Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
20-04-2010, 23:22
stopiony tłok Pajero 2.8 TD
Autor Wiadomość
Areksl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin
  Wysłany: 20-04-2010, 00:32   stopiony tłok Pajero 2.8 TD

Posiadam Pajero 2.8 TD long (4m40). Po zakupie po przejechaniu 120 km pękła głowica na dwóch srodkowych cylindrach. Po zmianie głowicy na drugą przejechaniu 50km stopił się tłok pierwszy. Po regeneracji głowicy, wytulejowaniu całego bloku, zmianie turbiny na nową i przejechaniu 20km po raz kolejny stopił sie pierwszy tłok. Temperatura wody, oleju do końca była w normie. Może to przypadek ale za ostatnim razem pekł także wąż górny od chłodnicy. Pozostałe cylindry nie były naruszone, ciągle topi się tylko pierwszy tłok. Przy docieraniu silnika za drugim razem nic sie nie działo, nie przegrzewał się, idealnie palił, równo pracował, był silny. Topienie tłoka następowało zawsze na autostradzie gdy osiągał 2,5t-3 tys obrotów, gdzie do końca temperatura wody i oleju była w normie, silnik miał moc, w ciągu sekundy zgasł i zablokowało wał. Gdzie się nie zatarł można było kręcić wałem do tyłu ale do przodu juz nie. Po zdjęciu głowicy okazało się że ponownie stopiła się górna część pierwszego tłoka. Co może być przyczyną? proszę o pomoc...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-04-2010, 23:21   

A wtryski sprawdziłeś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Areksl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-04-2010, 00:12   

za pierwszym razem po stopieniu tłoka wtryski były sprawdzone i były ok, ale też podejrzewałem że to mogła być ich wina i wymieniłem na nowe. Stało się to samo więc wtryski odpadają. Po kolejnym stopieniu tłoka znowu je sprawdziłem (już te nowe) i też są ok. Pompa wtryskowa była też dwa razy sprawdzana i powiedzieli że jest dobra.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-04-2010, 09:55   

coś musi wytwarzać wysoka temperaturę, a może masz źle zapłon ustawiony? Za wczesny?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 21-04-2010, 20:30   

Może pierwszy tłok nie jest prawidłowo smarowany?
_________________

 
 
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 21-04-2010, 21:58   

Tłoki w silnikach doładowanych są chłodzone również olejem, może trzeba sprawdzić natrysk oleju na tłok. Sprawdź też jakie jest smarowanie w pełnym zakresie obrotów, najlepiej podepnij manualny wskaźnik (znajdziesz taki w sklepie rolniczym + trójnik do czujnika oleju)
 
 
pio13 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8TD long 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-04-2010, 22:06   

Podziwiam samozaparcie - ja bym sprzedał to dawno :P
Jak dla mnie powody zagłady twojego silnika mogą być dwa:
- walnięty wał (stąd zły moment zapłonu itd, problemy z prowadzeniem tłoka)
- zatkane kanały wodne (lub/i olejowe) dlatego niby temperatura OK a w cylindrze piekło

Tak czy siak, raczej taniej cię chyba wyjdzie kupić używany silnik niż reanimować tą zagadkę (bo nie przewidzisz ile jeszcze w niego wpakujesz).
Powodzenia w walce.
 
 
Areksl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-04-2010, 23:44   

wszystkie kanały olejowe były sprawdzone, kanały natryskowe tłoka w porządku, ciśnienie oleju na wolnych obrotach 3 bary, a na 2500 obrotów 6,1 bara (ciśnienie końcowe). Wał był polerowany i sprawdzony, nowe panewki, kanały wodne drożne. Przy docieraniu miał założone zegary temperatury wody, oleju, ciśnienia oleju i turbo. :roll:

Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy :)

PS. teraz to juz tak mnie wkurzył, że mu nie podaruję dopóki nie znajdę przyczyny i nie będzie jeździł jak należy. Teraz to już moje HOBBY :?

[ Dodano: 21-04-2010, 23:50 ]
tłok nie zaciera się przy dolnej części. Topi się od góry, wypala dziurę na wylot w czasie jazdy jest to niewyczuwalne. Ma do końca moc... :?

Podpal ugaś ropy nalej a Misiek Nie jedzie dalej... :cry:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2010, 00:25   

Areksl, na jakie ciśnienie ustawione są wtryski?
Jak wymieniałeś wtryski to wymieniałeś końcówki czy całe wtryskiwacze?
Czy na pierwszy cylinder zawsze trafiał ten sam wtryskiwacz/korpus z wymienioną końcówką?
_________________

 
 
Areksl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-04-2010, 00:41   

we wtryskach były wymienione końcówki, ale kolejność była zamieniona. Ci, którzy sprawdzali wtryski robili to według norm z katalogów (zalecenia producenta), nie pamiętam ale chyba na 160...

[ Dodano: 22-04-2010, 11:10 ]
...
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 22-04-2010, 15:11   

Areksl napisał/a:

PS. teraz to juz tak mnie wkurzył, że mu nie podaruję dopóki nie znajdę przyczyny i nie będzie jeździł jak należy. Teraz to już moje HOBBY :?


Witaj w klubie :D
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 23-04-2010, 07:15   

z takich objawów wynika że to wtrysk kiedy leje w jedno miejsce wypala się dziura. Ale to tylko sugestia
 
 
Areksl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-04-2010, 17:58   

Czy przyczyną mogłaby być głowica, skręcony wał, albo skręcony wałek w pompie wtryskowej ... :?: ?
 
 
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 23-04-2010, 21:44   

A jak się sprawa ma z komorami, może podczas montażu zapodziły się podkładki pod wtryski, w 2.5 powinno się zakładać dwie jedną dużą i jedną małą a może winna jest sama komora???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.