[EA6A/W 2.0TD] Nieprawidłowa praca silnika 2.0 TD |
Autor |
Wiadomość |
Cuker
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:36 [EA6A/W 2.0TD] Nieprawidłowa praca silnika 2.0 TD
|
|
|
Witam wszystich!!
Podczas jazdy silnik traci na mocy i czasem nawet gasnie tak jakby nie dostawal paliwa.
Zdiagnozowalem bledy komputera przez zmostkowanie pinu 1 z 4 na zlaczu diagnostycznym i wyskoczyly mi takie kody bledu: 24, 41,43,47. Czy ktorys z tych bledow moze byc przyczyna zlej pracy silnika a moze wszystkie sa tego przyczyna i jak sie tych bledow samemu pozbyc o ile w ogole sie da ich pozbyc samemu.
Takie cuda z silnikiem dzieja sie tylko kiedy na dworze sa duze mrozy -15 i wiecej bo jak siej cieplej to nic sie nie dzieje. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 25-01-2010, 13:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:53
|
|
|
Cuker, odnośnie błędów masz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245, a w tym temacie jak poczytasz od strony którą ustawiłem do końca odnajdziesz odpowiedź i proszę o kontynuacje swojego wątku tam http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105
Twoje problemy są związane z paliwem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
motoslaw [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:39
|
|
|
Witam mialem wczoraj to samo,auto postalo 8h na dworze odpalio mi normalnie ale po ok2km jazdy tracil mi moc ,troche pokulal i zaskoczyl i bylo ok ale po 10km nagle zamilkl autko postalo 5min i zaskoczyl.Paliwo bylo pewnie jak kisiel (JET)dzis wlalem naBP pojezdzimy zobaczymy Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-01-2010, 13:58
|
|
|
Cuker, źle wymrugałeś błędy. Nie ma takich pozycji w TD.
Tak jak poprzednicy napisali. Prawdopodobnie to problem z ON. Czy kontrolka CE się świeci cały czas? Czy gaśnie normalnie podczas pracy silnika? |
|
|
|
 |
Rades [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2010, 14:58
|
|
|
Owczar napisał/a: | Cuker, źle wymrugałeś błędy. Nie ma takich pozycji w TD.
Tak jak poprzednicy napisali. Prawdopodobnie to problem z ON. Czy kontrolka CE się świeci cały czas? Czy gaśnie normalnie podczas pracy silnika? |
to kolega wie więcej od manuala ?
Service Manual - dział Fuel (13) - rozdział Diesel Fuel (13E) - część Inspection Chart for Diagnosis Codes (13E-8)
http://img714.imageshack..../dieselkody.jpg |
|
|
|
 |
Cuker
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-01-2010, 15:01
|
|
|
caly czas sie swieci od momentu jak auto wrocilo z warsztatu bo mialem kapitalke glowicy robiana a ja znalazlem oznaczenia tych kodow co wymrugalo w kasiasce serwisowej jaka zapewne macie wszyscy i te kody byly w zakladce diesel fuel wiec jest to z TD |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-01-2010, 15:09
|
|
|
Rades, rzeczywiście, otworzyłem nie ten link z FAQ (notabene sam go wklejałem
Ale mało prawdpodobne żeby wszystkie awarie wystąpiły jednocześnie.
24 to błąd przełącznika wolnych obrotów
41 to zawór przepustnicy, reguluje obroty w zależności od temp silnika
43 to zawór regulujący czas wtrysku
47 to immo
[ Dodano: 25-01-2010, 15:11 ]
Cuker, próbowałeś reset? Możliwe że częśc tych błędów to jakieś stare pozostałości. Zrób reset. Odpal auto i wymrugaj jeszcze raz. Auto gaśnie na wolnych obrotach? Czy nawet podczas jazdy? |
|
|
|
 |
Cuker
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-01-2010, 17:35
|
|
|
Autko juz jezdzi normalnie to byla wina paliwa i filtra paliwa wymienilem filtr i dolalem jakiegos plynu do paliwa zeby nie gestnialo i jest wszystko git. a nawet z tymi bledami to auto jezdzi normlanie i na moje gustowie to nic sie nie dzieje. a juz wylaczalem akumulatro na ponad 5 godzin i po jakis 3 dniach zas oswiecila sie kontrolka silnika. i nie wiem czemu, chyba ze jest jakas inna metoda resetowania o ktorej nie wiem. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:02
|
|
|
Cuker, reset ECU prawidłowo powinien wyglądać tak: http://forum.mitsumaniaki...light=reset+ecu |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|