Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.0 sohc rzuca przy odpuszczaniu i wciskaniu gazu
Autor Wiadomość
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2005, 15:44   Galant 2.0 sohc rzuca przy odpuszczaniu i wciskaniu gazu

witam

mam galanta z 90' z silnikiem 2.0sohc. i taki oto problem mnie dreczy juz
od dawna. ze jak jade na wcale nie za wysokich obrotach - 1,8-2tys obr/min
i odpuszcze calkowicie pedal to czuc 2 wyrazne szarpniecia. zawsze dwa.
nie chodzi mi o typowe hamowanie silnikiem przy wysokich obrotach. ten
objaw wystepuje na niskich. i jezeli po takim odpuszczeniu tocze sie
i wcisne pedal nawet na 2-3 mm to znowu rzuci dwa razy i dopiero zaczyna sie
zbierac.
do tej pory walczylem z tym wciskajac sprzeglo w czasie odpuszczania calkowicie
gazu ale to strasznie uciazliwe w trakcie np jazdy w lekko toczacym sie korku...

mial ktos wczesniej cos takiego? co to moze byc?

dzieki z gory
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2005, 15:45   

Moze zerwana ktoras poduszka?
_________________

 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-07-2005, 15:49   

Masz tak zawsze czy tylko rano po odpaleniu auta i tylko na bezynie?

Ja mam cos takiego i wydaje mi sie ze to jest od wtryskiwaczy. Kupilem juz stp i zobacze czy cos sie zmieni.
_________________

 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2005, 16:04   

zawsze, niezaleznie czy na paliwie czy gazie i niezaleznie od temperatury..
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2005, 16:48   

Poduszki pod silnikiem (te od spodu)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-07-2005, 18:17   

Blacha przepustnicy nie uderza w czujnik IPS po puszczeniu gazu. Albo styk IPS-->blacha brudny. Obroty normalnie się zachowują? Po odpaleniu wyższe, maleją po rozgrzaniu, przy toczeniu podwyższone, przy postoju ok 850?
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-07-2005, 18:21   

Wlasnie zobacz czy masz jakies bledy w ecu. Jak mi IPS nie dzialal to mi wywalalo jego blad.
_________________

 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2005, 18:31   

josie napisał/a:
Po odpaleniu wyższe, maleją po rozgrzaniu, przy toczeniu podwyższone, przy postoju ok 850?


dokladnie tak, z tym nie ma zadnych klopotow.

Artii napisał/a:
Wlasnie zobacz czy masz jakies bledy w ecu. Jak mi IPS nie dzialal to mi wywalalo jego blad.


mam tylko blad wtryskiwaczy jak jezdze na gazie. ale to nieistotne bo rzucanie jest
na paliwie i na gazie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-07-2005, 18:40   

Gdyby nie to że szarpnięcia są 2 to też postawiłbym na poduszki, ale tak obstawiam coś z regulacją obrotów/czyszczeniem przepustnicy/IPS...
Obok wtyczki silniczka krokowego jest wtyczka czujnika położenia silniczka. Jak ją zdejmiesz to pomiędzy środkowym pinem w gnieździe czujnika a masą powinno być przejście (u mnie jest około 1 Ohm), po naciśnięciu gazu powinna wskoczyć nieskończoność...
Można sprawdzać na wyłączonym silniku bo to mechaniczne of coz...
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2005, 18:54   

sprawdze jak sie poprawi pogoda.... wtedy napisze co i jak, ale wydaje mi sie ze to
jednak poduszki. bo z elektronika nie mialem zadnych klopotow... jakby cos z tym
czujnikiem o ktorym piszesz Josie bylo nie tak to raczej wyrzucilby CE...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-07-2005, 19:02   

Mi skubany nie wyrzucał - wskazania czujników są wtedy w normie, ale ECU nie wie że noga całkowicie zdjęta z gazu... No ale z obrotami powinny być wtedy hece.
Może przepustnica tylko brudna...
A przy większych obrotach wogóle nie występuje? Czy jak puścisz gwałtownie nogę z gazu to czuć jakiekolwiek szarpnięcie?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2005, 19:34   

przepustnica czysta i sie swieci jak psu jajca. jakis czas temu robilismy z ojcem maly remont
tzn wymiana uszczelki glowicy i przy okazji gruntowne czyszczenie ukl dolotowego
ale ten problem mialem juz wczesniej... teraz chce sie go pozbyc...
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-07-2005, 19:47   

Moze wyczysc zawor PCV moze pomoze a to tylko 5 min roboty.
_________________

 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2005, 00:51   

Artii napisał/a:
Moze wyczysc zawor PCV moze pomoze a to tylko 5 min roboty.

czysty...
adams12 napisał/a:
gruntowne czyszczenie ukl dolotowego
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-07-2005, 09:51   

PODUSZKI - nic innego- no chyba że dokumentnie wywalone tłumiki drgań skrętnych sprzegła...
dlaczego dwa uderzenia???
- poprostu poduszka jest uszkodzona i nie jest w stanie stłumic uderzenia za pierwszym razem i odbywa sie to na dwa razy...(bierze sie to z momentów skręcających poszczególne elementy przeniesienia napędu-wał korbowy, sprzęgło i jego tłumiki drgań,wałek sprzęgłowy itd...,półosie...)
Mam propozycje- jedź na drugim biegu około 40km/h i poszarp pedałem gazu autko (dodaj gazu odpuśc i tak na przemian) wtedy zobaczysz czy to jest ten sam dzwięk i "uczucie" - tylko przestrzegam abyś zrobił to delikatnie - szkoda dokumentnie cos uszkodzić...

Druga metoda mpotwierdzająca i bezpośrednia to poprostu zdejmij dolny "ślizg-belke" z obiema poduszkami i je pooglądaj, ale dodam jeszcze że poduszka może dobrze wyglądac wizualnie a faktycznie jest do bani...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.