 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
VR-4 facelift |
Autor |
Wiadomość |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-04-2010, 00:43 VR-4 facelift
|
|
|
Chciałbym wyjaśnić parę kwestii bo tego co mi wiadomo to Galant VR-4 o kodzie E-EC5A to prelift produkowany w latach 1996-1998 i wygląda jak EA w wersji Sport tak??
Natomiast poliftowy ma oznaczenie GF-EC5A był produkowany od 1998 i ma wygląd jak EA w wersji Avance tak??
Bo znalazłem tu parę nieścisłości i chciałbym je rozwiać:
Tutaj rocznikowo i z wyglądu prelift a oznaczenie GF-EC5A http://www.tradecarview.c...galant/3384513/
Tutaj roczniko i z wyglądu po lifcie a oznaczenie E-EC5A http://www.tradecarview.c...galant/3422871/
Zwykłe niedopatrzenie czy jest tu większa filozofia z tymi oznaczeniami?? |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:12
|
|
|
Prefix GF albo E przed oznaczeniem modelu nie oznaczają wcale liftu, ale wyposażenie auta. Ten biały z 1997 to PFL ale za to manual, ma swoje 280bhp i jest łatwy do podciągnięcia w górę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:20
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Prefix GF albo E przed oznaczeniem modelu nie oznaczają wcale liftu, ale wyposażenie auta. Ten biały z 1997 to PFL ale za to manual, ma swoje 280bhp i jest łatwy do podciągnięcia w górę. | wspaniałe wieści, wiedziałem że jest jakaś "grubsza sprawa" z tymi oznaczeniami. Z tego co napisałeś wynika że auto może być z 1997 przed liftem a mieć 280bhp i być łatwym do podciągnięcia?? na czym polega na łatwość?? Inne ECU cz jakaś przejściówka z poliftowym kolektorem czy przepustnicą czyli jak to się je wogóle?? |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:38
|
|
|
Łatwość polega na tym, że w manualach:
1. Kolektor dolotowy i przepustnica już mają odrobinę większą średnicę (tak jak potem we wszystkich wersjach facelift)
2. nie masz układu TCL, który stwarza problemy przy modyikacji
3. do zabawy masz "obejście" tylko jednego ECU (silnika).
4. skrzynia manualna plus przedni dyfer to w zasadzie p&p z Evo.
Punkt 3 jest bardzo ważny. Przy zabawie czy to z flashem ecu (na dniach kompy z procesorami 7202 i 7201 będą w pełni flashowalne), czy piggy back, czy jakimś standalone, pojawia się problem komunikacji kompów silnika i skrzyni a/t plus zarządzanie tcl i asc. To taka Miśkowa ochrona konwertera przed zmieleniem zbyt sporym momentem obrotowym. Polega m.in. na przedwczesnym pojawianiu się tzw. fuel cut, lub spłaszczenie charakterystyki mocy.
Inaczej mówiąc, podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-04-2010, 01:14
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Inaczej mówiąc, podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna. | kolejne świetne wieści z tego co mówisz to prelifty nie takie straszne jak je malują. swinks_UK napisał/a: | nie masz układu TCL, który stwarza problemy przy modyikacji | 280bhp na początek i nie ma kontroli trakcji?? czy to rozważne?? Jeździłem BMW serii 5 4.4 litra i coś koło 290bhp to ma i lampka kontroli trakcji migała co chwile jak tylko gazu się dało więc bałem się to wyłączać nawet.
Btw swinks_UK, dzięki jak zwykle za rzeczowe i obszerne wyjaśnienia!! |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2010, 07:03
|
|
|
zuku3210 napisał/a: | Jeździłem BMW serii 5 4.4 litra i coś koło 290bhp to ma i lampka kontroli trakcji migała co chwile jak tylko gazu się dało więc bałem się to wyłączać nawet. |
Jeździłeś kiedyś samochodem ze stałym napędem na 4 koła? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-04-2010, 13:17
|
|
|
Dokładnie nie masz 290 koni na jednej osi - masz leniwe 140 koni na oś - spalenie kapcia nawet przy starcie jest trudne - w manualu łatwiej, bo możesz strzelić ze sprzęgła, ale to drogie ruszanie
[ Dodano: 15-04-2010, 13:18 ]
Nie potrzebujesz kontroli trakcji, bo masz jej dużo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-04-2010, 20:41
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Jeździłeś kiedyś samochodem ze stałym napędem na 4 koła? | nie, ale właśnie zamierzam Bartek napisał/a: | masz leniwe 140 koni na oś | czyli tyle co teraz niby tylko brakuje żeby tył jeszcze powoził. Z tego co napisaliście, wynika że jazda po deszczu i zimą nie będzie taka straszna jak się wydaje na początek. W takim razie będę się rozglądał za manualem jak swinks_UK napisał/a: | podciąganie manuala to czysta przyjemność i łatwizna. |
|
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
|
|