Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
VR-4 facelift
Autor Wiadomość
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-04-2010, 00:43   VR-4 facelift

Chciałbym wyjaśnić parę kwestii bo tego co mi wiadomo to Galant VR-4 o kodzie E-EC5A to prelift produkowany w latach 1996-1998 i wygląda jak EA w wersji Sport tak??
Natomiast poliftowy ma oznaczenie GF-EC5A był produkowany od 1998 i ma wygląd jak EA w wersji Avance tak??
Bo znalazłem tu parę nieścisłości i chciałbym je rozwiać:
Tutaj rocznikowo i z wyglądu prelift a oznaczenie GF-EC5A http://www.tradecarview.c...galant/3384513/

Tutaj roczniko i z wyglądu po lifcie a oznaczenie E-EC5A http://www.tradecarview.c...galant/3422871/

Zwykłe niedopatrzenie czy jest tu większa filozofia z tymi oznaczeniami??
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-04-2010, 01:12   

Prefix GF albo E przed oznaczeniem modelu nie oznaczają wcale liftu, ale wyposażenie auta. Ten biały z 1997 to PFL ale za to manual, ma swoje 280bhp i jest łatwy do podciągnięcia w górę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-04-2010, 01:20   

swinks_UK napisał/a:
Prefix GF albo E przed oznaczeniem modelu nie oznaczają wcale liftu, ale wyposażenie auta. Ten biały z 1997 to PFL ale za to manual, ma swoje 280bhp i jest łatwy do podciągnięcia w górę.
wspaniałe wieści, wiedziałem że jest jakaś "grubsza sprawa" z tymi oznaczeniami. Z tego co napisałeś wynika że auto może być z 1997 przed liftem a mieć 280bhp :shock: i być łatwym do podciągnięcia?? :wink: na czym polega na łatwość?? Inne ECU cz jakaś przejściówka z poliftowym kolektorem czy przepustnicą czyli jak to się je wogóle?? :wink:
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-04-2010, 01:38   

Łatwość polega na tym, że w manualach:
1. Kolektor dolotowy i przepustnica już mają odrobinę większą średnicę (tak jak potem we wszystkich wersjach facelift)
2. nie masz układu TCL, który stwarza problemy przy modyikacji
3. do zabawy masz "obejście" tylko jednego ECU (silnika).
4. skrzynia manualna plus przedni dyfer to w zasadzie p&p z Evo.

Punkt 3 jest bardzo ważny. Przy zabawie czy to z flashem ecu (na dniach kompy z procesorami 7202 i 7201 będą w pełni flashowalne), czy piggy back, czy jakimś standalone, pojawia się problem komunikacji kompów silnika i skrzyni a/t plus zarządzanie tcl i asc. To taka Miśkowa ochrona konwertera przed zmieleniem zbyt sporym momentem obrotowym. Polega m.in. na przedwczesnym pojawianiu się tzw. fuel cut, lub spłaszczenie charakterystyki mocy.

Inaczej mówiąc, podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-04-2010, 01:14   

swinks_UK napisał/a:
Inaczej mówiąc, podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna.
kolejne świetne wieści :wink: z tego co mówisz to prelifty nie takie straszne jak je malują.
swinks_UK napisał/a:
nie masz układu TCL, który stwarza problemy przy modyikacji
280bhp na początek i nie ma kontroli trakcji?? :shock: czy to rozważne?? Jeździłem BMW serii 5 4.4 litra i coś koło 290bhp to ma i lampka kontroli trakcji migała co chwile jak tylko gazu się dało więc bałem się to wyłączać nawet.
Btw swinks_UK, dzięki jak zwykle za rzeczowe i obszerne wyjaśnienia!!
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2010, 07:03   

zuku3210 napisał/a:
Jeździłem BMW serii 5 4.4 litra i coś koło 290bhp to ma i lampka kontroli trakcji migała co chwile jak tylko gazu się dało więc bałem się to wyłączać nawet.

Jeździłeś kiedyś samochodem ze stałym napędem na 4 koła?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-04-2010, 13:17   

Dokładnie nie masz 290 koni na jednej osi - masz leniwe 140 koni na oś - spalenie kapcia nawet przy starcie jest trudne - w manualu łatwiej, bo możesz strzelić ze sprzęgła, ale to drogie ruszanie ;)

[ Dodano: 15-04-2010, 13:18 ]
Nie potrzebujesz kontroli trakcji, bo masz jej dużo :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-04-2010, 20:41   

Hubeeert napisał/a:
Jeździłeś kiedyś samochodem ze stałym napędem na 4 koła?
nie, ale właśnie zamierzam :wink:
Bartek napisał/a:
masz leniwe 140 koni na oś
czyli tyle co teraz niby :wink: tylko brakuje żeby tył jeszcze powoził. Z tego co napisaliście, wynika że jazda po deszczu i zimą nie będzie taka straszna jak się wydaje na początek. W takim razie będę się rozglądał za manualem jak
swinks_UK napisał/a:
podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna.
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.