Drążki kierownicze |
Autor |
Wiadomość |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-04-2010, 13:28 Drążki kierownicze
|
|
|
Witam mam taki problem. Mianowicie gdy zwalniam w pewnym stopniu słychać tłuczenie. Są nieduże luzy w kierownicy i znajomy mechanik po sprawdzeniu powiedział że trzeba tylko wymienić końcówki drążków układu kierowniczego tam gdzie wspomaganie i czy miał rację że tylko to jest do wymiany przy takich objawach jak wyżej napisałem.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-04-2010, 14:10
|
|
|
Jezeli mechanik po sprawdzeniu Ci tak powiedział to być może tak jest. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2010, 12:02
|
|
|
Czy to końcówki drążków to łatwo sprawdzić. Podnieś auto tak żeby koło przednie nie stykało się z powierzchnią i poruszaj kołem na boki tzn. w tych płaszczyznach w których skręca (prawo, lewo). Jeżeli to końcówki drążków, będzie wyczuwalny luz i delikatne stukanie. U mnie objaw był taki, że gdy jechałem po dziurach to tłukło się jakby nie wiadomo jak zawieszenie było wytłuczone. Po wymianie nie zapomnij zrobić geometrii. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-04-2010, 12:08
|
|
|
kubas napisał/a: | Jeżeli to końcówki drążków, będzie wyczuwalny luz i delikatne stukanie. | Nie do końca prawda, po drodze sa jeszcze drążki kierownicze, więc nie należy się sugeować samymi stukami i luzami przy ruchu kołem, ale trzeba to sprawdzić namacalnie ręką. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2010, 12:12
|
|
|
Jeśli podniesie samochód to już chyba nie problem zdjąć koło i szarpnąć lub pomacać Po za tym po jeździe na naszych wspaniałych drogach w pierwszej kolejności należałoby spodziewać się końcówek |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 21-04-2010, 12:20
|
|
|
Witam. Wymieniłem końcówki drążków i wahacze dolne i już jest dobrze. A przyczyną bicia podczas hamowania były wybite wahacze a luzu drążki kierownicze. |
|
|
|
 |
|