Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłona silnika
Autor Wiadomość
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-02-2013, 20:13   Osłona silnika

Witam
W poczytnej gazecie motoryzacyjnej czytałem ostatnio artykuł wychwalający pod niebiosa osłony silnika. Chodzi o metalowe osłony montowane od spodu.
Było, że zatrzymują brud, syf i inne słone breje pośniegowe chroniąc tym samym osprzęt silnika i samą komorę przed przyśpieszoną korozją... chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi... dobre i zarazem o wiele tańsze zamienniki pasują idealnie i nie trzeba nic kombinować.

Na pewno coś w tym jest. Z własnego doświadczenia wiem, że po przejechaniu polnej, mocno zabłoconej drogi, błoto jest wszędzie w komorze silnika nie wyłączając spodniej części maski.

A co Wy o tym sądzicie ?? Czy jest sens inwestować w takie cudo ?? A jak to jest wtedy z temperaturą w komorze silnika - jeśli zamkniemy ją od dołu osłoną to czy temp nie wzrośnie ??

Pozdro
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-02-2013, 20:37   

Warto doinwestować jak kogoś drażni błoto w komorze silnika. Dziur jest tyle, że nie ma siły aby w czasie jazdy wzrosła jakoś temperatura. Ja mam obecnie ori osłonę (Superb) temperatura płynu ok. 90st. olej max do 110.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-02-2013, 21:25   

Hm... każdy kij ma dwa końce .
Jak napisałeś
boogin napisał/a:
chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi...

Jeżeli jest solidna , metalowa , stalowa lub aluminiowa , to jak najbardziej , kamienie , gałeżie i inne taki nie maja bezposredniego dostępu do osprzętu silnika i miski olejowej .

Natomiast przed błotem ...... tu bym polemizował , bo błoto i tak znajdzie sobie sposób by dostawać się do komory , jak pisał rezon dziur jest sporo , bez osłony błoto ma szansę wylecieć i zostać wypłukane np. w jeżdzie po deszczu. Osłona może spowodować gromadzenie się błota na niej od środka . Zachowa się trochę jak kiedyś radziecki zegarek wodoszczelny , jak raz weżmie wodę to już nie wypuści . :wink: :wink:
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 04-02-2013, 21:46   

Czytaj temat "Outek i offroad",
Link do wyrobów Asfir: http://asfir.com/admin/Catalogue/Files/5730088.pdf

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-02-2013, 21:48   

Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi ;) . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie :) ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-02-2013, 16:23   

rezon napisał/a:
Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi ;) . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie :) ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była.


Jest czyściej, w Lancerze jest uszczelka przy klapie z przodu i z tyłu do tego osłona silnika. W warunkach zimowych żadna sól i inny syf nie wpada do komory silnika. Po okresie letnim mam tylko piasek w okolicach mocowania mcpersona.

Z nowych aut i z tego co wiem to Chevrolet nie daje osłon silnika w standardzie, ludzie dokupują.
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-02-2013, 18:36   

Też mam uszczelki i osłonę, ale chcę "doszczelnić"
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-02-2013, 19:08   

Czyli perfekcja :D zero tolerancji dla brudu :D
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-02-2013, 21:36   

aż tak dobrze nie jest ;) tylko akurat plamy od soli bardzo wyraźnie widać na czarnych w miarę czystych i jeszcze niemal nowych plastikach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-02-2013, 13:23   

Miałem kiedyś w Berlingo i używałem tylko zimą na lato musiałem zdejmować bo sie grzał
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2013, 13:47   

lexus, na pewno piszesz o osłonie silnika pod spodem? Czy też z przodu? Miałem w kilku pod spodem i nic mi się nie grzało. Teraz zresztą też nie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-02-2013, 16:03   

Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 08-02-2013, 17:47   

lexus napisał/a:
Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka
To nielogiczne bo te oslony musza miec otwory wentylacyjne/odplywowe na ew olej/wycieki. Mialem taka zamontowana w bylym OII, teraz w Pajero i w Accordzie. Wszystko jest i bylo git majonez. Ta oslona ktora miales w Berlingo musiala byc zle skonstruowana, albo miala inna wade. Ich zadaniem jest chronic silnik i osprzet, a nie niszczyc :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
nephilim 
Mitsumaniak
01486/KMM

Auto: Outlander II 2.0 Ralli Art
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 123
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-02-2013, 22:14   

Mam założoną aluminiową, koszt koło 500 pln. polecam.
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 11-02-2013, 10:09   

A coś więcej w temacie producenta i sklepu?
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.