 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1.8 GDI wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
89bobo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 1 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 17-04-2010, 09:07 Carisma 1.8 GDI wysokie obroty
|
|
|
Siemka mam pytanie czy ma ktoś pojęcie co można zrobić żeby uleczyć tą przypadłość?Odpalająć auto obroty wskakują na 2 tyś obrotów i po chwili przechodzą na 2,5 tyś... Dodatkowo auto jakby słabo reagowało na gaz jakby z opuźnieniem i nie tak dynamicznie jak powinno chyba dodam że carisma jest z 2000r i jak w temacie już napisałem silnik jest 1.8 GDI.Auto kupiłem niesprawne (coś z elektryką elektryk zrobił za stosunkowo niewielkie pieniądze) i było na 100% bite. Gdzieś czytałem że coś wystarczy przeczyścić ale proszę o pomoc dla laika ;] |
|
|
|
 |
sychu
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1GS; Carisma1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28-03-2011, 21:53
|
|
|
W moim przypadku Carisma ustawiała zbyt wysokie "wolne obroty". Nie jestem pewny czy to ta sama przypadłość jak u Ciebie (przynajmniej temat postu adekwatny), więc napiszę jak uleczyłem swój problem... może komuś pomogę.
Ważne! Opis dotyczy Carismy po lifcie (ze sterowaną elektronicznie przepustnicą)
Moje objawy:
-Zbyt wysokie wolne obroty 2000...1500rpm
-Czasami po zdjęciu nogi z gazu obroty wracały do ok 1000 a czasami bardzo powolutku ustawiały się zdecydowanie zbyt wysoko.
-Nie pomagała procedura uczenia się obrotów (zgodnie z manualem)
Zauważyłem, że gdy wolne obroty są zbyt wysoko a ja lekko "uniosę" palcami pedał gazu to obroty niezwłocznie spadają do prawidłowej wartości (wyglądało to tak jakby pedał gazu nie odbijał do końca). W carismie po lifcie przepustnica jest sterowana elektronicznie, więc pedał gazu jest podpięty do potencjometru. Po zdjęciu osłony pod kierownicą jest do niego całkiem niezły dostęp. Samo wymontowanie potencjometru może okazać się trudne. Śruby są zespolone (zgrzane lub przyspawane) z obudową. W moim wypadku odbyło się bez drastycznych zabiegów (wymontowywania czegokolwiek). Kupiłem w sklepie elektronicznym preparat do regeneracji/czyszczenia potencjometrów (koszt 8zł). Popsikałem trzpień potencjometru (ale bez szaleństwa) oraz nasmarowałem mechanizm.
Od tamtej pory problem zbyt wysokich wolnych obrotów już mnie nie nęka. |
|
|
|
 |
|
|