasywa wtedy powietrze spoza komory silnika w ktorej w lecie jest bardzo goraco. Co o tym sadzicie ?

zdjecie z pracy misia ( juz tak nie kopci jak zaraz po zakupie )



dziekuje za wszelkie porady :rolleyes:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-04-2010, 17:46   

Ericson napisał/a:
1. na jakich ustawieniach napedu ciagac te sznurki ?
na zapiętych obu napędach czyli 4x4 i na 2 (??)
Ericson napisał/a:
2. czy korzystac z "overdrive" ?
no chyba że potrzebujesz jakiegoś super przyspieszenia czyli NIE
Ericson napisał/a:
czy wymiana oleju co rok lub 10 tys bedzie wystarczajaca przy takiej eksploatacji ?
raczej ze względu na krótką pracę jak napisałeś
Ericson napisał/a:
- krotkie przebiegi ( 1 km na pustu potem 1 km ciagnie liny i wylaczenie silnika )
skłaniał bym się do częstszych wymian i to na dobry olej 10W40 czyli tak jak napisałeś :) i jeszcze oleje w przekładniach
Ericson napisał/a:
5. poprzedni wlasciciel wsadzil stozkowy sportowy filtr powietrza
orginalny walcowy a i jeszcze jak by była możliwość zasysania górnego powietrza i jeśli tylko po trawie to nie koniecznie z firmowym snorkelem. Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2010, 20:38   

Ericson napisał/a:
4. sciagnalem juz manuale do tego samochodu ale raczej nie odwazylbym sie wlac oleju 5W40 ( syntetyk ) planuje wlac 10W40


Witam na forum. Byli tu już ludzie którzy zalewali Pajera różnymi olejami.
Ja wyznając od niedawna pogląd, że jeśli fabryka przystosowała silnik do syntetyka, a jest on sprawny nawet przy 250kkm to dlaczego mamy wlewać coś innego niż nakazała fabryka?
Chyba, że mamy podejrzenia co do stanu silnika, ewentualnych rozszczelnień.

Ja spróbowałbym syntetyka, po uprzednim wypłukaniu - zrobieniu na oleju którym auto ma docelowo zostać zalane 1000km, wymianie na świeży i potem wymieniać wg. interwału w którym uwzględniamy tryb jazdy samochodu. Najczęściej jest to skrócenie przebiegów między wymianami.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:31   

Przy przebiegu 100k zrobilem plukanke silnika, a nastepnie wlalem 0W40 Mobil 1. Narazie zrobilem 7k od tego czasu i nie widze zadnych skutkow ubocznych
 
 
Ericson 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Lapy
Wysłany: 13-04-2010, 10:42   

Cytat:
Ja wyznając od niedawna pogląd, że jeśli fabryka przystosowała silnik do syntetyka, a jest on sprawny nawet przy 250kkm to dlaczego mamy wlewać coś innego niż nakazała fabryka?


niestety nie wiem co tam siedzi dlatego obawiam sie zalania 5w zeby przypadkiem nie stracic kompresji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.